Nová Honda HR-V přichází do Evropy. Dostupná bude jen jako hybrid e:HEV
Honda HR-V bude na evropských trzích dostupná jen jako hybrid. Sdílí ústrojí s tím v aktuálním Jazzu.
Honda věří elektrifikaci, když do konce roku 2022 chce v Evropě prodávat v „mainstreamových“ kategoriích výhradně elektrifikované modely, tedy hybridy a elektromobily. Součástí této strategie je také nová generace Hondy HR-V, která bude v Evropě dostupná výhradně jako hybrid. Aktuálně se nové HR-V prezentuje právě v evropské specifikaci.
Proti dříve odhalené japonské verzi se nic zásadního nemění. HR-V si stejně jako předchůdce uchovává siluetu ve stylu SUV-kupé, jinak se ale design zásadně změnil. Automobilka ostatně přiznává, že od příchodu předchozího HR-V v roce 2013 se segment městských SUV hodně změnil, rozšířila se konkurence, a tak přistoupila k výraznějším změnám. A to navzdory prodejním úspěchům, od roku 2013 se na celém světě prodalo přes 3,6 milionu kusů tohoto auta.
Design má být čistý, minimalistický. Boky tak oživuje vlastně jen vodorovná linka propojující přední i koncová světla. A sloupky jsou strmější než dosud, zatímco ukryté kliky zadních dveří zůstaly z předchůdce jako zdůraznění siluety kupé. Záď zdobí propojená koncová světla, zatímco dominantou přídě je neobvyklé řešení masky v barvě karoserie. Světlomety pak mohou být full-LED, zatímco kola jsou standardně 18palcová.
Velikostně se u HR-V nic zásadního nezměnilo. Automobil je stejně dlouhý a široký jako předchůdce. Zároveň mu však byla zvýšena o 10 mm světlost pro zdůraznění robustního stylu, zatímco celková výška karoserie klesla o 20 mm.
Minimalistický je také interiér, který využívá dnes oblíbenou koncepci s volně stojícím displejem infotainmentu. Ten je devítipalcový a zahrnuje funkce Android Auto a Apple CarPlay. Auto si však uchovává oddělené ovládání ventilace klasickými, nedotykovými ovladači. Digitální je mimochodem i přístrojový štít, využívající 7“ TFT displej.
Specialitou je pak systém rozvádění vzduchu s průduchy ve tvaru L v horních rozích palubní desky. Ty rozvádějí vzduch podél předních sedadel, aby chladivý vzduch nefoukal přímo na posádku. Nechybí čtveřice USB vstupů, z toho dva pro pasažéry vzadu.
Hodně se myslelo na to, aby kabina byla příjemným prostředím. Vnitřní prostor tak mohl zvětšit třeba i kompaktní modul ventilace. Plusem je bohaté prosklení, které napomáhá vzdušnosti interiéru. Řidič pak sedí o 10 mm výše než dosud, což dále pomáhá výhledu.
Platformu Global Small vůz sdílí s Jazzem, z čehož vyplývá i využití některých shodných ovladačů uvnitř. Ta využívá jedinečnou koncepci s palivovou nádrží pod předními sedadly, díky čemuž tu mohla být zachována tzv. „magická zadní sedadla“. Ta jsou nejen klasicky sklopná, ale lze zvednout i jejich sedák, pro převoz rozměrných předmětů také v kabině. Honda přiznává, že se dovnitř vejdou třeba i dvě jízdní kola.
Právě s Jazzem je sdíleno také pohonné ústrojí. HR-V bude rovněž nabídnuto výhradně jako hybrid e:HEV, v tomto případě s kombinovaným výkonem 96 kW a točivým momentem 253 N.m. Ten kombinuje zážehový motor 1.5 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu se dvěma elektromotory. Právě ty primárně pohání přímo kola, spalovací motor ve většině jízdních situací funguje jen jako generátor elektrické energie, přímo kola pohání jen ve vysokých rychlostech. Baterie jsou mimochodem umístěny pod podlahou zavazadelníku, aby neomezovaly prostor pro posádku.
Hybridní systém automaticky přepíná mezi jednotlivými motory, chování však lze upravit ve třech jízdních režimech - Sport, Normal a Eco.
Nová Honda HR-V sice debutuje v evropské specifikaci už nyní, evropští zákazníci si však na ni ještě počkají. Oficiální zahájení prodeje na starém kontinentu je totiž naplánováno až na přelom letošního a příštího roku.