Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini ve WRC: Potíže s financováním

David Bureš
Diskuze (3)
Brit Kris Meeke nepojede Rally Monte Carlo 2012 s vozem značky Mini.

Finanční problémy stáje Mini WRC Team vyvrcholily. Tým již nepočítá s tím, že by britský jezdec Kris Meeke jel v příštím roce s vozem této stáje Rally Monte Carlo. Naopak jednička stáje, Španěl Dani Sordo se má s Mini zúčastnit všech 12 závodů příští sezony světového šampionátu rallye.

Meeke zatím zůstane s týmem, měl by pomáhat s dalším vývojem a testováním auta. Závodů by se však britský pilot zúčastnil pouze v případě, že by Mini WRC Team našlo hlavního sponzora. Meeke spolu se svým spolujezdcem Paulem Naglem má s firmou Prodrive, která tým Mini provozuje, podepsanou smlouvu na další dva roky.

Na svém Twitteru Meeke vyjádřil svou rozhořčenost nad rozhodnutím Mini zprávou už jste se někdy ptali, jaké to je, když vám dívka, kterou milujete, řekne, že vás opouští, aby se stala prostitukou?

Zpráva reaguje na to, že Mini WRC Team chce místo v druhém vozu před každým závodem dražit, což má stáji poskytnout potřebné finance. Rallye Monte Carlo s vozem Mini pojede francouzský pilot Pierre Campana.

Poslední termín registrace na podání přihlášek týmů pro nadcházející sezonu světového šampionátu rallye FIA posunula na konec března 2012. Původní termín odevzdávání přihlášek tým Mini promeškal, s FIA však o své účasti v šampionátu nadále jedná.

David Richards, šéf firmy Prodrive, která tým Mini provozuje a která pomáhala vyvíjet závodní Countryman, již dříve prohlásil, že nemá dostatek financi na absolvování celé příští sezony WRC. BMW, majitel Mini o projekt nejeví příliš zájem a raději se soustředí na okruhový šampionát DTM. Příští rok totiž v této sérii bude BMW M3 závodit proti Mercedesu-Benz třídy C Coupé a Audi A5.

Speciály Mini Countryman WRC byly v rámci testování nasazeny už do několika závodů letošního světového šampionátu rallye. Britské vozy udělaly na fanoušky WRC dojem, Dani Sordo totiž s Mini dojel v letošní Německé rallye třetí, ve Francouzské rallye byl dokonce druhý.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - theolli
28. 12. 2011 12:21
Re: škoda,
Znalosti máš,já na to nemám čas a nebudu se přít či něco vyvracet jsem jen "konzument" a jak jsem přestal sledovat WRC tak jsem přestal výrazně sledovat i F1 a to díky nesmyslným penalizacím atp /už to nemá náboj jako za dob Gillese Villeneuva,Reného Arnouxe aj/.
Zaregistroval jsem vznik S2000,vím že tam slaví nějaké úspěchy Škoda,že je tam Peugeot,Ford,Fiat ale chtělo by to větší počet automobilek třeba Toyota,Subaru,Opel,Audi aj.
WRC mělo nějak končit pak z toho zase sešlo a sorry opravdu mě nebere boj Citroen-Ford a myslím že nejsem sám.
Děkuji za "rozšíření" obzoru ;-)
Avatar - Starfighter
28. 12. 2011 08:44
Re: škoda,
WRC je hodně drahé, ale s Mini je to trošku jinak. Prodrive koncipoval program s Mini jako zákaznický a v tom je v současnosti nejúspěšnější. Má nejvíce objednávek na Mini WRC a S2000 (s motorem 1.6 turbo), které se liší jen kitem a lze je přestavovat. Hodně se psalo o významném sponzorovi na sezónu 2012, měl to být údajně Samsung a později byl zmiňován Red Bull, ale ani jeden nevyšel. Proč? Protože Prodrive nemá zájem jet celou sezónu, stačí jim vyhrávat pár RZ nebo útočit na vítězství v několika závodech a dokázat tak, jak mají rychlé auto. To se pak logicky skvěle prodává, i když klienstký program je u nich nejdražší. Kris Meeke bohužel už svůj úkol testovacího pilota splnil, ale nemá za sebou sponzory. Za Dani Sordem stojí Santander a tak pojede 10 závodů.
V článku se také píše o BMW, ale i tady je to trochu jinak. David Richards potvrdil, že na začátku projektu Mini WRC byla dohoda s BMW, které mělo vyvinout motor. To se také stalo, nějaké poslední úpravy dostal motor na soutěži ve Walesu a dál je všechno v režii Prodrive. BMW tedy od projektu WRC rozhodně neuteklo do DTM, jen splnilo co bylo ve smlouvách.

Ještě o S2000; přibližné počty vyrobených aut:
Škoda Fabia S2000: 43
Abarth Grande Punto: 38
Peugeot 207: cca 100
Ford Fiesta: 39

Přijde ti to málo? Mě teda ne, a to jsou jen ty nejznámější ;-) Peugeot Sport teď testuje P207 S2000 EVO 2012 [odkaz] a od roku 2013 nahradí Super 2000 třída R4T.
Avatar - theolli
28. 12. 2011 00:03
škoda,
ono celkově je WRC docela drahý špás ale zklamalo mě S2000 myslel jsem že se do něj víc "vrhnou" automobilky a hlavně víc značek. WRC ani už nějak nesleduji je nudný zápolení Citroen-Ford ale snad se dočkáme něčeho zajímavějšího. :-(