Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru BRZ se konečně rýsuje! Uvidíme ho už na podzim

David Bureš
Diskuze (12)

Druhá generace sportovního kupé značky Subaru opět vznikne ve spolupráci s Toyotou. A to je asi tak všechno, co o očekávané novince máme stoprocentně potvrzené.

Subaru se letos loučí s první generací kupé BRZ, a to prostřednictvím rozlučkové edice Final Edition, a tak se stále častěji spekuluje o nástupci. Zatím jsme věděli jen to, že přijde, nyní však už víme, že druhá generace Subaru BRZ je už skutečně za rohem! Světu se představí již během letošního podzimu!

Zprávu potvrdilo americké zastoupení značky, které oznámilo, že zcela nové BRZ modelového roku 2022 porpvé naznačilo účastníkům pokusu o světový rekord počtu aut jedné značky na jednom místě, který se konal tento víkend v kalifornském Costa Mesa. Oficiálně by pak vůz měl debutovat během následujících týdnů.

Prozatím severoamerické zastoupení Subaru zveřejnilo na svém facebookovém profilu alespoň první fotografii vozu. Jak už to ale tak u těchto materiálů bývá, moc toho z ní viditelné není. Snímek ukazuje kolo auta včetně blatníku s chladicím otvorem brzd. Karoserie auta pak zůstává ukryta pod vrstvou originální kamufláže.

První teaser nového Toyobaru tak neprozradil žádné tajemství, které má zatím nové BRZ spoustu. V tuto chvíli víme jen to, že bude opět vyvinuto ve spolupráci s Toyotou, která od něj odvodí nástupce GT86, nově nejspíše nazvané GR86 podle své sportovní divize Gazoo Racing.

Pod kapotou pak podle všeho bude pracovat motor typu boxer, byť není jasné, o jakém objemu. Nejčastěji se hovoří o zvětšení čtyřválce na 2,4 litru pro zvýšení výkonu, někam k hranici 194 kW (264 k). Zachováno má být však atmosférické plnění pro okamžité reakce.

Hlavně ale zatím nevíme, zda nové Subaru BRZ vůbec dorazí i na evropské trhy. Současné provedení významně zvyšuje flotilové emise značky, což u novinky patrně nebude o moc lepší. A tak dokud Subaru nesníží emise ostatních modelů, můžeme na druhou generaci BRZ u nás patrně zapomenout. Minimálně prozatím. Jeho příchod ale vyloučen není v pozdějším období, třeba v době, kdy se bude už prodávat spekulované Subaru s čistě elektrickým pohonem.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

6. 10. 2020 13:31
Re: Pevně věřím,...
Nebudu moralizovat a říkat, že jsem to na silnici nikdy neposlal bokem, ale pokud už někdo má takové nároky na přesnost driftu, tak to znamená, že už se pohybuje hodně za hranicí toho, co je rozumné na silnici dělat.
A pokud se bavíme o seriózním driftování, tak tam nebude spokojený ani s normální ručkou a bude to tak jako tak předělávat na hydrauliku.
Avatar - KANKUNEN
6. 10. 2020 07:41
Re: Pevně věřím,...
Protože dostat auto do smyku je daleko přesnější a za kratší dobu ručkou. Ručku mají i driftovací speciály.
5. 10. 2020 21:02
Re: Pevně věřím,...
Čtu takovýhle komentář už asi po stomiliontéaprvní a nedá mi to nereagovat...
K čemu bys tam tak chtěl tu mechanickou ručku? Vlastním jedno obyčejné kombi s elektronickou ručkou a pak jedno auto pro zábavu s motorem uprostřed s mechanickou ručkou. A světe div se, kdybych mohl, tak bych ty brzy okamžitě prohodil. Mechanická ručka se v zimě někdy opravdu hodí (nejen na blbnutí) a už mi u toho auta na denní ježdění párkrát chyběla. Naproti tomu když chci jet s tím autem pro zábavu bokem, tak mě ani nenapadne hmatat po ručce. Proč taky, když tam od toho je výkon a náhon na zadek.
Takže podle mě se vyjadřuješ k něčemu, o čem nemáš ani páru a nebo opravdu máš možnost srovnání, ale nerozumíš tomu ani za mák. :no:
5. 10. 2020 15:59
Pevně věřím,...
...že si nová generace zachová nejen manuální převodovku, ale také mechanickou P brzdu!!! :-)
Avatar - KANKUNEN
5. 10. 2020 15:30
Re: Miata
No jo, sešlápnout to na rovnice by šlo, ale umět řídit lehkou zadokolu, to už chce fištróna.