Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Okuyama Kode57: Když má Ferrari japonské kořeny

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Designér Ken Okuyama představil v kalifornském Monterey svou poslední kreaci. Ferrari nepřipomíná náhodou...

Monterey Car Week není jen o veteránech. Na několika prestižních přehlídkách se představují i moderní vozy. Zatím studie. S jednou takovou přispěchal designér Kiyoyuki „Ken“ Okuyama. Japonský průmyslový návrhář je v automobilovém světě známý dostatečně, vždyť stál za tvary Ferrari Enzo a unikátního P4/5 pro Jamese Glickenhause! Není tedy úplnou náhodou, že kreace nazvaná Kode57 vozy italské značky připomíná.

A nejen rudou barvou, ale hlavně svými tvary, je v nich patrná značná návaznost na koncept Pininfarina Rossa. Dvoumístný speedster s jednoduchým, až minimalistickým kokpitem a karbonovou karoserií se rovněž jasně odkazuje na druhou polovinu 50. let minulého věku, právě tady hledal Okuyama svou inspiraci. Nejen u Ferrari a jeho původní Testa Rossy 250, ale i u Jaguaru s XKSS. Všimněte si klasického větrného štítku místo čelního skla a bočních oken.

Šestilitrový vidlicový dvanáctiválec je umístěn sice vpředu, ale až za nápravou. Otevřený supersport má tak opravdu dlouhatánskou kapotu. Motor dává 620 koní (456 kW) a 607 N.m přenáší šestistupňová polosamočinná převodovka. Ústrojí pochází z Maranella, odkud vzešel také podvozek. Ten ale nese pomyslný štítek Novitec Rosso, italská automobilka s ním přímo nemá nic společného a použití jejího jména by Okuyamu určitě stálo nějaké peníze... Šasi je plně nastavitelné, se světlostí jde hýbat až o 45 mm. V záloze má navíc japonský umělec motor vyladěný znovu Novitecem na 516 kW (702 k) a 641 N.m.

Jinak se jedná o veskrze moderní studii s patřičným důrazem na aerodynamiku. To dokazuje spousta chladicích otvorů vpředu, na bocích i vzadu, kde trůní ještě mohutný difuzor. Retro jsou pro změnu dále zadní kulatá světla... Vše udržet pod kontrolou při jízdě pomáhá sada lepivých gum Pirelli P Zero, abychom se z Itálie nevzdálili. Pneumatiky jsou obuty na nádherných kolech s průměrem 21, respektive 22 palců. Stroj váží 1630 kg.

Okuyama doufá, že jeho auto, které debutovalo na Quail - A Motorsports Gathering, vzbudí dostatečný zájem mezi sběrateli rarit. Zatím existuje v jediném exempláři, pokud po něm však někdo zatouží a sejde se dostatečný obnos na zálohách, jistě jich nebude problém postavit více.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)