Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uniklá tabulka prozrazuje výkon ostrých verzí VW Golf. Od GTI až po R

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Oficiální premiéra ostrého Volkswagenu Golfu GTI je sice naplánována až na ženevský autosalon, díky několika únikům informacím už však tušíme, na co se můžeme těšit.

Zatímco před pár dny jsme si mohli prohlédnout první snímek nového Golfu GTI bez maskování, respektive jeho zadní části, dnes se k nám dostává tabulka s přehledem výkonnostních parametrů všech připravovaných ostrých verzí. A jak je patrné, máme se na co těšit.

Osmá generace Golfu totiž dorazí hned v pěti ostrých variantách. Počínaje klasickým GTI, přes naftové GTD, plug-in elektrické GTE, závodními vozy inspirované GTI TCR až po vrcholný Golf R. A jaká jsou tedy konkrétní čísla? To odhaluje fotografie zveřejněná na instagramu CocheSpias.

Nový Golf GTI se představí s výkonem 180 kW (245 k), což znamená nárůst o 18 kW oproti standardnímu Golfu GTI minulé generace a 11 kW oproti Golfu GTI s paketem Performance. Výkon naftového GTD se posunul ze 135 kW na 147 kW (200 k) a GTI TCR posílilo o 8 kW, takže v nové generaci nabídne 221 kW (300 k)

Na vrcholu nabídky pak zůstává model R s výkonem 245 kW (333 k), což znamená nárůst výkonu o slušných 24 kW oproti standardnímu R a 17 kW oproti R Performance. Díky novým technologiím a dalším úpravám podvozku se však dá očekávat, že nová generace Golfu bude opět výrazně svižnější a snad i zábavnější.

Novinkou osmé generace Golfu pak bude ostrá plug-in hybridní varianta s označením GTE, která nabídne výkon srovnatelný s klasickým GTI – tedy 180 kW. U částečně elektrifikovaného Golfu se však jistě dočkáme i možnosti čistě elektrické jízdy a dalších výhod částečně elektrifikovaných pohonných ústrojí, včetně výraznějšího nástupu výkonu a točivého momentu.

Jak již dříve ohlásila samotná automobilka, premiéra klasického modelu GTI je naplánována na letošní ženevský autosalon, zatímco nejostřejší verze R bude odhalena během červencového Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Doporučujeme

22. 1. 2020 23:07
Re: GTE
20 sekund je blbost, elektromotor má 85 kW, takže 20 sekund leda se zataženou ruční brzdou. Passat GTE má v EV módu naměřených 0-100 za 11,7 sec. Superb to bude mít plus mínus desetinka stejné a Golf GTE, který má o 20kW silnější elektromotor to bude mít někde kolem 10, pro městkou jízdu zcela dostačující.
https://www.youtube.com/watch?…
viz komentář pod videem.
GTE Mode 218hp & 400nm
0-100 Manual mode: 7.4
0-100 Drive Mode: 7.8
60-100 Drive mode: 4.2

Hybrid Mode 156hp & 260nm
0-100 Manual mode: 10.1
0-100 Drive mode: 10.3
60-100 Drive mode: 5.4

E-Mode 115hp & 270nm
0-100 Drive mode: 11.7

Bonus Hybrid mode with kickdown function, then the car has full HP available as GTE mode has, but there is no fake sound from the engine then.
0-100 Drive mode: 7.7
60-100 Drive mode: 4.4
22. 1. 2020 22:45
Re: A nie je
Za ostré náčinie snad nelze považovat GTI v žádné generaci. Výjimka je snad jen limitovaný Clubsport S bez zadních sedaček. Já vidím doménu GTI především ve spojení výkonu s každodenní použitelností.
22. 1. 2020 14:37
Re: plynove vzpery
Z tvého příspěvku lze odhadnout, že mezi kupující Golfu GTI nepatříš. Těm co ho kupují, to jedno opravdu, ale opravdu není! ;-)
22. 1. 2020 14:33
Re: Plynové vzpěry
Je taky zajímavé, jak pomalu vw sune Octavii nad Golf. A nejde jen o ty vzpěry, které Octavia má, ale třeba i ergoactive sedadla. Octavia je má v kůži, zatímco Golf jen v látce.
Avatar - wakantanka
22. 1. 2020 14:03
Re: Plynové vzpěry
No ale na lepšie sa ľahšie zvyká a zvyk je železná košeľa. :) Teda ak bol človek doteraz zvyknutý dlhé roky len otvoriť a viac sa nestarať, teraz dostane v lepšom prípade po hlave. :)
Jasne, nie je to nejaká podstatná vec pri kúpe, ale keď šetrili tam, tak kde ešte a ako?