Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Golf GTI zná první české ceny, brzy bude k objednání

Ondřej Mára
Diskuze (85)

Výroba ostré generace osmičkového Golfu sice ještě nezačala, přesto už máme k dispozici první informace o českých cenách.

Parametry osmé generace ostrého Volkswagenu Golf GTI, včetně jeho hospodárnější alternativy GTD a hybridního GTE, známe již od února tohoto roku. Slavnostní premiéra měla proběhnout během ženevského autosalonu, všichni ale dobře víme, jak se nakonec věci vyvinuly.

Dnes už je ale situace mnohem příznivější a ostrý Golf, minimálně v  provedení GTI, je podstatně blíže zákazníkům. Vedení českého zastoupení automobilky Volkswagen nám totiž potvrdilo, že zahájení objednávek je naplánováno již na tento nebo příští týden. A známe i první ceny.

Osmá generace Volkswagenu Golf GTI bude v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou začínat na ceně 832.990 Kč. Zájemci o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku pak budou muset sáhnout do kapsy o něco hlouběji – cena by totiž měla začínat od 892.900 Kč.

Oproti faceliftu sedmé generace ostrého Golf, jejíž ceny jsme zveřejňovali již koncem ledna 2017, si tak zákazníci poměrně citelně připlatí. Faceliftovaný sedmičkový Golf GTI totiž startoval na ceně 692.900 Kč, zatímco verze s DSG začínala od částky 752.900 Kč.

Za připomenutí pak jistě stojí pohonná jednotka nového Golfu GTI, kterou je turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI (řady EA888 evo4), který nabídne maximální výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 370 N.m. Podvozek dostal zavěšení MacPherson vpředu a multilink vzadu, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS a dočkáme se i volitelného adaptivního podvozku.

Výroba GTI s převodovkou DSG by měla být zahájena v průběhu 34. Týdne tohoto roku (tedy již v příštím tudnu), zatímco na výrobu verze s manuálem si budeme muset počkat až do 44. týdnu (od 26. října). O hybridním GTE a naftovém GTD bohužel v současnosti nemáme bližší informace.

Ondřej Mára
Diskuze (85)

Doporučujeme

14. 8. 2020 08:14
Re: brutalna cena
Tak si dokúp ešte jeden modul RAM-ky, potom to zvládneš aj s celými slovami. ;-)
14. 8. 2020 00:16
Re: yess
je to dost pochopitelne ... Golf GTI je proste rychly HH, ktory vyborne sluzi ako daily car a lahko ho zvladne, napriek vykonu vdaka jeho "nudnosti", cize neutrálnemu prejavu, aj slaby vodic. cielovka je jasna ... v podstate kazdy, kto na take auto ma, si ho moze kupit a zvladne soferovat bez akychkolvek problemov aj pri vyuzivani jeho vykonu. to predsa nie je jeho slaba stranka. i30n je auto z opacneho konca, podobne ako Megane RS ... obe tieto auta su menej pohodlne, tvrde, surove a narocnejsie na riadenie. ak ale niekto preferuje auto, ktore mu poskytne viac zabavy ( suhlasim, ze pre tych, ktori ich dokazu ocenit, poskytnu viac zabavy a potesenia
) , tak si ich predsa moze kupit ... to ale neznamena, ze bude hejtovat Golf GTI, ten jednoducho smeruje na inych zakaznikov. vyslovene zabavne auta a nepochybne skvele, su Toyota 86 a jej dvojicka Subaru BRZ, ktore sa ale napríklad v EU, napriek ich nespornym kvalitam ( neviem ci je vôbec nejake podobne velke coupe ) nepredavaju prilis dobre. ja som napríklad uplne obycajny priemerny vodic a preferujem sportove derivaty, ktore su ale lahko ovladatelne. manual, RWD a 600 koni nie je nic pre mna ( na bezne denne jazdenie )
Avatar - miromen
13. 8. 2020 23:26
Re: yess
Ano vesměs je to takovy hothatch nehothatch vzhledem ke konkurenci. Tohle bych i chapal, kdyby u jinych koncernovych modelu byla nabidka nějakych řidičsky zajimavějšich kousku. Jenže to neni ani u takove cupry nebo TCR. Zde na moje.auto.cz jeden kluk docela rozsahle popsal proč přešel z cupry na i30n, když tak pohledej a počti. A vesměs, když jsem si dřivěji prochazel zkušenosti majitelu ruznych HH na zahraničnich forech, tak se to zjedodušeně shoduje prevě s tim co popisuje ten kluk na mojeauto. Ja pravě neřešim nějake technicke parametry, ale to, že koncern buďto neumi nebo nechce přijit s něčim o čem si přečteš jak řidič vystoupy a ma roztahlou hubu od ucha k uchu, že se z jizdy spotil až na ***y. Prostě chyby emoce, vtaženi do děje, nějake větši řidičske porno. A ano mezi HH jsou určitě nějake utržene hovada z řetězu, ktere nebudou zrovna idealni na každy den, ale věšina z nich jsou normalni univerzalove v kiidu použitelnych na každodenni ježděni.
Avatar - Emel
13. 8. 2020 23:03
Re: yess
No dobře, ale v představení Octy RS se psalo, že má VAQ sériově, takže minimálně člověka napadne, že by v GGTI mohl být taky...
13. 8. 2020 22:17
Re: yess
nic v zlom, ale v tejto diskusii si skor za pomatenca Ty :-) Golf GTI bol VZDY cielovany do pozicie konfortneho rychleho neutralneho HH ... dynamickeho daily car, ktory budu vediet lahko ovladat aj neskuseni vodici. tie Tvoje litanie o technickych parametroch su uplne mimo, pretoze to nikoho z cielovej skupiny nezaujima.