Návrat Renaultu Megane do Česka: Takto vypadá základní technika s cenou do půl milionu
Vysloužilý Megane s karoserií sedanu by mohl zaujmout staromilce, kteří i na dnešní mild-hybridy koukají nedůvěřivým pohledem. Cenu má bezpochyby lákavou.
Populární jméno Megane představuje v současné nabídce Renaultu slušný kontrast. Na jedné straně se snaží moderní publikum od roku 2022 zaujmout čistě elektrický Megane E-Tech ve formě stylového crossoveru, na straně druhé se letos do nabídky v Česku vrací také postarší čtvrtá generace Meganu s karoserií sedanu GrandCoupé – s ním automobilka možná trochu překvapivě reaguje na trvající poptávku po modelech bez jakékoliv elektrifikace.

Zatímco tedy hatchbacku a kombi Megane letos v dubnu skončila výroba, sedan GrandCoupé se od poloviny června dočkal aktualizovaného ceníku a jeho produkce nadále pokračuje v turecké Burse. To znamená i aktivní konfigurátor, ve kterém se můžeme podívat na specifikaci té vůbec nejlevnější verze. Bez elektrifikovaného ústrojí totiž umí Megane zaujmout i atraktivně nízkou cenovkou.
Určitou rozmanitost výběru však musí zájemci o starší Megane oželet. Model je nabízen výhradně s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem TCe o objemu 1,3 litru s výkonem 103 kW (140 koní) a točivým momentem 240 Nm. K základní ceně 469.000 Kč ve výchozí výbavě Evolution patří také manuální šestistupňová převodovka – dvouspojkový automat EDC je k mání až u vyšší výbavy Techno za 554.000 Kč.
Stylem samozřejmě základní specifikace Meganu kdovíjak neoslní – jezdí na 16palcových ocelových kolech s okrasnými kryty a karoserii má lakovanou jediným nepříplatkovým odstínem bílé glacier. Vnitřní výbavu má nicméně vcelku slušnou, poskytující dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory s kamerou, elektricky ovládaná přední a zadní okna, 7palcový digitální přístrojový štít, 7palcový displej infotainmentu, dešťový a světelný senzor nebo tempomat s omezovačem rychlosti.
Ani po stránce bezpečnosti a asistenčních systémů se Megane nemusí stydět. Standardem je systém detekce únavy řidiče, varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy, rozpoznávání dopravních značek nebo dnes nutný systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a varování před překročením rychlosti.
Do ceny půl milionu korun se tedy základní Megane vejde i s řadou příplatků. Pro výchozí výbavu jsou k mání další odstíny laků karoserie (18.000–22.000 Kč), litá 16palcová kola (10.000 Kč), rezervní kolo (5000 Kč), vyhřívání předních sedadel (5000 Kč), karta pro bezklíčový přístup (5000 Kč), LED světlomety (15.000 Kč), zatmavená zadní okna (3000 Kč) a elektricky sklopitelná vnější zpětná zrcátka (5000 Kč).
Na zbytek cenové nabídky Renaultu Megane GrandCoupé se můžete podívat níže v tabulce. Stačí dodat, že odchozí kombi Megane Grandtour sice v nabídce českého zastoupení stále najdete (navíc také s naftovým motorem), od letošního května už jde nicméně pouze o doprodej skladových zásob.
Renault Megane GrandCoupé: Základní technická data a české ceny | |
Motorizace | TCe 140 (EDC) |
Zdvihový objem (cm3) | 1333 |
Válce/ventily | 4/4 |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 103/4500-6000 |
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) | 240/1600-3750 |
Převodovka | 6M (7A) |
Max. rychlost [km/h] | 175 (175) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,6 (9,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9-6,1 (6,0-6,1) |
Provozní hmotnost [kg] | 1353-1442 (1381-1467) |
Objem kufru [l] | 550 |
Cena Evolution [Kč] | 469.000 |
Cena Techno [Kč] | 504.000 (554.000) |
Hodnoty pro motor vybavený dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC jsou uvedeny v závorkách. |