Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Kuga přijíždí se silnějším plug-in hybridem a pomůže při tažení

Marek Bednář
Diskuze (22)

Velký displej v interiéru, méně tlačítek, lepší světlomety a až 243 koní nabídne modernizovaný Ford Kuga. Do prodeje by měl jít ještě během ledna 2024 a ceny začínají pod 700 tisíci korun.

Americký Ford Escape přišel s novým vzhledem už v roce 2022, jeho evropský sourozenec jménem Kuga dostává modernizaci nyní. Ovšem, na rozdíl od Států, u nás jsou novinky i v technice.

Začneme-li však zvenčí, nejvýraznější změnou je zcela nová příď připomínající Mustang Mach-E. Vpředu vůz dostal novou osmiúhelníkovou masku chladiče a svítící lištu napříč šířkou auta, vzadu zase čistší design a drobně odlišný vzhled svítilen.

Zelený kousek na fotkách je v provedení Active X, které známe už z jiných modelů Fordu; u kugy se objevuje prvně. Znamená bohatší oplastování spodní části karoserie a odlišné čalounění sedaček v interiéru, po technické stránce je však shodný s ostatními verzemi.

Video se připravuje ...

V interiéru je největší změnou nový, pořádně velký centrální displej. Úhlopříčně měří 13,2“ a pojí se s ním jedna nevýhoda – ze středové konzole zmizela hromada tlačítek včetně ovládání klimatizace. Ta má alespoň svou pevnou lištu v dolní části displeje.

Obrazovkou řidič pracuje s nejnovější generací infotainmentu Ford Sync 4, která podporuje bezdrátové zrcadlení smartphonů i konektivitu 5G. Vestavěná navigace také nabízí funkci pro tažení přívěsu, kdy řidič zadá rozměry své soupravy a vůz sám vybírá trasu bez příliš ostrých zatáček či nízkých mostů.

Lepší jsou i asistenční systémy na palubě, jako adaptivní tempomat, který nově zvládá zpomalovat před křižovatkami a zatáčkami. Vůz má v nabídce také 360° kamerový systém, užitečný mimo asfalt i při parkování. Interiér kromě zmíněného displeje nabídne také posuvnou druhou řadu sedadel, díky níž se dá zavazadelník zvětšit z 412 na 553 litrů pod roletkou a délka podlahy kufru prodloužit z 865 až na 1.017 mm. Nejvyšší objem kufru je 1.534 l.

LEDkové světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel jsou standardem, za příplatek je k mání technologie LED Matrix pod názvem Dynamic Pixel. Ta využívá navigační data a kamery ke čtení dopravních značek a upravují světelný kužel v zatáčkách, na křižovatkách a kruhových objezdech tak, aby lépe osvětlovala chodce a cyklisty.

Až 243 koní

Kuga s modernizací přišla o vznětové motory, zato vrcholový plug-in hybrid je výkonnější – nabídne 179 kW (243 k), tedy o 23 kW (31 k) víc než dříve. Zůstává jí 14,4kWh baterie, s níž má dle měřicí metodiky WLTP dojet až 69 km na jedno nabití v kombinovaném provozu. Normovaná spotřeba je 0,9–1,2 l/100 km, zrychlení na stovku je 7,3 s a nejvyšší rychlost je 200 km/h.

Plug-in hybrid může být pouze předokolkou, zájemci o pohon 4x4 zase dostanou výhradně full-hybrid. Jeho základem je rovněž 2,5l řadový čtyřválec bez přeplňování, pracující v Atkinsonově cyklu, kombinovaný výkon však je 132 kW (180 k) v případě předokolky a 135 kW (183 k) v případě čtyřkolky. Obě provedení mají bezestupňovou převodovku. Spotřeba paliva je zde v závislosti na provedení 5,3–6,4 l/100 km, předokolka zrychluje na stovku 9,1 s, čtyřkolka 8,3 s a obě verze mají maximálku shodných 196 km/h.

Pro zájemce o ryze spalovací pohonné ústrojí je tu základní přeplňovaný tříválec EcoBoost o objemu 1,5 litru s variabilním časováním ventilů a výkonem 110 kW (150 k). Je spojen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, spotřebuje 6,3–7,2 l/100 km, zrychlení na stovku je 9,5 s a nejvyšší rychlost je 195 km/h.

V závislosti na provedení kuga váží od 1.526 do 1.859 kg s tím, že plug-in hybrid je kvůli baterii pochopitelně nejtěžší. Užitečná hmotnost je u všech verzí mezi 541 a 550 kilogramy, nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu je od 1.600 kg u hybridu s předním pohonem do 2.100 kg u hybridu se čtyřkolkou a plug-in hybridu.

Ceny modernizovaného Fordu Kuga
  Titanium ST-Line ST-Line X Active X
1.5 EcoBoost 699.900 Kč 735.900 Kč 797.900 Kč -
2.5 Hybrid 801.900 Kč 837.900 Kč 899.900 Kč 899.900 Kč
2.5 Hybrid AWD - 891.900 Kč 953.900 Kč 953.900 Kč
2.5 Plug-in hybrid - 991.900 Kč 1.053.900 Kč 1.053.900 Kč
Marek Bednář
Diskuze (22)

Doporučujeme

30. 1. 2024 15:25
DC/AC nabíjení..??
To nejdůležitější, tzn. rychlost nabíjení, resp. možnost AC nabíjení (př. 50 KWh) se zde neuvádí ani slovo... 🤔
Avatar - iudex
18. 1. 2024 08:29
Re: Hybrid
Sranda je, že ja som s tým doterajším skutočne jazdil za 5,6 l, čiže ten údaj sedel.
Nikde som ale nečítal vysvetlenie, prečo fullhybrid oslabili až o 10 koní, všade len píšu o výraznom zlepšení parametrov pluginu.
Ale aby som len nefrflal, tak tie nové laky sú fajn, hlavne tá zelená (a je bez príplatku). :yes:
Avatar - Ozzman
18. 1. 2024 07:42
Re: bezestupňová převodovka
Já už asi nikde, v Praze nám hrozí třicítkou plošně, aby se necítili cyklisté utiskovaní, že nemohou předjídět..... :D
17. 1. 2024 17:55
Re: bezestupňová převodovka
Vím, ale jedu s provozem :-) A někdy i spěchám :-[] A nějaký CO2 je mi úplně volný...
Avatar - speedfred
17. 1. 2024 17:48
Re: bezestupňová převodovka
hmmmmm a ty nevieš aký je limit??? :-[] Však si tu neneháme lietať len tak CO2 (ftípkujem)