Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Cadillac Optiq bude hlavním nástrojem invaze do Evropy. Co nabídne?

Cadillac Optiq
Cadillac Optiq
Cadillac Optiq
Cadillac Optiq
16 Fotogalerie

Americká automobilka Cadillac představila elektrické SUV s označením Optiq, které chce nabízet také v Evropě. Konkurovat má německé „prémiovce“ v podobě BMW iX3 nebo Audi Q6 e-tron.

Americký koncern GM se z evropského trhu úplně stáhl poté, co v roce 2017 prodal automobilku Opel skupině PSA (nyní Stellantis). Automobilový průmysl Spojených států se od toho místního v mnohém liší a přestože se General Motors snažil přizpůsobit místním podmínkám, stále na něm byla zřejmá jistá zkostnatělost. Evropští zákazníci nebyli spokojeni s kvalitou zpracování, nižší výbavou, skromnými možnostmi konfigurace a neatraktivním designem. Nyní ovšem zaoceánský koncern zkouší štěstí znovu – tentokrát prostřednictvím značky Cadillac, která se specializuje na výrobu luxusních vozů.

Zapůsobit chce především se svými elektromobily, které Cadillac bude prodávat ve vybraných státech Evropy. Za tímto účelem automobilka zahájila v roce 2021 výstavbu nového sídla ve Švýcarsku, odkud bude ofenzivu řídit. V současnosti značka působí pouze ve zmíněném Švýcarsku, Švédsku, Francii a Německu, kde nabízí svůj historicky první elektromobil s označením Lyriq.

Na stejné platformě, nesoucí název Ultium, výrobce postavil také své nejmenší elektrické SUV, které by mělo evropský trh zasáhnout mnohem výrazněji. Je třeba dodat, že pojem „nejmenší“ SUV vnímají ve Spojených státech trochu jinak než obyvatelé starého kontinentu, což potvrzuje 4820 mm na délku, 2126 mm (včetně zrcátek) na šířku a 1644 mm na výšku. Pro lepší představu – je stejně dlouhý jako nový Hyundai Santa Fe nebo Mercedes třídy G.

Nový Cadillac Optiq bude standardně vybaven dvoumotorovým pohonem s celkovým výkonem 224 kW (304 koní) a 480 Nm točivého momentu, který bude energii brát z 85kWh baterie. Na základě interního testování automobilka uvádí dojezd na jedno nabití okolo 480 km, avšak do budoucna bychom se měli dočkat také oficiálního odhadu dle standardů WLTP. Rychlost nabíjení ještě nebyla zveřejněna, ale výrobce říká, že Optiq bude schopen za deset minut pojmout dostatek energie na ujetí 127 kilometrů.

Designem navazuje na své větší elektrické sourozence. Na první pohled zaujme podsvícená přední maska a netradiční světlomety ve tvaru obráceného písmene „L“. Jinak je ovšem vzhled amerického SUV poměrně střídmý a ničím se nesnaží šokovat.

Kabině dominuje 33palcový displej s rozlišením 9K, který se rozpíná po celé palubní desce. Systém má z výroby integrované některé služby Google, včetně map a virtuálního asistenta. Vůz bude standardně vybaven prémiovým audiosystémem AKG s 19 reproduktory a efektovým kanálem Dolby Atmos. Interiér kabiny byl navržen tak, aby byl technicky vyspělý, příjemný a propojený. Cadillac ho ve své tiskové zprávě doslova připodobňuje k luxusnímu apartmá, a tomu mají také odpovídat prvotřídní materiály. Přitom se samozřejmě nezapomnělo na udržitelnost, a tak řada z nich vznikla recyklací.

Na výběr bude ze dvou výbavových variant – Luxury a Sport. Pro domácí trh stanovila značka základní cenu na 54 000 dolarů, tedy zhruba 1 230 000 Kč. Výroba Cadillacu Optiq má začít koncem letošního podzimu. Podrobnosti o prodeji v Evropě automobilka teprve upřesní.

Video placeholder
Cadillac Optiq • Zdroj: Cadillac