Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia III 2013: Už jsme ji řídili!

Vítězslav Kodym Vítězslav Kodym 31. 10. 2012 • 22:39
9
428
Zobrazit náhledy (9)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Poprvé jsme usedli za volant nové Škody Octavia, která se začne prodávat za několik měsíců. Jezdí skvěle – a vypadá úplně jinak, než naznačují maskované prototypy!

Pouze jedenáct evropských novinářů dostalo pozvánku na první seznámení s novou, dosud utajovanou generací Škody Octavia III – a zástupce našeho vydavatelství u toho nemohl chybět. Třetí generaci českého bestselleru jsme si mohli vyzkoušet na portugalských silničkách v okolí Lisabonu ve stále ještě zakamuflované verzi, finální podoba se ukáže až koncem prosince. Po odebrání fotoaparátů a mobilních telefonů jsme ale během akce vůz viděli i bez maskování...

Design? Spíš BMW než Rapid

Vzhledově nemá Octavia III (2013) srovnání s ničím, co dosud Škoda vyrobila. Dostala čisté, jasně řezané tvary, které se neokoukají ani za pět let. A jestliže maskování dávalo přídi podobu menšího a levného Rapidu, ve skutečnosti je od něj na míle daleko a klidně ji lze měřit s BMW řady 3.

Pětidveřový liftback proti minulé generaci narostl o 9 cm, rozvor náprav se protáhl o výrazných 10,8 cm. Efekt těchto změn pocítíte uvnitř – prostorností se nová Octavia III může měřit s obřím Superbem. Do kufru naložíte až 590 l zavazadel (nynější Octavia 585 l, Superb 595 l ), což je hodnota, která nadělá soupeřům ještě hlubší vrásky.

Benzinové turbomotory 1,2, 1,4 a 1,8 TSI a naftové 1,6 a 2,0 TDI mají mít rozpětí výkonu 63 až 132 kW, ve všech případech jde o čtyřválce nové generace se sníženou spotřebou.

Stačí 1,2 TSI pro auto dlouhé 4,65 m?

Ve verzi 77 kW ano. Plusem je šestistupňová převodovka a ochota se dát točit k omezovači. S verzí 63 kW jsme se nesvezli, bude mít 5stupňovou převodovku, půjde o opravdu základní motorizaci pro méně náročné řidiče.

Motory TSI dostaly chlazené výfukové svody, aby nebylo nutné chladit katalyzátor při rychlé jízdě na dálnici zbytečně bohatou směsí. Octavia 1,8 TSI s DSG zajela zkušební trasu s polovičním podílem dálnice a rychlostí na ní až 170 km/h s průměrem 8,1 l na 100 km, 1,2 TSI si na okreskách s výrazným stoupáním vzala 7,5 l. Vzhledem k velikosti auta hodnoty zcela v pořádku. Agregáty jsou připraveny na Euro 6, do počátku roku 2015 ale budou montovány jako Euro 5. Pro Euro 6 je nutný mnohem dražší katalyzátor s vyšším podílem platiny a rhodia.

Jízdní vlastnosti Octavie 2013 se oproti stávající verzi hodně zlepšily díky širšímu rozchodu a zásadně delšímu rozvoru. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Upřímně řečeno, žádný zásadní rozdíl vůči zadnímu multilinku v Octavii 1,8 TSI 132 kW jsme na klikatých portugalských silničkách nezaznamenali. Auto sedí na silnici jako přikované, málo se naklání, nechá si líbit drsnější zacházení. A to se kolona šesti Octavií, vedená šestiválcovými Superby, hnala pořádným kvapíkem.

Trasu dlouhou 330 km jsme se třemi krátkým zastávkami absolvovali za rovné čtyři hodiny. Na limitu se záď nevlní, nedotáčivost na 17palcových kolech a slušném asfaltu není na pořadu dne, k tomu se o dost posunul jízdní komfort.

Hluk a vibrace se do prostoru pro cestující téměř nepřenášejí. Hluk od kol byl i na mokru neznatelný, nad 130 km/h se začne ozývat patrnější aerodynamický hluk, ale stále jen na úrovni, kterou člověk čeká od auta vyšší střední třídy. Motor 1,2 TSI 77 kW o sobě dá nahlas vědět při vytočení nad 4000 ot./min., do té doby o něm prakticky nevíte.

Nastavení účinku elektrického posilovače řízení je o něco lehčí než u stávající Octavie, možná to ale bylo podpořené faktem, že jsme vyzkoušeli dvě benzinové verze s lehkou přídí (1,2 a 1,8 TSI). Středová poloha je jasně definovaná a zpětná vazba je mnohem lepší než u řady konkurentů s elektrickým posilovačem. Ale pozor, všechny motorizace si lze dovybavit příplatkovým Drive set-up systémem, který řízení znatelně upraví, změní reakci na pohyb pedálu plynu, upraví reakci DSG, výkon klimatizace a další systémy vozu. Vyzkoušeno, spíná se tlačítkem na středovém panelu a pak volí jeden ze čtyř režimů na dotekovém displeji. V módu Sport je řízení výrazně tužší.

Novou Octavii modelového roku 2013 si bude možné objednat s moderními asistenčními systémy, které rozpoznají riziko nehody, únavu řidiče či dopravní značky, samy auto zaparkují a v noci automaticky přepínají mezi dálkovými a potkávacími světly.

Češi dostanou přednost

Škoda začne novou Octavii prodávat v polovině února, a to nejdříve na českém trhu. Automobilka počítá s roční výrobou kolem 400 000 vozů této řady a šéf firmy Winfried Vahland během testů prohlásil, že Octavia III se může zařadit mezi 10 nejprodávanějších aut světa. Po prvním seznámení s novým modelem nám to nezní jako nereálné přání...

Škoda Octavia III: Co odhalila první fotka interiéru?

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

octávia III
| 29. 11. 2012
Plechařina kolem světlometů u Octávie III mi připomíná špatně zalátaný hrnec.
Ten nový kabaňstyl není nic moc. ;-\
Zase přechválená Škoda
| 7. 11. 2012
To se dalo čekat, že nová Octavie bude přehnaně vychválená. Pane novináři, neberte mi to za zlé, ale Váš článěk je pěkně trapný a na Vašem místě bych zveřejnil veškeré mzdové ohodnocení od Škodovky. V podstatě se snažíte zvýšit prodejnost Octavie tím, že se s ní neustále cpete do střední třídy, když tam vůbec nepatří!!! Octavie nemá ve střední třídě co dělat, protože nemá dostatečnou šířku a délku nápravy. VW Golf má menší zavazadlový prostor a je zařazen v nižší střední třídě. Porovnáváte Octavii III s trojkovým BMW. Za chvíli budete porovnát Octavii s BMW 7 nebo s Mercedesem S !!!!!!!!
Nemám nic proti Škodě, ale děláte z ní něco, co rozhodně není. Navíc auta VW jsou z lepších materiálů, takže Škoda je horší značka. Navíc je jasné, že zvukový projev benzínového motoru 1.2 TSI nebude nějak výrazný. Co se týče hlučnosti v interiéru, tak Škoda je na tom horší než jiné konkurenční značky. V Citroenu C4 není skoro vůbec slyšet zvuk motoru 1.6 HDi a uslyšíte spadnutí špendlíku na podlahu. Tak skvělé odhlučnění jak francouz má např. i Hyundai.
Avatar - Barrichello
ta naše demence česká
| 6. 11. 2012
A montují to poláci a ukrajinci vid z dílů který sou německý nebo vymysleli v dojčlandu
Avatar - Barrichello
ta naše demence česká
| 6. 11. 2012
Hrdost nnení na místě.
Avatar - Barrichello
Jenom 3?
| 6. 11. 2012
A bude Škoda Transporter?? >:D >:D >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku