Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvíce podceňovanou funkci kufru měla i Škoda 1000 MB nebo Tatra 603

Mirek Mazal Mirek Mazal 13. 3. 2021 • 08:08
121
33
Zobrazit náhledy (121)
Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Za volantem Tatry 2-603: Obdivovaná i zatracovaná Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603 Tatra 603

Ruční výměna píchlého kola mohla být příjemnější činností, bohužel se neujal nápad použitý i na českých autech. Tuzemské ikony marně popularizovaly dostupnější řešení defektu přímo na silnici.    

Kufr plný bagáže kombinovaný s nečekaným defektem je noční můra majitelů aut vybavených dojezdovou rezervou, nebo lepící sadou pod dnem zavazadelníku. Náhradní kolo je obvykle potřeba v nejméně vhodný okamžik rodinné cesty k babičce, respektive za tchyní, která na zápraží vyhlíží milované vnuky, obletovanou dceru a tolerovaného tchána. Zmírnění potíží při výměně prázdného kola nabízelo několik aut opatřených revolučním řešením, mezi pokrokovými byly i tuzemské modely Škoda 1000 MB a Tatra 603.

Mladoboleslavský veterán či kopřivnická limuzína mohly inspirovat moderní nástupce převážející náhradní pneumatiku v prohlubni kufru. Jediný způsob použití k výměně defektu zahrnuje namáhavé vyskládání všech zavazadel a poletujících zbytků od minulého výletu. I když na podlaze zůstanou drobnosti, ve chvíli spěchu na frekventované silnici je každá věc otravnou překážkou rychlého a bezpečného přezutí.

Ušetření procesu nenadálého vybalování kufru nutilo vývojáře přemýšlet nad inovacemi, nejdále postoupila konstrukce vozu tolerující speciální přihrádku na náhradní kolo. Oddělený prostor určený pouze efektivní dostupnosti rezervy zkoušeli zdejší i zahraniční jednotlivci automobilového průmyslu. Rozšíření revolučního řešení podporovala například zmíněna Škoda, Tatra, Renault anebo Bristol

Pokusy automobilek se lišily v závislosti na koncepci vozidla. Zadní uložení motoru umožnilo vyhradit oddělené malé přihrádky pod hlavním kufrem vepředu, zatímco jiný způsob představoval třeba svisle uloženou komoru rezervní pneumatiky namontovanou na blatníku. Pohonná jednotka vepředu a kufr vzadu nabízely verzi úschovy pátého kola ve speciální přístupné dělící přepážce u dna kufru.

Zcela samostatnou kategorií je umístění ráfku s pneumatikou přímo do motorového prostoru, alternativou dostupné instalace je úchyt z vnější strany karoserie (pod autem či na pátých dveřích). Aktuální produkce však s převahou zcela ignoruje dobrý nápad badatelských předků, kromě lepících sad je současným řešením přivolání asistence, nebo nutná vykládka kufru.

Škoda 1000 MB a Tatra 603

Velmi prostorná škodovka disponovala hned dvojicí kufrů. První se nacházel za zadními sedadly a byl přístupný i během jízdy. Druhý (přední) prostor na věci měl objem 220 litrů a pod podlahou zůstal navíc využitelný otvor pro rezervní kolo přístupné zvenčí odklopením části čelní masky. Vyjmutí bylo otázkou několika okamžiků.

Luxusnější tatrovka udělala českému kutilství podobně dobrou reklamu jako 1000 MB, když pro případ nouze s defektem počítala s rychlým vytažením nafouknutého kola také z předního meziprostoru. Dvojitá podlaha pod kufrem byla oddělena od převáženého nákladu, který nebylo potřeba vyskládat a naopak v kufru stačilo jen zatáhnout za pojistku, aby se pod nárazníkem odklopil kryt rezervy.

Související články

Témata
15. 3. 2021 12:07
Re: Re: F128
To jsou opravdu hlouposti. Kolo v motorovém prostoru nijak netrpělo
Avatar - white label
15. 3. 2021 11:12
Re: Octavie
Zatímco dneska se "překvapivě" Octavia liftback jmenuje jak?
Taky jsou to dnes dva modely a ne pouze dvě karosářské verze?
Bože, ty seš trouba..., ale hádej se klidně dál, ať o tom (co jsi) přesvědčíš co nejvíc lidí.
15. 3. 2021 09:18
Re: Octavie
Nikoliv, je to octavie a liší se karosářskou verzí. :yes:
Avatar - white label
14. 3. 2021 23:30
Re: Tolerovaný tchán
Jj, máš pravdu. :-)
Avatar - white label
14. 3. 2021 23:28
Re: F128
To hádáš z kávové sedliny?
Měli jsme dva F128 (1100 a 1300 rally) a absolutně s tím žádné podobné problémy nebyly, viz i Stejsn. Upustilo se od toho hlavně proto, že v motorovém prostoru bylo postupně čím dál méně místa.
Pneumatice teplo z motorového prostoru nevadí, nebo si myslíš, že při jízdě se pneumatika nezahřívá? Nejvíc trpí pneumatiky na slunci, a to jim v motorovém prostoru nehrozí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku