Nová Škoda Kodiaq vykreslena podle špionážních fotek. Co můžeme očekávat?
Automobilka se zřejmě vydá cestou evoluce, styl Modern Solid nabídne pravděpodobně až s novými elektromobily.
Až sedmimístné SUV Škoda Kodiaq patří dlouhodobě mezi nejpopulárnější modely mladoboleslavské automobilky. Vůz se však poprvé představil v roce 2016 a v roce 2021 následovala jeho modernizace. Není tedy divu, že se již v příštím roce očekává představení druhé generace, jejíž maskované prototypy se nyní začínají objevovat na silnicích.
Automobilka sice všechny prototypy důkladně maskuje, přesto z nich zkušení designéři dokážou alespoň částečně odhadnout připravované změny. Nedávno se na maskované snímky prototypu nové Škody Kodiaq podíval i náš dvorní grafik, který připravil zřejmě jednu z prvních celkem reálných ukázek očekávaného SUV.
Design druhé generace Škody Kodiaq by přitom měl být spíše evoluce první generace po faceliftu, zatímco nový designový směr Modern Solid, oznámený v březnu loňského roku, si automobilka pravděpodobně schová až pro nové čistě elektrické modely.
Nyní už se ale pojďme podívat přímo na grafiku nové Škody Kodiaq, která zřejmě opět nabídne poměrně kolmou masku chladiče s osmiúhelníkovými tvary. Na masku navazují ostře řezané světlomety, které budou s největší pravděpodobností opět horizontálně rozděleny do dvou pater. Logo nad maskou pak zřejmě nahradí nápis Škoda s novým fontem.
Z boku nového Kodiaqu nejspíš zmizí linka, která u stávající generace propojovala přední a zadní světla. Za zmínku navíc stojí i pravděpodobná změna umístění vnějších zpětných zrcátek, která by nově mohla být uchycena níž ve dveřích, namísto tradičního trojúhelníku v přední části bočního prosklení.
Podběhy kol by mohly být u nové generace tvarovány velmi podobně, grafik navíc nejspíš správně očekává i návrat aerodynamicky tvarovaných krytů kol, které by měly nepatrně snižovat emise. Zadní světla pak budou nejspíš umístěna o něco výš.
Grafický koncept tak nabízí poměrně zajímavý a detailní pohled na novou generaci podle dosud známých snímků maskovaných prototypů, přesto zůstává celá řada neznámých, jako je třeba tvar třetího bočního skla, D-sloupku nebo technika nového modelu.
Technickým základem by se však opět měla stát MQB platforma, přičemž pod kapotou očekáváme známou paletu zážehových i vznětových motorů, doplněných o 48V mild-hybridní systém, a posílajících výkon volitelně na všechna kola. Nový Kodiaq by navíc mohl konečně dostat i plug-in hybridní motorizaci. Na bližší informace si ale budeme muset ještě chvíli počkat.