Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
11 Fotogalerie

Nové Porsche Macan zvládlo závěrečné testování. Elektrická novinka je za rohem

Lukáš Volšický

Vývoj nového elektrického Porsche Macan se blíží do finále. Zásadní letošní novinka značky se představí už brzy a musí zvládnout správnou funkci i v extrémních klimatických podmínkách.

Už brzy bude oficiálně debutovat nové Porsche Macan. Nová druhá generace se představí po dlouhých deseti letech od uvedení původního modelu, jednoho z nejprodávanějších vozů značky všech dob. Ve Stuttgartu už dnes dokončují dlouhý vývoj a z minulých vyjádření už víme, že se zásadní letošní novinka bude v zemích Evropské unie prodávat výhradně s čistě elektrickým pohonem.

Nejnovější Macan vzniká od úplných základů a inženýři automobilky jej pochopitelně vystavili náročnému předprodukčnímu testování v extrémních podmínkách po celém světě. Chtějí pokrýt všechny teplotní rozsahy – od minus třiceti stupňů Celsia ve Skandinávii až po plus padesát stupňů Celsia v Death Valley v Kalifornii.

Porsche říká, že nové luxusní SUV musí fungovat za všech klimatických podmínek i na jakémkoli povrchu. Novinku tak testuje nejen na silnicích, ale také v terénu, na štěrku, sněhu nebo ledu. Pohon všech kol s preferencí zadních kol u elektrických Macanů se musí cítit jako doma i v těch nejnáročnějších jízdních podmínkách.

Video placeholder
Porsche Macan • Zdroj: Porsche

V různých fázích testování při krátkých i dlouhodobých zkouškách zacílených na jízdní schopnosti i životnost vozidla najely maskované prototypy plně elektrického Macanu více než tři a půl milionu testovacích kilometrů na uzavřených tratích i veřejných komunikacích. Inženýři Porsche nový Macan vyvíjí i do takových podmínek, jaké s ním většina budoucích majitelů snad ani nikdy nezažije.

Nové Porsche Macan se představí na novém technickém základu Premium Platform Electric s elektrickým pohonem všech kol se dvěma PSM elektromotory. Automobilka zatím uvádí, že nový Macan nabídne maximální výkon přes 450 kW, točivý moment přesahující 1000 Nm, vzduchový podvozek PASM s technologií dvouventilových tlumičů nebo aktivní řízení všech kol. Nová elektrická architektura se 100 kWh lithium-ion akumulátorem pak nabídne maximální nabíjecí výkon až 270 kW.