Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Cupra Leon má české ceny. Vrcholem je zatím plug-in hybrid a jeho 272 koní

Daniel Fuglevič
Diskuze (11)

Na sportovní kombík s chytrou čtyřkolkou si budou muset zájemci ještě počkat, už nyní je však nabídka motorizací docela pestrá.

Po výrazném faceliftu uvedeném letos na jaře už Cupra nasazuje nejnovější Leon také do nabídky v Česku. K mání je od startu pětidveřový hatchback i kombi Sportstourer, nabídka motorizací je nicméně prozatím omezená – například vrcholný dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 333 koní (245 kW), vyhrazený pro kombík s pohonem všech kol, v aktuálním ceníku nenajdete. Stejný případ je u souběžně modernizovaného SUV Formentor, do kterého zmíněný motor později zamíří rovněž.

Video se připravuje ...

Výchozím bodem konfigurace nové Cupry Leon jsou mild-hybridní zážehový čtyřválec 1.5 eTSI (150 k/110 kW), startující od cenovky 869.900 Kč, nebo klasický čtyřválcový diesel 2.0 TDI (150 k/110 kW) za cenu od 914.900 Kč. Oba motory používají výhradně sedmistupňové DSG a jsou k dispozici pouze v základní výbavě Cupra.

Za nejnižší cenovku má Cupra Leon ve výbavě 18palcová litá kola s broušeným povrchem, full-LED světlomety, polokožená sportovní sedadla s vyhříváním, progresivní posilovač řízení, elektronickou uzávěrku diferenciálu přední nápravy (XDS), automatickou třízónovou klimatizaci, 12,9palcový infotainment, přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu, prediktivní adaptivní tempomat a dnes už standardní balíček asistenčních a bezpečnostních systémů.

Zbývající dvě úrovně výbavy VZ (od 1.269.900 Kč) a VZ Extreme (od 1.439.900 Kč) jsou už doménou pouze nové generace plug-in hybridního ústrojí eHybrid, které spojuje 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, elektromotor a akumulátor (19,7 kWh) pro systémový výkon 272 koní (200 kW). V čistě elektrickém režimu nabízí technika dojezd přes 100 km. Standardem je šestistupňové DSG. Nabídku by měla v budoucnu doplnit i slabší verze plug-in hybridu s výkonem 204 koní (150 kW).

Úroveň VZ přidá Cupře Leon oproti základu 19palcová kola, černě lakované brzdové třmeny, adaptivní podvozek DCC, skořepinová přední sedadla s vyhříváním nebo tmavě modře prošívané čalounění. VZ Extreme pak zajistí navíc 19palcová kola s měděnými detaily, supersportovní skořepinová přední sedadla (taktéž s vyhříváním), matrix LED světlomety, brzdovou soustavu Brembo, inteligentní parkovací asistent nebo prémiový audiosystém Sennheiser.

Stačí dodat, že příplatek za kombi Sportstourer je napříč všemi výbavami a motorizacemi 35.000 Kč. Lze předpokládat, že zmíněnou vrcholnou verzi Leonu s pohonem všech kol si Cupra nechá pro samostatnou úroveň výbavy – čekat totiž můžeme další sportovní prvky včetně variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola (tzv. „torque splitter“) nebo posílenou brzdovou soustavu Akebono.

Cupra Leon: Základní technická data a české ceny
Motorizace 1.5 eTSI 2.0 TDI 1.5 eHybrid
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968 1498
Nejvyšší (systémový) výkon (kW/min-1) 110/5000-6000 110/3000-4200 200/4750-6500
Nejvyšší točivý moment (Nm/min-1) 250/1500-3500 360/1600-2750 400/850-4750
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 7 st. DSG 7 st. DSG 6 st. DSG
Max. rychlost [km/h] 215 (216) 213 (214) 229 (229)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 (9,0) 8,5 (8,7) 7,1 (7,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6-5,9 (5,6-6,0) 4,8-5,1 (4,9-5,2) 0,4 (0,4-0,5)
Dojezd na elektřinu [km] - - cca 100
Provozní hmotnost [kg] 1401-1441 (1447-1486) 1479 (1524) 1708 (1756)
Cena Cupra [Kč] 869.900 (904.900) 914.900 (949.900) -
Cena VZ [Kč] - - 1.269.900 (1.304.900)
Cena VZ Extreme [Kč] - - 1.439.900 (1.474.900)
Hodnoty pro kombi Sportstourer jsou uvedeny v závorkách.
Daniel Fuglevič
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
24. 6. 2024 08:46
Re: Segment zakazniku
Souhlas, taky to nechápu. Proč za ty peníze kupovat Seat, když můžu mít skutečnou prémii?
Avatar - idam.i
22. 6. 2024 08:46
Re: Zrychlení
Skús mrknúť predaje Cupra mimo našeho údolia. :-!
Avatar - 3_diamanty
22. 6. 2024 07:06
Re: Zrychlení
Pritom za 8s to ta aj tlustucky antisportovo orientovany MG 3 ... tak slava cupre... odkedy prisla ako osobitna znacka tak len podkopava seat a sama pritom nema sance nikam prerazit ani nic nove objavit... pride mi ze niekto sa uz roky snazi seata zbavit ... a cupra vyzera ako dobra prilezitost... len preboha preco sa zbavovat niecoho prave teraz ked uz konecne funguje ... aj u zakaznikov aj financne...
Avatar - 3_diamanty
22. 6. 2024 07:00
Re: Segment zakazniku
Umelo vytvorena znacka... ktora nakoniec so sebou este stiahne ku dnu aj seat... ktory paradoxne teraz ked rastie a po 15 rokoch zacina byt aj ziskovy tak dostal uder pod pas od cupry... aby nakoniec nebol ani seat a ani cupra... a potom budu vo vedeni vsetci asi spokojni ... cupra mohla nadalej ostat sportovym vrcholom seatu.... pomohlo by to aj seatu... z sportovych vrcholov type R alebo gti tiez nikto osobitnu znacku nerobi ... proste blbost ze jo... len vo wagene si asi myslia ze su chytraci ... aby nakoniec pochovali seat a potom si mozu zagratulovat
Avatar - Pepa_007
21. 6. 2024 17:55
Re: Cenovka plugin
A to zrychlení...... 🫣