Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Kia Sportage
Kia Sportage
Kia Sportage
Kia Sportage
38
Fotogalerie

Nová Kia Sportage míří do Evropy. Sází na radikální design a tu nejmodernější techniku

Sportage se poprvé v historii dočkala verze specificky upravené pro Evropu. Přebírá prvky globálního modelu, je však celkově menší.

Kia oficiálně představuje evropskou specifikaci nové generace modelu Sportage. Ta se od dříve prezentované globální verze primárně odlišuje menší karoserií, přizpůsobené právě požadavkům evropské klientely. Veřejnost si vůz bude moci poprvé prohlédnout na nadcházejícím autosalonu IAA v Mnichově, Kia konkrétně bude mít svůj stánek v centru bavorské metropole na náměstí Odeonplatz.

„Zbrusu nová Sportage byla pečlivě navržena, vyvinuta a speciálně odladěna pro Evropu, čímž zároveň prolomila hranice a nastolila nová srovnávací měřítka v segmentu SUV,“ říká k příchodu novinky Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe.

Automobil svým vzhledem navazuje na globální provedení Sportage, což znamená zcela přepracovaný design v duchu nového stylistického jazyka „Spojené protiklady“. Překvapivá je hlavně příď. Maska chladiče propojuje nově řešenou „tygří masku“, charakteristický prvek pro Kiu, s futuristickými diodami denního svícení ve tvaru bumerangu, které zase ohraničují nápadné maticové LED světlomety systému inteligentního předního osvětlení.

Záď zase sází na koncová světla ve tvaru čepele, která se opticky zařezávají do karoserie, což opticky rozšiřuje karoserii. Výrazný styl pak může dále zdůraznit objednání kontrastní černé střechy, nabízené pro Sportage vůbec poprvé v historii.

S délkou 4.515 mm je pak sice evropská Sportage o 145 mm kratší než globální provedení, mezigeneračně se však natáhla o 35 mm. Rozvor je pak o 10 mm delší než u předchůdce, hodnota 2.680 mm je shodná jako u bratrského Hyundaie Tucson.

Výrazný charakter platí také pro interiér. Středobodem je zakřivený displej protažený napříč palubní deskou, které tím dodává působivou šířku i hloubku. Dotykový displej infotainmentu s úhlopříčkou 12,3" doplňuje integrovaný ovladač, stejnou úhlopříčkou pak nabízí i TFT displej v přístrojovém štítu.

Kia přitom slibuje bohatý vnitřní prostor v dané velikostní kategorii. Zavazadelník pak poskytuje objem 591 litrů, respektive 1780 litrů po sklopení zadních sedadel.

Plusem má být rovněž bohatá výbava. Chování auta bude možné upravit díky přepínači jízdních režimů Terrain Mode, elektronicky řízený systém odpružení díky plynulé regulaci tlumičů v reálném čase zase zajistí optimální pohodlí. S bezpečností pomůže středový airbag mezi předními sedadly, stejně jako bohatá nabídka elektronických asistentů. Ta zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění s funkcí pro odbočování na křižovatkách nebo asistent pro jízdu na dálnici. Adaptivní tempomat přitom umí využívat i data z navigace a zpomaluje tak třeba v zatáčkách. A nechybí ani možnost dálkového zaparkování pomocí klíčku, známá již z většího Sorenta.

Nabídka motorů pak bude odpovídat současným trendům, použitý základ v podobě architektury N3 byl už dopředu přizpůsoben elektrifikovaným pohonným jednotkám. Vedle hybridu tak bude k dispozici také plug-in hybrid, s možností externího dobíjení ze zásuvky.

V obou případech najdeme pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI. Jestliže však Sportage HEV jej doplňuje o trakční elektromotor s výkonem 44,2 kWh a lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 1,49 kWh, Sportage PHEV pro delší jízdu čistě na elektřinu sází na elektromotor s výkonem 66,9 kW a lithium-iont polymerový akumulátor o kapacitě 13,8 kWh. Kombinovaný výkon pak činí 169 kW u full-hybridu, respektive 195 kW u plug-in hybridu.

K dispozici bude ale i benzinový mildhybrid 1.6 T-GDI ve verzích se 110 kW a 132 kW, stejně jako turbodiesel 1.6 CRDi, ve variantách s 85 kW a 100 kW. V závislosti na motoru bude k dispozici rovněž pohon všech kol.

Kia Sportage páté generace se na českém trhu začne prodávat na začátku roku 2022. O výrobu se nadále postará žilinský závod Kie.