Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz GLA za rohem. Co už víme o druhé generaci kompaktního crossoveru?

David Bureš
Diskuze (2)

GLA bude osmým modelem postaveným na vylepšené platformě MFA. K dispozici bude i jakožto plug-in hybrid.

Kompaktní automobily jsou z globálního hlediska nadmíru důležitou kategorií, zhruba každé čtvrté prodané auto na světě je právě kompakt. Není proto divu, že nabídku v nižší střední třídě rozšiřují také prémioví výrobci, pro něž je to důležitý zdroj nové klientely. Mercedes má dnes takových aut už osm.

Nabídka se v aktuální generaci kompaktních Mercedesů rozšířila o A sedan nebo sedmimístné SUV GLB, mezitím však automobilka stále dokončuje mezigenerační proměnu stávajících modelů. Na výměnu ještě čeká crossover GLA, prodávaný od roku 2014. Druhé generace GLA se dočkáme v první polovině roku 2020.

Od příchodu na trh se GLA stal pevnou součástí nabídky značky a důležitou, na svém kontě má už skoro milion prodaných kusů. Od jeho zahájení prodeje se však konkurence rozšířila, na trh přišlo Audi Q2 nebo BMW X2, a tak Mercedes musí reagovat.

Konstruktéři se v rámci mezigenerační proměny zaměřili hlavně na kritiku související se stísněným interiérem. Proto vůz nabídne více vnitřního prostoru, větší zavazadelník i vyšší praktičnost, díky nastavitelným zadních sedadlům. Stále však půjde primárně o stylovku, službu rodinného dostavníku zastane GLB, nabízející až tři řady sedadel. I proto bude k dispozici třeba AMG bodykit nebo snížený podvozek.

Pro větší odlišení obou modelů se nové GLA zkrátí, a to o 20 mm proti dnešnímu 4.424 mm dlouhému provedení. Zároveň však dojde k natažení rozvoru o 30 mm na 2.729 mm, což právě pomůže zvětšení prostoru pro posádku. Stejný důvod má i zvýšení karoserie o takřka 100 mm, což rovněž změní siluetu vozu. GLA tak už v nové generaci nebude tolik působit jako zvýšený hatchback, ale více jako typické SUV.

Palubní deska převezme koncepci z ostatních dnešních kompaktů Mercedesu, což bude znamenat dvojici obrazovek a multimediální systém MBUX. Stejně tak nabídka motorů se nebude nijak zásadně lišit od ostatních sourozenců.

Počítá se tudíž s benzinovou třináctistovkou vyvinutou společně s Renaultem, dvoulitrovým zážehovým i vznětovými čtyřválcem nebo naftovou patnáctistovkou. V závislosti na motoru bude k dispozici šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojková převodovka Getrag nebo osmistupňová dvouspojková převodovka z vlastní dílny. Tedy opět něco důvěrně známého, stejně jako možnost nabídnutí pohonu všech kol.

Součástí nabídky pak bude i plug-in hybrid GLA 250e EQ Power kombinující jako v nedávno odhaleném A 250e EQ Power zážehovou jedna trojku s elektromotorem zakomponovaným do převodovky. Systémový výkon bude činit 160 kW, přičemž lithium-iontové baterie s kapacitou 15,6 kWh umožní vozu ujet přes 60 kilometrů čistě na elektřinu.

GLA navíc poskytne základ také pro elektrické SUV. Na trh přijde v roce 2021, a to s označením EQA. Nabídnout přitom bude chtít dojezd přes 480 kilometrů.

Nabídka Mercedesu v kompaktní třídě se zatím zastavila na osmi modelech. GLA druhé generace bude zatím poslední vůz, který dostane vylepšenou platformu MFA. Již dnes ji používají hatchback A, sedan A a jeho prodloužená verze pro čínský trh, MPV B, „čtyřdveřové kupé“ CLA, stylové kombi CLA Shooting Brake a sedmimístné SUV GLB.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Magister
15. 11. 2019 15:59
Re: A co...
Určitě ano.. 45 jezdí hodně dobře.
Avatar - pradeda777
14. 11. 2019 16:24
A co...
AMG GLA? Bude....nebude?