Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový SsangYong Torres EVX přijel do Česka: Má obří kufr a nízkou cenu

Daniel Fuglevič
Diskuze (22)

Torres na baterky si zachovává praktičnost konvenčně poháněného sourozence, zvenku i zevnitř si však drží vlastní identitu.

Po loňském uvedení spalovací verze nejnovějšího SsangYongu Torres na český trh nyní jihokorejská značka spouští prodej i dlouho očekávané elektrické verze EVX. Novinka, která se oproti konvenčnímu SUV Torres liší jinou přední maskou a moderněji pojatým interiérem s dvojicí velkých displejů, bude nabízena s jedinou specifikací elektrického pohonu a dvojicí výbavových úrovní. Na akumulátor vozu přitom značka standardně přihodí záruku v rozsahu 10 let nebo najetí 1 milionu kilometrů (pokud kapacita klesne pod 70 %).

Video se připravuje ...

Základem je cenovka 879 900 Kč. Technicky za tyto peníze nabídne Torres EVX jeden elektromotor na přední nápravě, zajišťující výkon 152 kW (207 k) a točivý moment 339 Nm. Baterie o kapacitě 73,4 kWh poskytne dojezd na jedno nabití až 462 km (WLTP). Po stránce praktičnosti má i elektrický model nadále kufr o objemu 839 litrů (maximálně 1662 litrů po sklopení zadních sedaček) a rovněž utáhne přivěs do hmotnosti 1500 kg.

Ve výchozí úrovni výbavy Style nabízí SUV zmíněnou dvojici 12,3palcových obrazovek, dvouzónovou automatickou klimatizaci, textilní čalounění, LED světlomety, zadní parkovací kameru nebo dnes obvyklou hrstku asistenčních a bezpečnostních systémů včetně adaptivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu nebo sledování pozornosti řidiče.

Vybavenější je pak Torres EVX v úrovni Premium od ceny 959.900 Kč, která přidá navíc i přední parkovací senzory, vnitřní samostmívací zrcátko, vyhřívána a odvětrávaná přední sedadla a vyhřívaná zadní sedadla, čalounění umělou kůží, ambientní osvětlení interiéru nebo přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Z příplatků je k dispozici dvojice paketů pro vyšší výbavu Premium. Tech paket (34.900 Kč) přinese rozšířenou paletu asistentů včetně sledování mrtvého úhlu, varování při změně jízdního pruhu, varování pro bezpečné vystoupení z vozidla nebo asistent pro průjezd křižovatkou. Paket Premium+ (29.900 Kč) je poté k dispozici výhradně v kombinaci s Tech paketem a obsahuje 360stupňovou kameru a 20palcová „Diamond Cut” kola.

SsangYong Torres EVX: Technická data a české ceny
Motor Synchronní s permanentními magnety
Pohon FWD
Největší výkon [kW] 152
Největší točivý moment [Nm] 339
Kapacita baterie [kWh] 73,4
DC rychlonabíjení (10-80 %) 300 kW: 37 min/100 kW: 42 min
Kombinovaný dojezd [km] 462
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1
Maximální rychlosti [km/h] 175
Objem zavazadlového prostoru [l] 839 (1662)
Rozměry d x š x v [mm] 4715 x 1890 x 1725
Rozvor [mm] 2680
Provozní hmotnost [kg] 1915
Cena Style [Kč] 879.900
Cena Premium [Kč] 959.900
Daniel Fuglevič
Diskuze (22)

Doporučujeme

17. 6. 2024 21:34
Re: Dotace a happy
Podle mě nejde zároveň dotace (firemní) a využít náhradu soukromého vozidla.
Buď "je na IČO" a dotace a s (částečným) odpočtem DPH nebo soukromý ale bez dotace a s plným DPH.
12. 6. 2024 19:46
Dotace a happy
Proč všichni nadávájí na elektro auta? Cena 880 odečet kontroverzní dotace 200tis a doma nabíjím zadarmo ze solar + letošní náhrada za použití soukromého vozidla pro služební cestu je 7,7/kW, ale já to vlastně nabíjíme zadarmo... No není sranda jak o*** stát a být happy?
29. 5. 2024 12:47
Re: 1M km
Lepší volba, než ta se spalovacím motorem 1.5 TGDi, spotřebou 10+ l/100 km a v poměru k velikosti a spotřebě auta směšně malou nádrží 50 litrů. Pokud bych na něj měl, určitě radši tu elektriku. Podotýkám, že jsem příznivcem spalovacích motorů, ale v tomto konkrétním případě pro běžné použití benzin smysl nedává - leda, že chcete AWD. Navíc cenový rozdíl srovnatelné výbavy proti benzinu s automatem jen lehce přes 100.000, 2 roky základní záruky na celé auto navíc, záruka na baterku rozhodně velkorysá, není podle mě o čem...
28. 5. 2024 12:45
Re: Auta Ssangyong
Ja som zatial este ziadneho Ssangyonga nepodminoval, takze si myslim, ze to nehrotim. A to som s Korandom zazil dost - aj sa ma pokusilo zabit. Mal som ho 7 mesiacov, najazdil 10 tisic km a posledny mesiac sa mi otacal zaludok, ked som si sadal za volant. Po vaznom bezpecnostnom incidente slo z baraku.
28. 5. 2024 12:41
Re: Auta Ssangyong
No ked podla reci z kazdej krcmy cena baterky tvori tristvrtiny ceny auta, tak tych 7000 prirazky je fakt malo.