Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz SL 65 AMG: V12, dvě turba, 464 kW

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 3. 2012 • 07:33
14
34
Zobrazit náhledy (14)
Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012 Mercedes SL 65 AMG - 20.3.2012
V Ženevě jsme měli možnost vidět novou generaci roadsteru SL ve výkonném provedení 63 AMG. A už tu máme další novinku s podobným označením, jen číslo je ještě o dvě vyšší.

Kdysi dokonce tento systém odpovídal zaokrouhlenému objemu motoru, ale posledních třicet let si s ním ve Stuttgartu příliš hlavu nelámou. Ostatně, úhlavní konkurence z Mnichova je na tom úplně stejně.

Technika SL 65 AMG se od „63“ liší trochu více, než by se mohlo na první pohled zdát. Dvě turba zůstala stejně jako uspořádání motoru do V, ovšem pod kapotou trůní místo osmiválce objemu 5,5 l dvanáctiválec 6,0 l. Ten dává až 464 kW (630 k)/4800-5400 min-1. Hodnota točivého momentu 1000 Nm v rozmezí 2300-4300 min-1 se zdá být monstrózní, ale byla by určitě ještě vyšší. Elektronika však jeho přenos na zadní nápravu (kam také jinam, že?) musí krotit. V12 konečně dostal moderní samočinnou převodovku 7G-Tronic, která nahrazuje poněkud historickou pětistupňovou.

Motor má svůj základ v obdobné verzi předchozí generaci R230. SL 65 AMG je o necelých 15 kW (20 k) silnější než předchůdce, ve srovnání s novým SL 63 AMG pak nabídne navíc 68 kW (92 k) a 150 Nm. Pokud zájemce u slabšího modelu zvolí paket Performance, výkonová diference klesne na 48 kW (65 k). U silnějšího na něj zapomeňte, nikdo vám jej nenabídne.

Proč ta dvě turba, více stupňů v převodovce a nižší hmotnost? Z Bruselu totiž zaznívá stále stejné: „Snižujte emise! Snižujte emise!“ Spotřeba benzinu klesla o 17 % na 11,6 l/100 km, což je jistě pro toho, kdo si může SL 65 AMG dovolit, velmi důležitý údaj. Při jízdě ve městě pak určitě hodí standardně montovaný start-stop. Prosím? Když jej může mít Porsche 911, proč by jej nemohlo používat SL se zkratkou AMG? A teď trochu vážněji. Jeho montáž do vysokovýkonného roadsteru je pochopitelně holým nesmyslem, ale diktátu EU se musí chtě nechtě podvolit všichni, kteří chtějí v Evropě vůbec něco prodat.

Přední nárazník dostal oproti SL 63 AMG větší vstupy vzduchu, za těmi na bocích najdeme chromované nápisy „V12 Biturbo“, jiná jsou i devatenáctipalcová kola. První série firemních fotografií nabízí pohled na vůz v efektním modrém laku s béžovým koženým čalouněním. Tato verze je spíše luxusním než vyloženě sportovním náčiním. I když mezigeneračně zhubla o 170 kg, stále se jedná o 1950 kg vážícího drobečka a na to musí brát příští majitel ohledy.

Ne, že by bylo SL 65 AMG nějak pomalé. V základu jede tradičních 250 km/h, než zasáhne omezovač. Maximální rychlost je možné za příplatek zvýšit až na 300 km/h. Rychlé dálniční přesuny zvládne tedy levou zadní, ale na nějaké řádění na okreskách SL alespoň od generace R129 z konce 80. let už nebylo a není. Sprint z klidu na stovku mu ovšem trvá jen čtyři sekundy.

Nejnovější AMG se poprvé ukáže na autosalonu v New Yorku, který se pro veřejnost koná ve dnech 6.-15. dubna 2012, novinářské dny probíhají už 4. a 5. 4. Cenu ani datum uvedení na trh bohužel zatím neznáme.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chyby
| 23. 3. 2012
Právě píšu nové géčko a když jsem se díval do tohoto článku, zjistil jsem, že jsem to tedy pěkně smotal. Omlouvám se, už je to opraveno. Místo SL 63 AMG mělo být SL 65 a místo SL 55 mělo být SL 63 AMG. Přiznávám, že mi MB v nedodržování těch kódů, které jsem vzpomínal na začátku, dělá dost velký zmatek.
dobrá zpráva
| 22. 3. 2012
Málem jsem začal brát vážně zlověstné zvěsti o konci stuttgartských V12... a oni představí takový skvost, dokonce i se 7°automatem, ta spotřeba taky vynikající!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Teeda
| 22. 3. 2012
Tak jasně, že to v těch testech zaznělo, jinak by to asi nebyl dobrý test, kdyby neupozornil na fakt, že testovaný vůz disponuje převodovkou s méně stupni, ale já se vsadím, že všude určitě psali také, že to je dobrá převodovka i přes své stáří. Zaznít to vždy zazní, ale jen ty z toho děláš kovbojku.
Avatar - Barrichello
Teeda
| 22. 3. 2012
Ne?

Já ti sem postnu pár testů Jeepu GrandCherokee, Lancie Thema (Chrysler 300) a tamnější narážky na zastaralý 5st. automat...

Uvidíme kdo přehání, zda já nebo novináři a hlavně zda měří všem stejným metrem...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Teeda
| 21. 3. 2012
A představ si, milý Barichello, že 5GTronic stále koupíš v E na CNG, to je co! A v roce 2012! Pokud jsi schválně napsal u Maybachu rok 2011, protože se už nevyrábí (?), ale já myslím, že ještě nějaké 2012 kusy jsou, takže fakt existuje V12 s 5q automatem, no pokálej se z toho... Máš jen mindrák, určitě se nikdo amerikám s Mercedesáckým 5q automatem nesmál, to jen ty to zveličuješ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku