Nové Porsche 911 Targa je tady! Další karosářská verze otevře střechu za 19 sekund
Nabídku Porsche 911 aktuální generace 992 podle očekávání rozšiřuje třetí karosářská verze. Již tradiční verze Targa má standardně čtyřkolku.
Porsche již na konci roku 2018 odhalilo osmou generaci modelu 911 a od té doby postupně rozšiřuje její nabídku. Po kupé dorazil i kabriolet, expandovalo i portfolio jednotlivých výkonových verzí. Nyní podle očekávání přichází třetí karosářská varianta, dnes již tradiční model 911 Targa.
Provedení kombinující prvky kupé a kabrioletu s otevírací částí střechy jen nad posádkou se inspirovalo vzhledem originální 911 Targa z roku 1965, respektive jejím charakteristickým rámem za předními sedadly. Ten je standardně stříbrný, za příplatek ale může být i černý. Přední blatníky jsou pak výraznější než u minulých generací, až na přední a zadní partie jsou pak panely karoserie hliníkové.

Samotné řešení střechy vychází z předchůdce, což znamená, že se konstrukce střechy skládá ze dvou plochých hořčíkových prvků držících látkovou střechu na svém místě. Vyhřívané zadní sklo, stejně jako tlumící materiál v plátěné části střechy nebo větrný deflektor v horní části rámu čelného skla pak zajišťují dostatečný komfort pro každodenní použití. Střecha se pak samozřejmě sklápí elektricky, přičemž tento proces trvá 19 sekund.
Nové Porsche 911 Targa generace 992 přichází na trh ve dvou výkonových variantách, přičemž obě mají standardně osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a pohon všech kol. Ten dostal vodou chlazenou mezinápravovou spojku a diferenciál, stejně jako zesílený kotouč spojky pro ještě lepší funkčnost systému.
911 Targa 4 sází na dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer o výkonu 283 kW, zatímco silnější 911 Targa 4S má šestiválec o výkonu 331 kW, přičemž bez příplatku lze pořídit i se sedmistupňovým manuálem. Jedná se tudíž o stejné parametry jako u těchto modelů v jiných karosářských variantách. Oproti minulé generaci je to pak o 11 kW, respektive 22 kW více.
Novinka dostala ve standardu také aktivní zavěšení PASM, v případě Targy 4S je tu rovněž aktivní vektorování točivého momentu díky zadnímu elektronickému diferenciálu (PTV Plus), který je u Targy 4 za příplatek. Standardní funkcí je dále jako v jiných karosářských verzích aktuální 911 mód Wet, který pomocí senzorů v předních podbězích rozezná mokrou vozovku a řidiči doporučí zapnout režim pro jízdu na mokru pro větší jízdní stabilitu. Připlatit si pak můžete třeba za karbon-keramické brzdy nebo zvedání přední nápravy Smartlift s pamětí míst, kde tak řidič činí. Při průjezdu takovým místem pak auto zvedne příď automaticky.