Nové Mitsubishi ASX se představí již zítra. Na co se můžeme těšit?
Nový crossover už prozradil své technické parametry a nabídl i první ochutnávku designu, oficiální premiéra však proběhne až zítra.
Automobilka Mitsubishi zveřejnila první ukázky nové generace modelu ASX již začátkem roku, v červnu jsme se pak dozvěděli i jeho technické parametry. Oficiální premiéra, jejíž organizací by podle informací kolegů z Motor1 mělo být pověřeno německé zastoupené značky, však proběhne až zítra večer. Na evropské trhy by se pak první kusy měly dostat zřejmě až začátkem příštího roku.
Nové generace Mitsubishi ASX by přitom měla být zcela nová, tedy minimálně z pohledu Mitsubishi. Již delší dobu ale víme, že pod kapotou ASX se budou ukrývat technické základy Renaultu Captur. Sázka na francouzskou techniku by však ve výsledku nemusela být vůbec marná.
Jen pro připomenutí zopakujme, že nové Mitsubishi ASX bude teprve druhou generací, první se přitom světu představila již v roce 2010, a na světových trzích byla prodávána také pod označením jako RVR nebo Outlander Sport. Technické základy si navíc v minulosti půjčily i značky Peugeot a Citroën, které od ASX před lety odvodily modely 4008 a C4 Aircross.
Od nové generace Mitsubishi ASX se přitom po zveřejnění prvních ukázek očekává vcelku výrazná podoba s Renaultem Captur. Ostatně oba modely se budou vyrábět bok po boku ve španělské továrně Valladolid, spadající pod Renault.

ASX by mělo zaujmout výraznější maskou s dominantním logem značky, přepracovanými světlomety, novou maskou chladiče a upravenými světlomety. Větší část karosářských panelů by však v zájmu zachování nízkých vývojových/výrobních nákladů mohla zůstat stejná. Výrazná podobnost s Capturem se navíc očekává i v interiéru.
Základní motorizací nového Mitsubishi ASX by měl být litrový tříválec o výkonu 90 koní, spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Ve vyšších verzích by ASX mělo nabídnout výkonnější 1,3litrová čtyřválec o výkonu 140, nebo 160 koní. Slabší verze bývá u Renaultu dostupná s manuálem i automatem, výkonnější verze pouze s EDC dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Také ASX nabídne hybridní motorizaci, u Renaultu známou jako E-Tech hybrid, pracující s 1,6litrovým atmosférickým zážehovým motorem a elektromotorem, jejichž kombinovaný výkon dosahuje 145 koní. Chybět ale nebude ani plug-in hybrid, kdy zážehová atmosférická šestnáctistovka pracuje s dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh. Kombinovaný výkon pak dosahuje 160 koní. Vznětovou verzi nové ASX nejspíš stejně jako Captur nenabídne.
Nové ASX přitom nebude jediným modelem, který si Mitsubishi od Renaultu vypůjčí. V příštím roce se totiž očekává příjezd nové generace modelu Colt, jehož základem bude Clio. Po technické i designové stránce se přitom očekává, že půjde o stejný postup.