Nové Porsche Macan zvládlo závěrečné testování. Elektrická novinka je za rohem
Vývoj nového elektrického Porsche Macan se blíží do finále. Zásadní letošní novinka značky se představí už brzy a musí zvládnout správnou funkci i v extrémních klimatických podmínkách.
Už brzy bude oficiálně debutovat nové Porsche Macan. Nová druhá generace se představí po dlouhých deseti letech od uvedení původního modelu, jednoho z nejprodávanějších vozů značky všech dob. Ve Stuttgartu už dnes dokončují dlouhý vývoj a z minulých vyjádření už víme, že se zásadní letošní novinka bude v zemích Evropské unie prodávat výhradně s čistě elektrickým pohonem.
Nejnovější Macan vzniká od úplných základů a inženýři automobilky jej pochopitelně vystavili náročnému předprodukčnímu testování v extrémních podmínkách po celém světě. Chtějí pokrýt všechny teplotní rozsahy – od minus třiceti stupňů Celsia ve Skandinávii až po plus padesát stupňů Celsia v Death Valley v Kalifornii.
Porsche říká, že nové luxusní SUV musí fungovat za všech klimatických podmínek i na jakémkoli povrchu. Novinku tak testuje nejen na silnicích, ale také v terénu, na štěrku, sněhu nebo ledu. Pohon všech kol s preferencí zadních kol u elektrických Macanů se musí cítit jako doma i v těch nejnáročnějších jízdních podmínkách.

V různých fázích testování při krátkých i dlouhodobých zkouškách zacílených na jízdní schopnosti i životnost vozidla najely maskované prototypy plně elektrického Macanu více než tři a půl milionu testovacích kilometrů na uzavřených tratích i veřejných komunikacích. Inženýři Porsche nový Macan vyvíjí i do takových podmínek, jaké s ním většina budoucích majitelů snad ani nikdy nezažije.
Nové Porsche Macan se představí na novém technickém základu Premium Platform Electric s elektrickým pohonem všech kol se dvěma PSM elektromotory. Automobilka zatím uvádí, že nový Macan nabídne maximální výkon přes 450 kW, točivý moment přesahující 1000 Nm, vzduchový podvozek PASM s technologií dvouventilových tlumičů nebo aktivní řízení všech kol. Nová elektrická architektura se 100 kWh lithium-ion akumulátorem pak nabídne maximální nabíjecí výkon až 270 kW.