Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia III (2013) v 10 bodech

David Bureš
Diskuze (24)
Škoda Octavia III se na českém trhu začne prodávat v polovině února 2013. Tady je to podstatné, co o ní zatím víme.

Nová generace Škody Octavia patří alespoň v České republice mezi nejočekávanější novinky roku. Vedle prvních jízdních dojmů přinášíme také exkluzivní informace o Octavii III, která bude patřit mezi nejprodávanější auta na českém trhu.

1. Design a technika

Design vozu pokračuje v současném trendu značky. Podle návrhářů mají být křivky Octavie modelového roku 2013 nadčasové. Základem vozu je modulární platforma MQB, oproti předchůdci bude Octavia až o 100 kilogramů lehčí. „Vizuálně nemá srovnání s ničím, co dosud Škoda vyrobila,“ říká šéfredaktor Auto Tipu Vítězslav Kodym, který už novou Škodu Octavia viděl bez maskování. „Dostala čisté, jasně řezané tvary, které se neokoukají ani za pět let.“

2. Rozměry

Škoda tento model navrhovala tak, aby nabízel proti konkurentům „kus auta navíc.“ Nová Octavia 2013 tak dále povyrostla, je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm. Rozvor činí 2686 milimetrů. Automobil je tak mezigeneračně delší o devět centimetrů, rozvor dokonce narostl o 108 milimetrů.

3. Interiér

Díky své velikosti proti předchůdci narostl i vnitřní prostor. Škoda prohlašuje, že Octavia III má nabízet přehršel prostoru nad hlavou a před koleny. Dotyková obrazovka v kabině bude mít úhlopříčku 5,8 palce nebo osm palců.

4. Zavazadelník

Důležitým parametrem pro Octavii III je jistě velikost zavazadlového prostoru. Jeho objem činí 590 litrů, což je o pět litrů více než v Octavii II. Oproti menšímu Rapidu je to o 40 litrů více.

5. Praktičnost

Nová Škoda Octavia má nabídnout mnoho prvků, které mají usnadnit jeho používání. V zavazadelníku je například praktická síťka pro upevnění nákladu. Nechybí ani škrabka na led ve víčku nádrže, oboustranný koberec v zavazadelníku nebo držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče. Jedná se o detaily, které se už proslavily v Rapidu.

6. Motory

Na evropských trzích bude Škoda Octavia III nabízena se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory. Jejich výkon se bude pohybovat v rozmezí 63 kW a 132 kW. K dispozici bude také úsporná verze s označením GreenLine, která bude v kombinovaném cyklu vypouštět 89 gramů CO2 na kilometr jízdy. V budoucnu se počítá i s pohonem všech kol pro variantu Combi a se sportovní verzí RS.

7. Bezpečnost

Bezpečnosti vozu budou zvyšovat mnohé bezpečností systémy. Jmenujme varování před hrozbou čelní srážky Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, elektronickou kontrolu stability s multikolizní brzdou, aktivní ochranu posádky (tzv. Crew protect assistant), popřípadě systém rozpoznání únavy řidiče. K dispozici bude také kolenní airbag řidiče nebo zadní boční airbagy. Nová Škoda Octavia 2013 bude prvním modelem značky, který bude vybaven aktivní kapotou na ochranu chodců.

8. Asistenční systémy

Jízdu řidiči usnadní několik asistenčních systémů. Škodu Octavia III bude možné vybavit asistentem pro jízdu v jízdních pruzích, adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem, asistentem ovládání dálkových světel nebo rozpoznáváním dopravních značek.

9. Výbava

Škoda Octavia III má být luxusnějším vozem než předchůdce, bude možné ji vybavit také elektricky ovládanou panoramatickou střechou, bezklíčovým vstupem nebo dvouzónovou automatickou klimatizací. Výhled za tmy budou moci vylepšit bi-xenonové světlomety. Takzvaný phone box zase zesílí signál mobilního telefonu. Znalci o kvalitní poslech muziky jistě ocení hudební systém Canton s 10 reproduktory.

10. Cena

Ceny se mají pohybovat na stejné úrovni jako u odcházející generace. Škoda tvrdí, že chce, aby nová Octavia byla pro zákazníky nadále cenově dostupná, má tak nabídnout optimální poměr ceny a nabízené hodnoty. Na trh bude nový model uveden v únoru 2013.

David Bureš
Diskuze (24)
1. 11. 2012 04:53
Re: Po ránu takový bomby na solar
No pánové,vy se nechte hlavně rychle vyšetřit, a pokud si tohle auto budete kupovat tak si na přání nechte tu škrabku odstranit. Kolik je vám, 10?
31. 10. 2012 23:21
Re: Škrabka
Spíš je zajímavé, že těch drobností je snad několik desítek, ale nikde jsem si nevšiml, že by je někdo pěkně sepsal. Nejčastěji je zmiňovaná škrabka, pak místo na vesty a nakonec jsem viděl párkrát zmíněné místo na ukotvení oka pásu, nebo jak to říct, na zadních sedadlech. Celkem mne to zajímá. Něco jsem už určitě viděl jinde a nechce se mi prolézat Rapid a študovat, co všechno mohli vymyslet.
31. 10. 2012 20:51
Re: rapid XL
staci kouknout na autoforum, tam je unik od vyrobce svetel.
31. 10. 2012 20:43
Re: Škrabka
No já nevím, ale v zimě přijdu do auta, nastartuju, zatopím, vezmu škrabku ze dveří a jdu škrábat auto. Když skončím, můžu rovnou vyjet. A kaluž ve dveřích jsem nikdy neměl... Takže simply clever s nulovým užitkem.
31. 10. 2012 19:40
Re: Po ránu takový bomby na solar
Nechápu proč je pro vás ta škrabka takovej trn v oku. Škodovku nemám a ani ji nehodlám kupovat, ale tenhle detail se mi líbí z jednoho prostýho důvodu. Když si auto oškrabu tak mě štvě že mi sníh ze škrabky roztaje v kapse ve dveřích. Tady ji šoupnu do víčka nádrže a pohoda.