Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini se vrátí ke kořenům. Miniaturní Rocketman se přece jen bude prodávat

David Bureš David Bureš 10. 7. 2019
46
2
Zobrazit náhledy (46)
Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman Mini Rocketman

Koncept Mini Rocketman debutoval v roce 2011. Nakonec se vůz vycházející z jeho koncepce přece jen bude vyrábět.

Značka Mini původně proslula jako výrobce maličkého hatchbacku, který pomohl motorizovat Velkou Británii. Po převzetí výrobce automobilkou BMW se však zaměřila na auta s retro vzhledem odkazujícím na originál, která postupně rostla – třeba dnešní SUV Countryman už je 4,3 metru dlouhým autem. Značka se ale v následujících letech přece jen vrátí ke kořenům.

Vedení totiž schválilo projekt miniautomobilu, vycházejícího z konceptu Rocketman, představeného poprvé v roce 2011. O jeho příchodu se tehdy čile spekulovalo, ještě v roce 2015 se psalo o tom, že dorazí za tři roky, pod názvem Mini Minor, dosud z něj ale nic nebylo. I kvůli tomu, že padla možná spolupráce s Peugeotem o sdílení motorů a platformy, které by Rocketman využil.

Nyní je však příchod třímístného miniaturního hatchbacku potvrzen. Chystán je pro rok 2022, přičemž bude nabízen výhradně jako elektromobil. Vyrábět se bude v Číně, v továrně Spotlight Automotive, společném podniku BMW a automobilky Great Wall Motors v provincii Ťiang-su. Odtud se bude vyvážet do celého světa, včetně Evropy.

Britská automobilka nad sériovou verzí Rocketmanu dlouho uvažovala, nebyla však schopna dosáhnout ceny, kterou by akceptovali zákazníci. To se povedlo až získáním partnera, s nímž se rozloží výrobní a vývojové náklady. Great Wall Motors totiž platformu miniaturního elektromobilu Mini použije i ve vlastním modelu (modelech).

Nakolik se sériová verze od Rocketmanu odliší, je zatím ve hvězdách. Jistotou je však změna útrob, koncept využíval prostorový rám z uhlíkových vláken, který by v sériové výrobě byl příliš nákladný. Podobně se patrně nedočkáme unikátních dveří s dvěma klouby pro snadnější otevírání v omezených prostorech. Původně se pak pro sériový Rocketman počítalo se spalovacími motory, konkrétně zážehovými a vznětovými tříválci, zatímco nyní je jasné, že půjde výhradně o elektromobil.

Uvidíme také, jak to bude s rozměry. Koncept Rocketman byl každopádně 3.419 mm dlouhý, 1.907 mm široký a 1.398 mm vysoký. Interiér využíval koncepci 3+1 s nouzovým sedadlem za řidičem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku