Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá auta v ČR zdražila jen za první čtvrtletí o desetinu. Stáří vozového parku je alarmující

ČTK
Diskuze (35)

Průměrná cena ojetých aut prodávaných na českém trhu se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšila o deset procent na 299.000 Kč. Za nárůstem stálo především zdražování levnějších či průměrně drahých aut, tedy těch, o která byl největší zájem. Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia.

Stáří prodávaných aut meziročně kleslo o půl roku na devět let. Příčinou byl vyšší podíl tuzemských ojetin, jejichž věk byl v průměru 7,2 roku, zatímco průměrný věk aut se zahraničním původem byl 10,6 roku.

Podíl aut s českým původem se meziročně zvýšil o pětinu na 48,5 procenta trhu. Naopak podíl aut z Německa klesl z 23 procent na 20 procent. Meziročně menší podíl zaujímaly také vozy z Itálie či Rakouska, ale naopak podíl aut se slovenským původem v posledním roce neustále roste.

Počet aut dovezených ze zahraničí v letošním roce meziročně poklesl o 10,6 procenta na 39.422 vozů. Letošní dovozy navíc podporují zvyšující se stáří vozového parku, protože se zatím dovážela auta v průměru o tři čtvrtě roku starší než loni ve stejném období. Průměrné stáří nově dovezených ojetých aut bylo 11,2 roku. Narostl zejména podíl aut starších 15 let, který vzrostl o 2,7 procentního bodu na 24,95 procenta.

Video se připravuje ...

"Je alarmující, že každé čtvrté dovezené auto je starší 15 let. Průměrné stáří vozového parku v kategorii osobních vozů nadále roste a v prvním kvartálu už dosáhlo hranice 16 let. Neustále se zvyšující věk aut má negativní vliv na bezpečnost provozu na českých silnicích," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Podle analýzy skupiny Aures Holdings se na trh s přibývajícím počtem nových aut dostává i více ojetin, včetně zánovních vozů do pěti let stáří a 50.000 najetých kilometrů. Zatímco v roce 2022 jich český sekundární trh v prvním čtvrtletí nabídl 22.843, letos jich bylo 24.311, tedy o 6,4 procenta více.

Průměrně měla prodávaná auta letos najeto 151.000 km, což je meziročně prakticky beze změny. U prodejců pak vozy zůstávaly 65 dní, což znamená, že se auta meziročně prodávala o čtyři dny rychleji. Vozy s certifikátem původu se prodávaly o 11 dní rychleji.

Nejprodávanějšími modely byly opět Škoda Octavia a Škoda Fabia. Na třetím místě se umístila Škoda Superb, která oproti loňskému roku vystřídala Volkswagen Golf. Nejvíce se letos prodávala opět auta s motorem na naftu (49,9 procenta). Podíl aut s benzínovým pohonem činil 46,2 procenta. Podíl elektroaut se zvýšil z 0,48 procenta na 0,83 procenta trhu. To znamená, že každé zhruba 120. auto mělo pohon na elektřinu.

ČTK
Diskuze (35)

Doporučujeme

4. 5. 2023 16:40
Re: 20 %.
79% lidi dle tebou dodaneho pruzkumu nema zasadni problem s koupi EV.

To je cele a to je realita kterou ty neustale nechces prijmout.

Proc?
Avatar - Barrichello
4. 5. 2023 15:38
Re: A co do práce, do školy?
A jak přes ty zony ty lidi do tý práce asi dojedou, vědmo?
To by ty auta museli nechat před prahou, ale tam není kde. Tam sou pole a dál už baráky, sklady, haly, kanceláře atd. Parkovací domy nikdo nestavěl, železnice s x přestupy a neustálě nějakou výlukou, autobusy na mnohe místech stojí kolony s auty, pecka doprava.
Avatar - Barrichello
4. 5. 2023 15:23
Re: 20 %.
Co dělali ty lidi za totáče, když na križovatce stálo 7 avii, 2 robury, 4 tatry 148 a 815, 6 trabantů, 10 embeček , 10 žigulů, 2 tatry, 4 volhy, 3 dacie , 4 liazy, 3 wartasy a 2 olcity.

To byl vzoušek vid :-) A to tichoučko.

A plky jak nic nejezdilo si nech, najdi si križovatku u Muzea jak tam nic v 80 letech nestálo, můžeš začít hledat dobové foto.

Tady máš Poděbrady https://1gr.cz/…f_d11_foto2a.jpg
Dálnice - skoro jak v KLDR vid, 4 auta na úseku dlouhém 8 km, že jo
https://g.cz/sites/default/files/styles/photoarticle_full_width/public/photoarticles/auta.png
https://www.muzivcesku.cz/…a-socialismu.png
HAHAHA

a co takovej pátek odpoledne jak jezdili všichni na chaty, to byly prázdný silnice a křižovatky vid.
Třeba na Karlovy Vary, to jelo ve 3 odpoledne z prahy do Varů 5 aut za hodinu vid. A krom dělnasů i úředníků jezdili na chatičky a podnikový haciendy i páni ředitelé, náměstci a papaláši, takže kdybys jel opačným směrem na prahu, tak bys v protisměru za trasu napočítal minimálně 20 tater a 50 volh co to mastily na Vary ...... a když si měl hodně velký štěstí, tak si mohl potkat i Čajku.

A všichni to přežili, divný co.
Narozdíl od tebe si to totiž ještě pamatuju, sice sem byl malej, ale pamtuju si to.
Hluk co dřív udělalo 500 aut dneska udělá 2500 aut a emise co udělalo 1 000 aut udělá dnes 9500-15 000 aut.
Ale pán je pořád nespokojenej vid....

Boubin čeká....tam je vzdoušek a tichoučko. Popř. Ohnová země, můžeš emigrovat. Nikdo tě tu nedrží.
Avatar - Barrichello
4. 5. 2023 15:16
Re: 20 %.
ne to znamená že 21% nekoupí, 27% koupilo nebo zavažuje koupení a těch zbývajících 52% pravděpodobně neví nebo sou to takový ty lidi co jim je všechno jednou a mouchy snězte si mě :-)

Nebo vůbec nemaj auto....
4. 5. 2023 15:03
Re: 20 %.
21% EV nekoupi, to ale znamena, ze 79% proti EV neni😀