Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obluda Rolls-Royce Hyperion od studia Pininfarina čeká na nového majitele. Už několik let...

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 9. 2017
42
Zobrazit náhledy (42)
Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion Rolls-Royce Hyperion
Kabriolet Hyperion byl postaven v jediném exempláři na přímou objednávku. První majitel jej ovšem poměrně brzy poslal do světa a tento unikátní automobil je nyní již několik let nabízen k prodeji.

Hyperion vznikl na přímou objednávku Rolanda Halla, britského sběratele vozů značky Rolls-Royce. Ten na podzim roku 2007 kontaktoval studio Pininfarina se žádostí o stavbu automobilu na základech sériového modelu značky Rolls-Royce.

Přehlídce Concours d´Elegance v Pebble Beach se pak v létě roku 2008 stala místem výstavní premiéry výjimečného dvoumístného kabrioletu, jehož základem se stal Rolls-Royce Drophead Coupé.

Cena vozu tehdy samozřejmě zveřejněna nebyla, ale již v roce 2009 byl Hyperion prodáván za 4,5 milionu eur, což tehdy odpovídalo 119,5 milionům korun. Následně se tento kabriolet objevil v nabídce vozů k prodeji u společnosti Alain Class Motors v Dubaji v roce 2012 a nyní po pěti letech je v ní nadále.

Před pěti lety cena kabrioletu ještě zveřejněna nebyla, ale nyní je podle dostupných informací k dispozici za 2,0 milionu eur, což je dle aktuálního kurzu zhruba 52,5 milionů korun.

Hyperion nyní ukazuje, že ne každý na zakázku postavený automobil ihned stoupá na ceně, ale můžeme odhadnout, že z dlouhodobého hlediska se může jednat o poměrně slušnou investici. Nyní je ideální čas k jeho pořízení a za jedno či dvě desetiletí se právě tento vůz, který je dnes cílovou skupinou zákazníků opomíjen, může stát jednou z hvězd aukcí pořádaných například během Concours d´Elegance v Pebble Beach, kde měl v roce 2008 premiéru.

Design kabrioletu Hyperion má na svědomí návrhář Jason Castriota, který je mimo jiné podepsán i pod Ferrari 599 GTB Fiorano, Maserati GranTurismo nebo SSC Tuatara.

Dvoumístný kabriolet má karoserii z karbonu, přičemž na mnoha místech byly použity materiály, které se používají při stavbě jachet. Od výchozího modelu značky Rolls-Royce se Hyperion vedle svých linií odlišuje i absencí zadních sedadel a předními sedadly posunutými o 400 mm směrem k zádi.

Technické údaje nebyly nikdy zveřejněny, pod dlouhou kapotou nicméně pracuje zážehový dvanáctiválec o objemu 6,75 l. Ten v Dropheadu Coupé poskytuje výkon 338 kW (460 k) a točivý moment 720 Nm.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku