Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejnovější BMW řady 5 má nový čtyřválec i šestiválec. Oba jsou spojeny s plug-in hybridem

Lukáš Volšický
Diskuze (71)

Mnichovská značka BMW rozšiřuje paletu spalovacích motorizací pro novou řadu 5 dvěma novými plug-in hybridy. Nové specifikace 530e a 550e xDrive se začnou prodávat už letos na podzim. Co nabízejí a kolik budou stát?

Nová generace populárního BMW řady 5 se představila už začátkem letošního léta. Mnichovská značka uvedla žhavou novinku hlavně v čistě elektrické specifikaci jménem BMW i5, ale současně začala odhalovat nové „pětky“ s hybridními motorizacemi.

Nová BMW řady 5 jsou vybavena čtyřválcovým a šestiválcovým motorem s elektrickým dopingem. Obyčejnější nová varianta 530e spojuje přeplňovaný benzinový dvoulitrový čtyřválec s technologií eDrive. Slibuje kombinovaný výkon 220 kW (299 koní), točivý moment 450 Nm a čistě elektrický dojezd až 103 kilometrů v cyklu WLTP. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 6,3 sekundy a jezdí maximální rychlostí 230 km/h.

Výkonnější alternativou bude nová čtyřkolka 550e xDrive s přeplňovaným benzinovým třílitrovým šestiválcem se systémovým výkonem 360 kW (489 koní) a solidním točivým momentem 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 4,3 sekundy a jezdí nejvyšší rychlostí 250 km/h. Čistě na elektřinu však ujede jen přibližně 90 kilometrů v cyklu WTLP.

Video se připravuje ...

Plug-in hybridní technologie eDrive zakládá na jediném elektromotoru v osmistupňové automatické převodovce Steptronic Sport, automobilce ji dodává společnost ZF. Vysoce efektivní architektura elektrifikace oběma novým hybridním pětkám pomáhá dosáhnout oficiální kombinované spotřeby okolo 1 litru benzinu na 100 kilometrů.

Všechna nová spalovací BMW řady 5 sdílí technickou koncepci s elektromobilem BMW i5. To inženýrům umožňuje uložit vysokonapěťový lithium-ion akumulátor pod podlahu vozidla. Baterie s využitelnou kapacitou 19,4 kWh se nabije za přibližně 3 hodiny a 15 minut a v BMW oba plug-in hybridy vybavili adaptivní rekuperací pro celkově lepší využití elektrické energie.

U našich německých sousedů se nová BMW 530e a BMW 550e xDrive začnou prodávat už letos v listopadu. Základní německá cena za slabší variantu začíná od přibližně 1,6 milionu korun, za silnější variantu si pak tamní prodejci řeknou zhruba 1,9 milionu korun. Na zveřejnění oficiálního českého ceníku si však musíme ještě počkat.

Lukáš Volšický
Diskuze (71)

Doporučujeme

Avatar - Allo
2. 10. 2023 05:01
Bože
To je tak hnusné auto, hnusný předek, hnusný volant, hnusný zadek fuj...
Avatar - Dinar
29. 9. 2023 10:40
Re: Smažte to…
Aspoň, že je v tom B58, ten phev v x5 fungoval pěkně, akorát ta váha, jo, teď už budou auta jenom jako lokomotivy a stejně velká e38 s o půl tuny menší váhou jen vzpomínka.
A interiér přece jedno plus má, pro vyšší postavy je v g60 o něco lepší posez než v g30. 😉
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2023 10:07
Re: Cim novsie tym skaredsie BMW???
Jó, v BMW to mají promyšlené :-) V mercedesu ale víc, protože se Číňanům přibližují neexistencí 6-válců ve svých vozech.
Nakonec, Číňani už Mercedes kontrolují, BMW asi také?
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2023 10:05
Re: Redakce na to absolutně kašle
A z čeho chlapi vycházíte, když se mylně domníváte že s Vámi redakce bude chtít komunikovat? Z toho, že se v minulosti občas komunikovalo?
Auto.cz má být stroj na peníze a ne diskuzní klub, kde se takzvaní redaktoři budou čtenářům omlouvat za stovky chyb, které nasekají.
Avatar - WinDiesel
29. 9. 2023 10:02
Re: Fuj :D
Koukám že ti dneska nedali prášky a pustili tě na vycházku, magore.