Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Baterie nového GMC Hummer EV váží 1,3 tuny. Na jeho řízení vám béčko stačit nebude

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 2. 2022 • 14:20
45
42
Zobrazit náhledy (45)
GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV

Elektrický Hummer EV následuje tradice první generace a opět jde o obrovský stroj, jehož nejvyšší hmotnost atakuje 4,8 tuny.

Od představení elektrického GMC Hummer EV už sice uběhlo několik měsíců, během kterých jsme se dozvěděli o většině jeho funkcí a technických parametrů, přesto má tenhle elektrický pick-up stále čím překvapit. Teprve nedávné dokumenty EPA totiž zveřejnily podrobnosti o jeho hmotnosti.

Z dokumentů, na které upozornil web Car & Driver, například vyplývá, že pohotovostní hmotnost úvodní verze GMC Hummer EV Edition 1 dosahuje 4.111 kilogramů, maximální hmotnost pak 4.785 kilogramů. Na řízení tohohle drobka tak klasický řidičák skupiny B evidentně stačit nebude.

Video se připravuje ...

Velmi zajímavá je také informace o hmotnosti obří baterie s využitelnou kapacitou 212,7 kWh, která váží neskutečných 1.326 kilogramů. Pro srovnání dodejme, že například nová Škoda Fabia 1.0 TSI má pohotovostní hmotnost 1142 kilogramů. Přes 1.3 tuny se však nedostane ani kompaktní SUV Suzuki Vitara.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že využitelná kapacita 212,7 kWh výrazně převyšuje například konkurenční elektrický pick-up Rivian R1T, nabízející 128,9 kWh, nebo Ford F-150 Lightning, který i ve verzi pro delší dojezd nabízí 131 kWh.

Vzhledem k rozměrům a hmotnosti Hummeru EV ale nejspíš nepřekvapí, že navzdory obří baterii nenabídne o moc lepší dojezd. Například Rivian R1T by měl ze své baterie dostat až 505 km na jedno nabití, zatímco u Hummeru EV se píše o 529 km na jedno nabití.

Spotřeba je tak ve srovnání s konkurencí vysoká, zajímavostí však je, že ji automobilka nebude muset v showroomech ukazovat. Běžně se sice jedná o povinný údaj, který by měl být zobrazen na cedulkách na oknech všech vozů vystavených v showroomech, pro vozy s pohotovostní hmotností 3.856 kilogramů však v USA platí výjimka, kterou GMC hodlá využít.

Doporučujeme

Témata
19. 2. 2022 18:47
Re: Baterie o váze auta?!?
Neboj, elektrický brouk je na cestě :-[]
19. 2. 2022 18:45
Re: u nás B
Na komoru :yes:
Avatar - Ronault.
19. 2. 2022 13:44
Re: u nás B
Podle mě je to stejný omezený hlupák celou dobu
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2022 11:10
Re: Baterie o váze auta?!?
To bude chtít zcela novou kategorii ...
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2022 11:06
Re: Twl, to jako fakt?!
Teď jsi nás fakt ohromil, wole.