Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové GMC Canyon nabídne luxus, lepší terénní vlastnosti a 314 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 8. 2022 • 13:53
64
2
Zobrazit náhledy (64)
GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon GMC Canyon

Třetí generace modelu Canyon přijíždí s výraznějším designem, exkluzivním vybavením a robustnější terénní verzí.

Nedlouho po představení nového Chevroletu Colorado přijíždí značka GMC s vlastním truckem Canyon, který staví na stejných základech. Letos však GMC vsadilo na ještě výraznější design, tradičně exkluzivní výbavu verze Denali a poprvé nabízí také pořádnou terénní verzi, reagující na vysokou poptávku mezi zákazníky. Třetí generace chce zkrátka vystoupit z davu.

Už na první pohled tak vůz zaujme robustní maskou, výraznými světlomety a také agresivně tvarovanými blatníky, do kterých jsou zakomponovány obrysová světla. Designéři se navíc snaží využít aktuální poptávky po terénních modelech a nadělili nové generaci Canyonu ještě dominantnější a agresivnější postoj.

GMC Caynon tak kromě výrazného vzhledu dostal širší rozchod kol a standardní terénní podvozek. Ve výbavách Elevation, AT4 a Denali je vůz zvýšen o 51 mm, zatímco nová dobrodružná verze AT4X je zvýšená o 76 mm. Klasické modely obouvají 32“ pneumatiky, zatímco verze AT4X stojí na 33“ terénních pneumatikách Goodyear Wrangler.

Stejně jako Colorado, také GMC Canyon bude dostupné pouze s čtyřdveřovou kabinou a kratší korbou, měřící na délku cca 158 cm. Nechybí upevňovací ok, ochranná vana, zásuvka na 110V a ve víku korby je speciální voděvzdorný úložný prostor, který je na první pohled skryt. Víko korby je navíc možné uzavřít jen částečně, pro snazší přepravu dlouhých dřevotřískových desek.

Video se připravuje ...

Zatímco kabina vypadá drsně a robustně, interiér sází na moderní design, kvalitní materiály a zajímavou technologickou výbavu. Standardem je 8“ digitální přístrojový štít a 11,3palcový infotainment. Ten nabízí moderní konektivitu s mobilními telefony a integraci služeb Google. Podle automobilky navíc každý výbavový stupeň dostane unikátní interiér, podtrhující identitu vozu.

Základem bude výbavový stupeň Elevation, ke kterému značka příliš neprozradila. Vyšší výbavový stupeň Denali nabídne chromovanou masku, chromované prvky exteriéru a také 20“ litá kola. V kabině přinese větší 11“ digitální přístrojový štít, kožené čalounění, vyhřívaná i odvětrávaná sedadla, dřevěné obložení a audio Bose. Z chytrých technologií nebude chybět head-up displej a adaptivní tempomat.

Pro zákazníky toužící po kombinaci luxusu a terénních dovedností je připravena výbava AT4X. Ta kromě zmiňovaných větších terénních pneumatik a zvýšeného podvozku nabídne i Miltimatic DSSV tlumiče, ochranu podvozku, zadní uzávěrku diferenciálu nebo speciální jízdní režim Baja. Díky všem doplňkům je světlá výška vozu v této výbavě 272 mm, přední nájezdový úhel má hodnotu 36,9 °, přejezdový úhel 2,45° a odjezdový úhel 25 °.

Navzdory svému terénnímu charakteru však i verze AT4X nabídne prémiovou kabinu s koženými sedadly v lehce nepraktickém odstínu keramická bílá/obsidiánová s vyšívaným logem AT4X a červeným prošíváním. Ani tentokrát nechybí 11“ digitální přístrojový štít, 6,3“ head-up displej, adaptivní tempomat nebo Bose audio systém.

V prvním roce výroby bude navíc dostupná i limitovaná verze AT4X Edition1, která přidá přední nárazník s ochranným rámem, integrovaným navijákem a světelnou rampou. Tato výbava navíc dostává lepší ochranu podvozku, kamery na podvozku a 17“ beadlock kola.

Pod kapotou nového GMC Canyon bude dostupný pouze 2,7litrový přeplňovaný čtyřválec s nejvyšším výkonem 231 kW (314 k) a s točivým momentem 582 Nm.  Chevrolet Colorado přitom v nižších výbavách nabízí tento motor i s naladěním pouze na 177 kW (240 k) a 351 Nm. Oproti staršímu 3,6litrovému motoru V6 přitom čtyřválec posílil o 1 kW, nabízí ale o 210 Nm vyšší točivý moment, kterým poráží o 83 Nm i starší 2,8litrový turbodiesel.

Motor je spojen výhradně s osmistupňovým automatem, který může být kombinován s pohonem pouze zadních, nebo všech kol. Spotřebu motoru zatím neznáme, Canyon by však měl být schopen uvézt až 744 kilogramů a na tažném zařízení by měl zvládnout téměř 3,5 tuny.

Na silnicích i v terénu se zákazníci mohou spolehnout na pestrou výbavu bezpečnostních asistenčních systémů, včetně hlídání jízdních pruhů, nouzového brzdění, detekce chodců i cyklistů, atd. Sofistikovaný semi-autonomní asistent řízení Super Cruise ovšem Caynon postrádá. V příplatkové výbavě nicméně nabídne i kamerový systém kolem vozu, hlídání chodců, kamery na podvozku, atd.

Výroba GMC Canyon bude zahájena v příštím roce, již v současnosti ale automobilka začíná přijímat rezervace na limitovanou verzi AT4X Edition 1, která startuje od 63.350 dolarů (cca 1.498.000 Kč). Cena základního modelu GMC Canyon by však měla startovat od částky 40.000 dolarů, tedy cca 946.000 Kč.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
16. 8. 2022 09:19
Bohužel už jen s R4
V6 je V6.....

Ale interiér moc pěkné, to GMC umí :yes:
Avatar - 3_diamanty
15. 8. 2022 17:31
parada
obzvlast tie podvozkom zvysene verzie .... neskutocna kara..... aj dizajnovo aj motoricky ... a predpokladam ze aj v terene to bude uplna supa ..... no nic.. my v nasej uzasnej eu mame radsej elektricky F500 za melon a podobne cipoviny ..... jak ja neskutocne zavidim americkemu trhu taketo paradne a zaroven aj prakticke vozy.. tak nech si to tam aspon oni uziju ked uz my sme davno v r...

GMC :yes: