Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini představuje poslední díl skládačky. Aceman je elektrický elegán

Matyáš Kunst
Diskuze (13)

Britská automobilka Mini v krátkém časovém úseku představila modernizované modely Cooper a Countryman. Značnou mezeru mezi nimi vyplní úplná novinka s označením Aceman.

Britská značka, která náleží německému koncernu BMW, odhaluje zcela nový model Aceman - plně elektrický crossover. Vychází se stejnojmenného konceptu, který výrobce představil zhruba v polovině předminulého roku. Ten měl naznačit budoucí směřování designového jazyka značky a ačkoliv již tehdy se spekulovalo o tom, že finální podoba vozu bude této rozjařené studii poměrně blízko, málokdo očekával tak věrné přenesení většiny nápadů.

Dominantou přední části jsou světlomety ve tvaru kapky, vyčnívající „nad povrch“ karoserie. Čelní masku zdobí linie, která naznačuje charakteristickou mřížku chladiče - tento prvek měl být podle původního konceptu podsvícený, avšak pravidla Evropské unie toto pochopitelně neumožňují. 

Video se připravuje ...

Karoserie modelu Aceman je čtyřdveřová, avšak zadní dveře jsou na první pohled o něco menší, než ty přední. Lehce splývavá střecha připomíná většího sourozence Countryman. Vzadu se nám naskytne pohled na tradiční kontrast v šířce spodní a horní části karoserie. Zadní světlomety s motivem vlajky Velké Británie mají poměrně konzervativní tvar.

Již v roce 2022 zaznělo, že Mini Aceman vyplní mezeru mezi modely Cooper a Countryman, což s délkou 4075 mm, šířkou 1754 mm a výškou 1495 mm odpovídá. Na většího sourozence ztrácí 354 mm, zatímco třídveřový hatchback přerostl o 217. Výrobce v tiskové zprávě několikrát připomíná původní myšlenku maximálně efektivního využití prostoru na co nejmenší ploše a deklaruje, že přeprava pěti osob nebude činit žádný problém. Zavazadlovým prostorem v daném segmentu ovšem nevyčnívá - základních 300 litrů lze sklopením zadních sedadel v poměru 60:40 zvýšit na 1005. 

Nový designový styl Mini „Charismatická jednoduchost“ se projevuje rovněž v interiéru. Ten je v podstatě shodný u všech tří zmiňovaných modelů - středobodem je kulatá středová obrazovka infotainmentu s OLED technologií, která tentokrát není doplněná o digitální přístrojový štít, takže veškeré jízdní informace najdete právě zde (případně na průhledovém, neboli head-up displeji). Pod ním se nachází panel s několika mechanickými tlačítky, mezi nimiž se nachází start/stop systém (který aktivujete otočením spínače ve tvaru klíčku), volič směru, volič jízdních režimů a ovladač hlasitosti médií. Snaha o udržitelnost, minimalismus a přesto určitou hravost prostupuje celou kabinou.

Novinka přebírá většinu techniky od nedávno představeného elektrického Mini Cooper. Také v tomto případě budou k dispozici dvě motorizace - Aceman E a Aceman SE. Základní verze E disponuje elektromotorem o výkonu 135 kW, který poskytuje točivý moment 290 N.m, přičemž tato kombinace vymrští hatchback na stovku za 7,9 sekund. Maximální rychlost je potom 160 km/h. Baterie o kapacitě 42,5 kWh dokáže jediný elektromotor pohánět zhruba 310 kilometrů, poté ji bude třeba dobít výkonem až 75 kW.

Dražší verze SE má ve všech ohledech vede. Maximální výkon 160 kW a točivý moment 330 N.m dokáže stylový elektromobil dostat na 100 km/h dostat za 7,1 sekundy. Zrychlovat bude až do 170 km/h. V kombinovaném provozu byste měli dle normy WLTP dojet až 406 kilometrů daleko s pomocí 54,2kWh baterie, kterou lze opět nabít výkonem až 85 kW. Obě motorizace mají pohon předních kol.

Nové Mini Aceman se začne prodávat červnu letošního roku a jeho dodávky prvním zákazníkům se spustí v říjnu, přičemž už nyní jsou stanoveny základní ceny za obě verze. Základní Aceman E startuje na ceně 845.000 Kč, zatímco výkonnější SE vyjde minimálně na 954.200 Kč.

Matyáš Kunst
Diskuze (13)

Doporučujeme

27. 4. 2024 18:39
Re: Ach.....
Taky se mi nelíbí:(
27. 4. 2024 18:36
Re: Ach.....
Je to šílenost. Přitom BMW ty Mini vždy umělo. Nechápu co má tohle být:(
26. 4. 2024 00:02
O čem výrobci zkratowozů raději mlčí...
https://magazinauto.cz/…ebenim-pneumatik#…
Avatar - Pepa_007
25. 4. 2024 15:34
Re: Neřeším design
Blbost. Máme doma Mini a na dovolenou s ním jezdíme pravidelně. Daily car. I v něm kempujeme.
25. 4. 2024 13:46
Re: Neřeším design
To je ale blbost.