Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdražší MG v inzerci stojí přes 3 miliony. Je zapomenutou bestií s V8

MG SV-R X-Power
MG SV-R X-Power
MG SV-R X-Power
MG SV-R X-Power
38 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Jaké je nejdražší MG v německé inzerci Mobile.de? Je to britsko-italský osmiválcový sporťák s karbonovou karoserií, na který už svět zapomněl.

Britská značka MG se pod křídly čínského automobilového výrobce SAIC vydala do zcela nové éry. I v Česku úspěšně prodává lidově dostupná kompaktní SUV, levný elektrický hatchback MG4 Electric a ještě praktičtější model MG5 Electric je jedním z mála elektrických rodinných kombíků v Evropě. V minulosti se však MG věnovalo hlavně výrobě sportovních aut, na něž dnes navazuje pouze elektrickým roadsterem Cybersteer, jež se brzy začne prodávat i u nás.

Sportovní minulost značky MG nás inspirovala, abychom nahlédli do populární německé automobilové inzerce Mobile.de a zjistili, jaký její model je tam tím nejdražším. A současně jsme si připomněli jeden z unikátních sportovních vozů moderní historie, na který už automobilový svět tak trochu zapomněl.

Vůbec nejdražším autem značky MG v německé inzerci je sportovní kupé MG XPower SV, které se vyrábělo v letech 2003 až 2005 a vzniklo v pouhých 82 kusech. Britská továrna MG Rover z Longbridge jej vyráběla ve spolupráci s italskou společností Qvale z Modeny. MG XPower SV procházelo náročným výrobním procesem, při němž se používala i lehoučká uhlíková vlákna.

Video placeholder
MG4 Electric: Oficiální video; • Zdroj: MG

Základní komponenty karoserie byly vyráběny britskou společností SP Systems, následně byly odeslány do Itálie kvůli smontování kompletního skeletu karoserie a šasi a finální montáž kupé proběhla v továrně MG Rover, zpátky v domovské Anglii. Pro zjednodušení výroby se využívala celá řada běžně dostupných dílů z produkčních fiatů, jako jsou charakteristické přední světlomety z Fiatu Punto druhé generace. Koncová světla pak byla z Fiatu Coupé.

MG XPower SV se bohužel podílelo na úpadku britské společnosti MG Motor. Tehdy by udělala lépe, kdyby se raději věnovala výrobě normálních rodinných aut a nevymýšlela zbytečnosti, jako je exkluzivní sportovní kupé. V plánu dokonce byla i okruhová verze, která kvůli nízkému zájmu zákazníků i nedostatku financí nikdy nevznikla.

Sportovní kupé od MG se vyrábělo ve dvou různých variantách s benzinovým vidlicovým osmiválcem Ford Modular. Standardní verze SV s 4,6litrovou atmosférickou jednotkou disponovala maximálním výkonem 239 kW (324 koní) a díky lehké karbonové karoserii uměla zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a vyvinula maximální rychlost 266 km/h.

V roce 2004 pak automobilka uvedla i vylepšenou verzi SV-R s pětilitrem, kompresorem Roush a nejvyšším výkonem 287 kW (390 koní). Přeplňovaná verze tak zvládla akceleraci z nuly na stovku za 4,9 sekundy a jezdila až 282 km/h. U tohoto modelu navíc bylo na výběr mezi pětistupňovým manuálem Tremec a čtyřstupňovým automatem.

Nejdražším MG v německé inzerci Mobile.de je právě výkonnější MG XPower SV-R v zelené metalíze, které za celou dobu na světě ujelo jen 6420 kilometrů. Prodejce Q Classic Division BV z Belgie za něj požaduje přibližně 3,23 milionu korun.

Zajímavostí je i datum první registrace, k níž údajně došlo až v listopadu 2011. To vysvětluje skutečnost, že po skončení výroby v roce 2005 ve skladech zůstalo několik rozdělaných vozů, jež později dokončily až nezávislé autodílny.

Začít diskuzi