Nový Ranger Raptor nabídne mimo Evropu o 100 koní vyšší výkon
Zatímco v Evropě je motor naladěn na 288 koní, v Austrálii a Jižní Africe budou mít zákazníci k dispozici bezmála 400 koní.
Když automobilka Ford oznámila, že i evropský Ranger Raptor nabídne 3,0litrový zážehový motor V6 EcoBoost, všichni jsme se zaradovali. Když ale technici během prezentace zmínili, že základ motoru odpovídá motoru použitému pod kapotou Fordu Bronco Raptor, zbystřili jsme. Pod kapotou Bronca by měl totiž motor nabídnout přes 400 koní.
Jak se ale nyní ukazuje, Bronco není jediným Raptorem, který z třílitrového twin-turbo šestiválce vymáčkne podstatně víc. Zatímco Ranger Raptor pro evropský trh slibuje výkon 288 koní, ve verzích pro australský a jihoafrický trh by se měl výkon pohybovat kolem 292 koní a 583 Nm točivého momentu.
Jinak řečeno – evropský zákazník přijde o výkon přes 100 koní a zhruba 90 Nm točivého momentu, což už jsou docela vysoká čísla. Lze však předpokládat, že šlo o emisní daň, bez které se třílitrový zážehový šestiválec nemusel na evropský trh vůbec dostat.
Alternativou k benzínovému šestiválci se pak stane modernizovaná verze 2,0litrového bi-turbo čtyřválcového dieselu, převzatého z aktuální generace Rangeru Raptor. Naftový Raptor by se měl na vybraných trzích objevit v průběhu příštího roku a ve srovnání s benzínovým motorem zřejmě nabídne citelně nižší výkon. Točivý moment by však mohl být dostupný již od nižších otáček.
Obě motorizace budou zřejmě spojeny s desetistupňovou automatickou převodovkou a obě zřejmě nabídnou tažnou kapacitu až 2.500 kilogramů. Na bližší technické informace si ale budeme muset počkat až ke konci tohoto roku.
Sluší se však dodat, že Ranger Raptor zřejmě nebude jediným ostrým pick-upem značky Ford, jehož představení nás letos čeká. Proslýchá se totiž, že Ford již plánuje premiéru vrcholného F-150 Raptor R, pod jehož kapotu se konečně vrátí motor V8, díky kterému bude moci Raptor vést vyrovnaný souboj s RAM 1500 TRX.