Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jeep Compass: Prý nejschopnější kompaktní SUV na světě

David Bureš David Bureš 27. 9. 2016 • 06:18
67
31
Zobrazit náhledy (67)
Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass
Nová generace compassu vyplňuje mezeru mezi renegadem a cherokee. V Evropě do prodeje vstoupí v druhé polovině příštího roku.

Automobilka Jeep představuje dlouho očekávaného nástupce dvojice modelů Patriot a Compass. Ty nahradí jediné kompaktní SUV pojmenované Compass. Stane se globálním modelem, Jeep počítá s jeho prodejem ve více než stovce zemí světa.

Design je sice maskou chladiče s charakteristickými sedmi otvory spřízněn s ostatními modely značky, jinak jsou ale tvary svébytné. Oproti posledním jeepům jsou rozhodně konzervativnější, nový compass nepoužívá ani originální retro tvary menšího renegadu, ani podivnou příď většího cherokee. Zvolené řešení je spíše evolucí dosavadního compassu, zatímco interiér navazuje na cherokee.

Novinka je dlouhá 4,42 metru, široká 1,82 metru a vysoká 1,65 metru, rozvor pak činí 2,64 metru. To znamená, že se velikostně řadí mezi dosavadní duo patriot a compass. První na délku měří 4.415 mm, zatímco druhý 4.448 mm.

Informace o nabízených motorech automobilka zatím nezveřejnila. Pouze uvádí, že k dispozici bude celkem 17 možností hnacího ústrojí. Třeba na brazilském trhu jsou k dispozici dva dvoulitry – vznětový a zážehový, který vedle benzinu zvládne spalovat i etanol. První spolupracuje s devítistupňovým automatem, zatímco benzinový čtyřválec vsadil jen na šestistupňovou samočinnou převodovku.

Jak je u Jeepu zvykem, compass nabídne i pohon všech kol. Ten umí pracovat v několika režimech nastavení, přičemž kvůli snížení spotřeby paliva odpojuje pohon zadní nápravy, pokud právě není potřeba. Automobilka dokonce vůz prezentuje jako nejschopnější kompaktní SUV na světě, což značí, že konstruktéři mysleli i na schopnosti v terénu.

Compass zatím debutuje při příležitosti zahájení produkce v nové továrně Jeepu v brazilském městě Goiana, veřejnost si ho bude moci poprvé prohlédnout na listopadovém autosalonu v Los Angeles. První vozy se pak u severoamerických prodejců objeví v prvním čtvrtletí roku 2017. Do Evropy se vůz podívá o pár měsíců později, v druhé polovině příštího roku.

Související články

Témata
28. 9. 2016 10:33
Re: Hezkýýý
no Seat měl na zvěř smůlu - také jsem trefil srnku - partyzánku - vyskočila mi kilometr od baráku zpoza stromu. V zimě - v těch velkých mrazech minulou zimu. Nedalo se vůbec nic a to střet byl v rychlosti cca 40km v hod - škoda na Seatu za 68 tisíc bez DPH - světlo, nárazník, příčky, dveře od ťuklé. Zhasla naštěstí hned.
28. 9. 2016 10:31
Re: compass
Máš pravdu. Ten jeho kukuč na pozadí pralesa je cool. A nemusí na seba lepiť žiadnu 4x4 bižutériu.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2016 10:23
Re: Hezkýýý
Souhlas nadvakrát - doufám v 2.4 benzínovou atmosféru... a snad to pod Fiatem bude lepší, když i moje Punto II, ročník 2008, přežilo bez úhony střet se srnou ve vysoké rychlosti.
Dodnes mě to mrzí, už se nedalo nic dělat - vylezla mi tam nána na poslední chvíli z křoví u silnice. Hodně jsem brzdil, takže nevím kolik jsem jel v okamžiku střetu, ale energie byla dost silná na to, aby tu nešťastnici odhodila vzduchem přes celou silnici a dopadem na příkop v protisměru se definitivně ubezdušila... a pak ještě se odkutálela kousek dál.

A na Punťovi prasknul jen ten plast, co lemuje masku - vstup vzduchu do motoru. A prasknul jen trošku - dodneska s tím tak jezdím. Už asi 6 let...
28. 9. 2016 09:44
Hezkýýý
Asi se souzi v desiknérském studíju poučili a vsadili na proporce a tvary, které jsou geneticky Jeepu blíže, než kreativistické kreace posledních ročníků.
Jeep nabírá dech a upřímně je mi jedno jestli pod Fiatem, Pandou, nebo Tipem ;-) .
Z pohledu uživatele mne zajímá, zda plasty - hlavně nárazníků - jsou bytelné a vydrží i jízdu po polní cestě.
Proč to píšu? Protože plasty ve služebním Seatu psychicky nevydržely střet se zajícem v rychlosti 60km - a to nebyl žádný zlobr, ale normální březňák, který dokázal, byť za cenu svého života zlikvidovat lízátko nárazníku tak, že se musel měnit celý........ Jak by to dopadlo, kdybych si takhle otřel brázdu na polňačce, nechci domýšlet........
Tenhle Jeep je dobré znamení....Snad mu pro Evropu schválí alespoň 2,4 benzín.
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2016 23:02
Džíp
Za mě klasický neurazí/nenadchne design. Což je proti Cherokee posun vpřed.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud