Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové rodinné kombi do 800 tisíc? Hledáme auto pro našeho čtenáře

Lukáš Volšický
Diskuze (57)

Hledáme odpověď na dotaz našeho čtenáře, jaký nový kombík si má koupit za cenu do 800 tisíc korun. Prošli jsme konfigurátory nejoblíbenějších modelů v Česku a přinášíme vám přehled toho, co můžete mít. Nepochybně jsme však nevypsali všechny potenciální koupě. Co byste mu doporučili vy?

Jeden z našich čtenářů nám položil zajímavou otázku: „Chtěl bych nový rodinný kombík, ideálně v naftě, ale mám volných „jen“ 800 tisíc korun. Co byste mi doporučili?“ Osm stovek tisíc vypadá jako spousta peněz, ale na dnešním trhu jsou zákazníci v nelehké situaci. Stále populárnější crossovery a SUV vytlačují kdysi oblíbené kombíky z trhu a ty, co zbývají, většinou splňují požadavky našeho čtenáře jen částečně.

Situace, jakou náš čtenář řeší, je o to složitější, protože novým kombíkem bude nahrazovat zastarávající dvojkovou Škodu Superb Combi. Praktická otázka, jakou nepochybně řeší i více Čechů, nás inspirovala k tomu, abychom otevřeli konfigurátory nových kombíků. Začali jsme hledat, experimentovat s motorizacemi i výbavami a přinášíme vám šestici našich tipů. Duchovně na povedený Superb však umí navázat jen jeden, hned ten první.

Naftová Octavia Combi se vejde s odřenýma ušima

Prvním potenciálním řešením „problému“ může být populární Škoda Octavia Combi, která se s naftovým motorem do našeho rozpočtu vejde doslova s odřenýma ušima. Základní cena českého bestselleru v základní výbavě Active s dieselem začíná od 659.900 Kč. 

Video se připravuje ...

Když však chcete lepší výbavu, je ideální posunout se rovnou o dva stupně k balíčku Style. Od 789.000 Kč je k dispozici se slabší specifikací vznětového 2.0 TDI o 85 kW s šestistupňovým manuálem. Za stejnou cenu však můžete mít silnější benzinovou jednotku 1.5 TSI o 110 kW.

Díky už docela vysoké výbavě Style získáte třeba adaptivní tempomat, zadní parkovací kameru nebo vyhřívání čelního skla a volantu. Pokud byste však toužili o silnějším turbodieselu o 110 kW, v kombinaci s touto výbavou za něj zaplatíte minimálně 889.900 Kč. Do našeho rozpočtu se nevejde ani s nižší výbavou Ambition za cenu od 819.900 Kč a pro nejnižší paket Active není dostupný.

Volkswagen Golf Variant se teď bohužel neprodává

Ideální alternativou k Octavii Combi nepochybně je nejmodernější Volkswagen Golf Variant, ale dnešní konfigurátor značky jej bohužel nenabízí. Český importér nám na náš dotaz o dostupnosti tohoto modelu odpověděl, že Česko aktuálně nemá žádnou volnou kvótu o zadání nového vozu do výroby a bude dostupný zase až po faceliftu.

Zájemcům tak zbývá jediná možnost – hledat skladové vozy v dealerské síti. Těch je k dispozici bezmála sedmdesát a jsou nabízeny z různými zvýhodněními. Nejlevnější vůz s turbodieselem 2.0 TDI o 110 kW a výbavou Style však stále stojí 845.300 Kč. Stejně výkonné benzinové patnáctistovky pak začínají od 629.000 Kč, avšak s nižším stupněm výbavy Life.

Francouzský šarm a dojezd přes tisíc kilometrů

Rodinný kombík s turbodieselem vám v současnosti nabízí i francouzský Peugeot, který se do našeho rozpočtu vejde s modelem 308 SW. Jediným naftovým motorem značky je aktuálně motorizace BlueHDi 130 S&S EAT8 s čtyřválcovou patnáctistovkou o 96 kW a automatickou převodovkou EAT8. Automobilka u nás navíc prodává své modely s trvalou akční cenou, díky níž si můžete „třistaosmičku“ koupit ve skoro nejvyšší výbavě.

Díky finančnímu zvýhodnění si tak můžete koupit Peugeot 308 SW s druhým nejvyšším stupněm výbavy Allure Pack za 778.050 Kč. Ten je vybaven třeba adaptivním tempomatem, sledováním mrtvých úhlů s dlouhým dosahem nebo systémem rozpoznávajícím dopravní značky. Pozitivem je také bezklíčový přístup. Velkým lákadlem pro tuto volbu může být i skutečnost, že „třistaosmička“ v naftě snadno najede i přes tisíc kilometrů na jednu nádrž.

