Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Macan zvládlo závěrečné testování. Elektrická novinka je za rohem

Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Vývoj nového elektrického Porsche Macan se blíží do finále. Zásadní letošní novinka značky se představí už brzy a musí zvládnout správnou funkci i v extrémních klimatických podmínkách.

Už brzy bude oficiálně debutovat nové Porsche Macan. Nová druhá generace se představí po dlouhých deseti letech od uvedení původního modelu, jednoho z nejprodávanějších vozů značky všech dob. Ve Stuttgartu už dnes dokončují dlouhý vývoj a z minulých vyjádření už víme, že se zásadní letošní novinka bude v zemích Evropské unie prodávat výhradně s čistě elektrickým pohonem.

Nejnovější Macan vzniká od úplných základů a inženýři automobilky jej pochopitelně vystavili náročnému předprodukčnímu testování v extrémních podmínkách po celém světě. Chtějí pokrýt všechny teplotní rozsahy – od minus třiceti stupňů Celsia ve Skandinávii až po plus padesát stupňů Celsia v Death Valley v Kalifornii.

Porsche říká, že nové luxusní SUV musí fungovat za všech klimatických podmínek i na jakémkoli povrchu. Novinku tak testuje nejen na silnicích, ale také v terénu, na štěrku, sněhu nebo ledu. Pohon všech kol s preferencí zadních kol u elektrických Macanů se musí cítit jako doma i v těch nejnáročnějších jízdních podmínkách.

Video se připravuje ...

V různých fázích testování při krátkých i dlouhodobých zkouškách zacílených na jízdní schopnosti i životnost vozidla najely maskované prototypy plně elektrického Macanu více než tři a půl milionu testovacích kilometrů na uzavřených tratích i veřejných komunikacích. Inženýři Porsche nový Macan vyvíjí i do takových podmínek, jaké s ním většina budoucích majitelů snad ani nikdy nezažije.

Nové Porsche Macan se představí na novém technickém základu Premium Platform Electric s elektrickým pohonem všech kol se dvěma PSM elektromotory. Automobilka zatím uvádí, že nový Macan nabídne maximální výkon přes 450 kW, točivý moment přesahující 1000 Nm, vzduchový podvozek PASM s technologií dvouventilových tlumičů nebo aktivní řízení všech kol. Nová elektrická architektura se 100 kWh lithium-ion akumulátorem pak nabídne maximální nabíjecí výkon až 270 kW.

Lukáš Volšický
Diskuze (17)

Doporučujeme

14. 1. 2024 18:53
Re: Odepsaný Macan
Ja si to nemyslím, EV SUV je opravdu mnoho a každý výrobce tam narve 400k+ se čtyřkolkou, takže je to vlastně fuk jaké koupíš… Jen další předražený elektrospotřebič bez duše ;-)
14. 1. 2024 12:29
Re: Z reálného světa
Totální nesmysl. Vloni prodalo Porsche 40 629 Taycanů a 34 020 Panamer, což je ekvivalentní kára s ICE. Takže Taycan se prodává víc než skvěle pokud bude stejný poměr u prodaných EV u Macanu, tak si v Porsche mohou mnout ruce. A pro tvou informaci, po telefonu se o slevách v Porsche s nikým nebaví. Ty Porsche dává, ale jen svým dobrým zákazníkům, nikoliv strýcům z ulice, co si našli jejich tel. číslo v seznamu, to platí u 911 stejně jako u Taycanu.
14. 1. 2024 11:33
Z reálného světa
telefon s Porsche Praha: Dobrý den, rád bych si objednal Boxter GTS 4.0. Je možná nějaká sleva? Odpověď na spalováky ne, poptávka je velká. ale na Taycany není problém se domluvit... Ať si z toho udělá obrázek každý sám... ale samozřejmě je to menší SUV, tak ty prodeje asi budou trošku lepší než u nízkého Taycana...
Avatar - Ham.
14. 1. 2024 11:28
Re: Odepsaný Macan
Neřekl bych, podle mě udělali chybu, že elektrické střední SUV nazvali stejně jako benzínovou verzi (benzínový Macan se mimo Evropu bude dál prodávat). Měli udělat to stejné jako u dvojice Panamera/Taycan, prostě zvolit nový název pro EV a ICE nechat starý název a prodávat i Evropě jak ICE, tak EV. O prodeje a zánik Macanu nemám vůbec obavy, určitě to zase bude nejlépe jezdící EV podobně jako Taycan, takže jeho prodeje budou nejspíš ještě vyšší než u Taycanu, ale vadí mi vykrádání názvů pro EV.
13. 1. 2024 22:47
Odepsaný Macan
Spíš to vypadá jako by Porsche Macan odepsalo, zkusí elektriku, prodá horko těžko pár tisíc kusů a nástupce už nebude. Škoda ho …