Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan X-Trail konečně přichází do Evropy. Výhradně jako hybrid

Filip Melich Filip Melich 6. 9. 2022 • 15:45
57
12
Zobrazit náhledy (57)
Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail

Čtvrtá generace Nissanu X-Trail se konečně dostává do Evropy. V nabídce budou pouze hybridní jednotky, ale chybět nebude možnost pohonu všech kol nebo sedmimístného interiéru.

Současná čtvrtá generace Nissanu X-Trail se nejprve představila v roce 2020 pod názvem Rogue, pod nímž je model znám na severoamerickém trhu. Jako X-Trail byl model prezentován o rok později na šanghajském autosalonu a až nyní přichází na evropské trhy.

Čtvrtá generace X-Trailu dostala novou platformu CMF-C, kterou používá i model Qashqai, ale velikostně je podobná svému předchůdci. Na délku měří 4.681 milimetrů (- 10 mm), na šířku 1.840 mm (+ 20 mm), na výšku 1.730 mm (+ 15 mm) a její rozvor je dlouhý 2.705 mm (beze změny). V Evropě bude X-Trail dostupný výhradně s hybridními pohonnými jednotkami, konkrétně budou k dispozici dvě.

Video se připravuje ...

Základ nabídky tvoří přeplňovaný 1,5litrový zážehový tříválec v mild-hybridní pohonné soustavě. Spolupracuje s automatickou převodovkou Xtronic, skrz niž pohání výhradně kola přední nápravy. Výkon mild-hybridu je 120 kW (163 k) a maximální točivý moment je 300 Nm. Maximální rychlost činí 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 9,6 sekund. Kombinovaná spotřeba paliva má být 7,1 – 7,4 l/100 km. 

Krom toho si evropští zákazníci budou moci pořídit X-Trail s novou pohonnou soustavou e-Power. Jde také o hybrid, ale 1,5litrový spalovací motor v tomto případě hraje druhé housle, protože jeho primární úlohou je výroba elektřiny pro baterii. Nissan proto říká, že X-Trail vybavený pohonem e-Power v podstatě jezdí jako elektromobil. Kapacitu baterie ani čistě elektrický dojezd značka nezmiňuje. 

V případě e-Power je již na výběr mezi pohonem předních nebo všech čtyř kol. Rozdíl je, jak to bývá i u čistých elektromobilů, v počtu elektromotorů. Čtyřkolka má totiž druhou jednotku na zadní nápravě. Předokolka produkuje 150 kW (204 k) a 330 Nm a její maximální rychlost je 170 km/h, zatímco zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 8,0 sekund.

Video se připravuje ...

Verze s pohonem všech kol e-4ORCE produkuje 157 kW (213 k), přičemž přední elektromotor dodává 330 Nm a zadní přispívá 195 Nm. Kombinovanou hodnotu Nissan v tiskové zprávě neuvádí. Maximální rychlost je v tomto případě 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,0 sekund, respektive 7,2 sekund v sedmimístné variantě. Všechny motorizace totiž můžete kombinovat s pěti- či sedmimístným interiérem. Předokolka má spotřebu 5,9 l/100 km, zatímco čtyřkolka spotřebuje 6,3 – 6,5 l/100 km.

Krom toho je pro evropský X-Trail připraveno deset laků karoserie a pět dvoubarevných provedení. V interiéru se nachází 12,3palcový digitální přístrojový štít, přičemž dotyková obrazovka infotainmentu je stejně veliká. Nissan se zároveň chlubí tím, že pro základní funkce zachoval možnost ovládání tlačítky a kolečky.

České zastoupení značky zatím model X-Trail na svých stránkách neuvádí, ale na vybraných trzích je model již dostupný. Například v sousedním Německu je nabízen v pěti výbavových stupních: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna a Tekna+. Základní výbava Visia s mild-hybridní pohonnou jednotkou startuje na ceně 35.500 eur (cca 871 tisíc korun), zatímco ve vrcholné výbavě Tekna+ s pohonem e-Power a ve čtyřkolce X-Trail stojí minimálně 55.730 eur (cca 1,37 milionu korun).

Doporučujeme

Témata
Avatar - Mokrous
13. 10. 2022 15:20
Re: Diesel?
Tak ceny už jsou venku a na sratchky vybavená Tekna+ vyjde cca o 1/4 milionu níž, než Kodiaq RS, nebo TDI EVO Sportline + výbavy.
Čtyřkolka má žrát okolo 6,5/100 a co jsem sledoval Australany, tak jim v testu vyšlo asi 7,4/100, ale říkali, že to nešetřili a jeli jen krátce a nebyl prostor pro rekuperaci atd...
0-100 za 7,0s Okamžité reakce, ticho a pohodlí + "nekonečný" dojezd, když nabiješ za 3 minuty pomocí benzínu. Toto se mi jako majiteli TDI EVO líbí moc. A interiér vypadá naprosto úchvatně, luxusně, moderně a přitom má normální ovládání.
Na tohle auto se půjdu podívat osobně.
Avatar - Mokrous
13. 10. 2022 15:15
Re: Diesel?
Tak zrovna tenhle typ pohonu by mi vůbec nevadil a to jsem relativně čerstvý uživatel TDI EVO 147kW.
Avatar - wakantanka
8. 9. 2022 08:41
Re: Diesel?
Mne by nevadil ani hybrid, bude záležať od ceny a reálnej spotreby.
Avatar - Jaros71
8. 9. 2022 00:17
Diesel?
SUV bez DIESLU je jako bez motoru... :no:
Škoda , jinak docela slušné auto. Pěkný normální interier , velký kufr , sedadla 40-20-40 :yes:
Mít to diesel , tak bych o něm uvažoval.
7. 9. 2022 21:59
Re: SUV
No jo, obě generace T30/T31 byly dost oblíbené. Obě robustní auta s 2l diesely se slušnými terénními schopnostmi. S další generací X-trail vyměkl a nenabídl zajímavé motory a zmizel ze silnic. Tahle nová generace také o ničem, tak ať si ho nechají… :no: