Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes třídy S odhaluje inovativní funkce a materiály interiéru

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 8. 2020 • 06:04
47
12
Zobrazit náhledy (47)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S

Kabina nové třídy S by měla posunout hýčkání a rozmazlování posádky na zcela novou úroveň, kromě toho ale slibuje i funkci, díky které by měla posádka zůstat i na cestách v dobré fyzické a zdravotní kondici.

Automobilka Mercedes-Benz nám během nedávné digitální konference „Meet the S-Class Digital“ opět poodhalila pár zajímavých informací o nové třídě S, která zas a znovu posunuje úroveň komfortu a péče o posádku na zcela novou úroveň. A to mnoha různými způsoby.

Vozy třídy S totiž vždy patřily mezi ta nejpohodlnější místa, kde můžete během dlouhých cest odpočívat i relaxovat. A ačkoliv se to může zdát již téměř nemožné, nová třídy S by měla opět posunout laťky v téměř každém ohledu či detailu.

Pro jednou nechme stranou řeči o sofistikovaném designu, který se vyznačuje například prémiovým displejem infotainmentu na konci středového tunelu, vznášejícím se těsně nad palubní deskou, nebo elegantními ovládacími prvky sedadel.

Místo toho se pojďme podívat například přímo na samotná sedadla, která byla zcela nově vyvinuta. Sedadla tak nabídnou ještě více komfortu, větší rozsah nastavení, výkonnější funkce ventilace i vyhřívání, vyhřívaný polštářek vzadu, reproduktory poblíž uší vpředu a samozřejmě nesmí chybět ani certifikace AGR, kterou uděluje komise složená z lékařů a odborníků na zdravé sezení.

Velký důraz byl kladen rovněž na materiály, které by měly být ještě kvalitnější, unikátnější a prémiovější. V některých verzích tak například na palubní desce najdeme prémiově opracované ořechové dřevo, které je prokládáno tenkými proužky hliníku. V nižších verzích pak můžeme počítat s kvalitní kůží v různých barvách a odstínech.

Zajímavým prvkem bude také sofistikované ambientní osvětlení, které využívá optická vlákna z průhledného materiálu. Každé světelné vlákno by přitom mělo být složeno z cca 250 RGB LED diod, které jsou rozmístěny ve vzdálenosti cca 1.6 centimetru. Cílem přitom mělo být vytvořit pokračující linii světla, která bude přispívat k vytváření příjemné atmosféry během dne i noci.

Ambientní osvětlení by však nemělo být pouze dekoračním prvkem. V kombinaci se systémy hlídání mrtvého úhlu či asistentem pro jízdu v pruzích by mělo být ambientní osvětlení schopné upozornit řidiče na nebezpečné situace červenou světelnou animací. Barva se navíc může měnit v závislosti na změnách nastavení teploty či při aktivaci hlasového ovládání.

Ambientní osvětlení je součástí programů Energizing Comfort, mezi které se řadí i ventilace Energizing Air Control. Ta nabídne velmi sofistikovaný filtr, který ochrání posádku před prachem, alergeny i nepříjemnými pachy. V závislosti na trhu bude navíc systém vybaven i funkcí rozpoznání kvality vzduchu a chybět by neměl ani aktivní parfémový program Air-Balance na provonění interiéru speciálními parfémy určenými výhradně pro třídu S.

Neméně zajímavou funkcí pak bude Energizing Seat Kinetics, která by se měla na delších cestách přispívat k menší únavě a ochabování svalů řidiče. Systém totiž využívá elektricky ovládaná sedadla k nepatrným pohybům v rozsahu několika stupňů (náklon opěradla) nebo milimetrů (pohyb středového polštáře opěradla). U sofistikovanějších sedadel pak systém pracuje i s bederní opěrkou.

Funkce Energizing Seat kinetics pracuje na principu patentového algoritmu a působí především na páteř, díky čemuž by měla uvolňovat svalové napětí a pomáhat řidiči zůstat na cestách svěžím a bdělým. Funkce přitom nabízí nastavení v závislosti na délce trasy (krátká, střední, dlouhá), což ovlivňuje počet cyklů.

Související články

Témata
14. 8. 2020 07:56
Smysl slov
Autor se nechal unést "prémiovými" obraty, až zapomněl, že může použít třeba "prvotřídní". Má trochu přeprémiováno. A optické vlákno, z průhledného materiálu - safra, kdo by to byl řekl?
Avatar - 3_diamanty
13. 8. 2020 17:55
Re: Designérův obyvák si představuju tak,
za mna dnes uz radsej range rover ako tieto mega sedanypokial ide o styl imidz luxus ale aj praktickost na denno denne pouzitie
13. 8. 2020 16:37
Re: sеznamоvací místo
Co je to za blbost. Já chci mít sex. Proč bych chtěl hledat partnera který bude mít sex?
Avatar - KANKUNEN
13. 8. 2020 13:17
Designérův obyvák si představuju tak,
že si udělal nádherný obyvák bez TV a tu telku nakonec má, ale opřenou o skříňku. Stejně tato kategorie už nebude in, kola se vezou lépe za GLS, koně lépe odtáhne GLS a bagy se do GLS taky dávají lépe.
Avatar - SKAY
13. 8. 2020 10:57
Re: to je hnus
Takže digitalky 8-s za cenu poctivého mechanického strojku s ručním nátahem
Ale pokut bude fungovat hlasové a.... ovladaní desingově semito líbí

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku