Ikonický offroad dostane modernější čtyřválec, stále se však počítá i se vznětovou V8.
Toyota Land Cruiser J70, označovaná také jako série 70, patří k nejstarším dosud vyráběným automobilům. Ostatně prodávat se začala již v roce 1984. Do důchodu se přitom evidentně ještě nechystá. Kromě obrovské poptávky to ukazuje i oznámení nového čtyřválcového vznětového motoru.
Konkrétně by se mělo jednat o 2,8litrový vznětový čtyřválec převzatý z Toyoty Hilux, přesné parametry ale zatím neznáme. Výkon by se však mohl pohybovat v rozmezí 150 až 165 kW, zatímco točivý moment v rozmezí 420 až 550 Nm, jak uvádí kolegové z australského webu Drive.
V nabídce přitom zůstává i starší 4,8litrový nafťák V8, který nabízí nejvyšší výkon 151 kW a 430 Nm již v rozmezí 1200 až 3200 otáček. Čtyřválec by tak měl nabídnout podobný výkon s nižší spotřebou i emisemi, osmiválec by se však měl chlubit působivou křivkou točivého momentu.
Motor bude pravděpodobně spojen s automatickou převodovkou, což bude poprvé od roku 1990, kdy skončily dodávky čtyřstupňového automatu. Vedle nového motoru se očekávají také nová vylepšení interiéru, včetně vylepšeného infotainmentu s podporou Apple CarPlay i Android Auto a dalších kosmetických úprav.
Podle australských kolegů se však objevují zvěsti, že s novým čtyřválcem změny nekončí. Automobilka totiž údajně pracuje na mild-hybridním pohonném ústrojí pro modely Hilux a Land Cruiser Prado (oficiálně dostupný na českém trhu), které by se mělo časem objevit právě i v Land Cruiseru 70.
Zatím není zřejmé, jaká budoucnost téměř nesmrtelnou Toyotu Land Cruiser série 70 čeká, podle různých zvěstí ale automobilka plánuje na oslavu 40. výročí modelu speciální překvapení. Nabízí se přitom možnost, že by mohlo jít o čistě elektrickou verzi, která by životnost modelu prodloužila a našla využití například v prostředí podzemních dolů.
Navzdory svému stáří přitom Toyota Land Cruiser série 70 neztrácí nic na své atraktivitě. Jedná se totiž o pravověrného pracanta, který byl navržen a stavěn s ohledem na schopnosti v terénu, praktičnost a dlouhou životnost. Nabízí se v různých karoseriích a díky své univerzálnosti prakticky nemá žádného konkurenta.
Na evropských trzích není vůz oficiálně dostupný, například v Česku ale jeho dovoz realizuje společnost Dajbych 4x4. Nabízí se přitom otázka, zda by se s novým motorem nemohl Land Cruiser 70 vrátit i na trhy, kde dnes oficiálně chybí.