Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
Původní verze palubní desky do roku 2015.
74 Fotogalerie

Ojetá Mazda 6 (GJ/GL): Recept na dlouhověkost

Běžný životní cyklus jedné modelové řady je dnes řekněme pět až šest let, výjimečně osm. Ještě na přelomu tisíciletí to ale bývalo i deset let. Recenzovaná Mazda 6 třetí generace však vydržela na trhu v dnešních měřítkách neuvěřitelných 12 let. To mimo jiné odráží také značný cenový rozptyl: nejlevnější kusy pořídíte už za 150.000 korun, naopak ty nejdražší mohou stát i více než jeden milion.

Začátkem 90. let měla Mazda nálepku výrobce dynamicky střižených aut atraktivního vzhledu, ale také tichých motorů. Vzpomínáte na řady Xedos nebo podnikatelskou „kulatou“ 626? Tu ve druhé polovině devadesátých let nahradila mnohem méně atraktivní hranatá řada GF. Zásadní obrat, ba skoro renesance značky přišla v roce 2002 s první generací Mazdy 6. Ticho bylo totam, na druhou stranu auto nabídlo velmi dynamický design, zcela nové motory a podvozek, který z tohohle auta po jízdní stránce dělal konkurenta BMW řady 3. Byly tu ale také chyby. Už modernizovaná předešlá hranatá 626 nezvykle rychle korodovala a tuhle vlastnost Mazda 6 bohužel podědila.

Všechno je jinak

Zcela zásadní obrat v životě Mazdy nastal v roce 2012 s příchodem první CX-5. Ta byla úvodním nosičem od základu nové techniky Skyactiv. Změnilo se úplně vše: motory, podvozky, karoserie, převodovky i elektronika. Tak zásadní proměnu v životě jedné automobilky opravdu nepamatujeme. Snad jen VW a jeho technika MQB ze stejného roku snese srovnání.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!