Sourozenci z Nošovic a Bratislavy

Do našeho rozpočtu se pochopitelně vejdou i oblíbené kombíky korejských značek. Hyundai i30 Kombi se v Česku prodává se základní cenou od 419.990 Kč. Do 800 tisíc korun si jej můžete objednat s vrcholnou sportovně-stylovou výbavou N Line v kombinaci s mild-hybridní čtyřválcovou patnáctistovku T-GDI o 117 kW se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Za tuto specifikaci zaplatíte 759.900 Kč. Vznětovou jednotku v nabídce bohužel nenajdete.

Dceřiná Kia Ceed Sportswagon u nás začíná od 439.980 Kč. Do uvedeného rozpočtu se vejde v nejvyšší výbavě GT-Line, přičemž ji můžete mít s benzinovou patnáctistovkou T-GDI o 118 kW se šestistupňovým manuálem (669.980 Kč) i sedmistupňovou dvouspojkou (729.980 Kč). K dispozici je i mild-hybridní vznětová šestnáctistovka CRDi o 100 kW. S manuálem za ní zaplatíte 744.980 Kč, ale s automatem nás už bohužel přesahuje – stojí 804.980 Kč.

Vezměte tříválec na milost a kupte si Ford Focus

Fordem tam, Fordem zpět. Dokonce i automobilka s modrým oválem má trvalá zvýhodnění, díky nimž si můžete dopřát i bohatě vybavený Ford Focus Combi. V konfigurátoru jsme zjistili, že jeden z nejslavnějších novodobých Fordů v našem rozpočtu můžete mít ve sportovní výbavě ST-Line X i dobrodružném paketu Active X.

S turbodieselem si je už bohužel nekoupíte, zato je můžete spojit s povedeným mild-hybridním přeplňovaným litrovým tříválcem EcoBoost o 110 kW se sedmistupňovou převodovkou Powershift. Díky zvýhodnění můžete výbavu Active X zlevnit až na 689.800 Kč, sportovnější ST-Line X pak na 731.800 Kč. U obou voleb vám zbyde spousta volných peněz na příplatkovou barvu nebo další volitelnou výbavu.

A jaká by byla vaše volba při hledání nového rodinného kombi za cenu do 800 tisíc korun? Napište nám do komentářů nebo rovnou hlasujte v naší anketě.

Anketa

Jaké kombi do 800 tisíc korun byste si vybrali?

Škoda Octavia Combi
Volkswagen Golf Variant
Peugeot 308 SW
Hyundai i30 Combi
Kia Ceed Sportswagon
Ford Focus Combi

Lukáš Volšický
Diskuze (57)

Doporučujeme

Volba kombi s naftovým motorem
To vše je VELMI DOBRÉ!!! Ale stejně bych to neriskoval...! Podle zde uvedeného seznamu NENÍ lepší Škoda!!!
Ano ! Není tak kvalitní jako ostatní, ale z těch na tomto seznamu je NEJLEPŠÍ!!! A HLAVNĚ - s motorem DFGA 2.0 TDI, starý, dobrý a velmi známý motor! A JEŠTĚ VÍCE, ve vaší zemi – v Evropské unii!!!
Tak si pánové myslím, že Škoda bude MNOHEM SPOLEHLIVEJŠÍ než ostatní! Alespoň v procesu zadržování... ...
6. 11. 2023 07:35
Bratislava vs Žilina
Malá oprava, Ceed sa nevyrába v Bratislave ale v Žiline (konkrétne v Tepličke nad Váhom).
Avatar - Mikesus
5. 11. 2023 12:50
Re: OPRAVA PRO REDAKCI: Fordem tam, vlakem zpátky!
Jo takhle. Ono se bere "ideálně v naftě", že to musí být v nafte. Už chápu tvůj příspěvek. Místo toho, aby mu napsali že to je dnes už dávno slepá ulička a nabídli alternativy, tak mu nabídnou 4 varianty místo dalších x možných
Avatar - Mikesus
5. 11. 2023 12:48
Re: OPRAVA PRO REDAKCI: Fordem tam, vlakem zpátky!
V pořádku, jsou takoví rodiče, kterým je zdraví své rodiny ukradené.
5. 11. 2023 05:07
Re: Re: Re: Astrální problém a nakokec Japonec?
A ten prevlek na lyže z neho robí väčšie auto ako si to vyššie popisoval? Pre mňa má truhla mnoho výhod voči pchaniu lyží do auta. Takže prevlek na lyže ma pri rozhodovaní nijako nezaujímal.
Inak je to auto priestorovo porovnateľné s aktuálnym Golfom aj kufrom aj priestorom na zadných sedačkách. V čom ale porovnateľne nie je ergonómia. Nepoznám nikoho komu by matlanie po dotykáčoch v Golfe prišlo logické a intuitívne.