Omlazený VW Arteon prozrazuje české ceny. O kolik si připlatíte za atraktivní kombík?
VW Arteon přijíždí v omlazeném balení na český trh. Nová karosářská verze Shooting Brake je sice nepatrně dražší, ale dorovnává výbavou.
V červnu letošního roku se představil facelift modelu Volkswagen Arteon, jenž je součástí nabídky od roku 2017 a v hierarchii značky je posazen nad Passatem. Jak už jistě víte z oficiálního představení, hlavní novinkou omlazovací procedury je kromě kosmetických retuší příjezd ostrého „erka“ a nová karosářská varianta Shooting Brake.
České zastoupení automobilky nyní poodhaluje české ceny. Arteon přijede v několika výbavových liniích a zatím uvádí ceny jednotlivých výbav se základní motorizací, tedy 1.5 TSI (110 kW) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Ať už zvolíte jakékoliv provedení, atraktivní kombík Shooting Brake bude vždy o 25.000 dražší. To věru není moc, navíc s tímto provedením dostanete výbavu navíc, jmenovitě funkce Easy Open a Keyless Access v hodnotě... chvilka napětí… 25.000 Kč.
Ale pojďme na jednotlivé výbavy. Vstupní provedení Arteon stojí minimálně 851.900 Kč a zahrnuje přední a zadní LED světlomety, hlídání jízdního pruhu, třízónovou automatickou klimatizaci, senzor deště, ergoComfort sedadlo řidiče, kůží obšitý multifunkční volant, digitální příjem rádia, digitální přístrojový štít, multimediální systém s rozhraním bluetooth či 17“ kola z lehké slitiny.
Komu by to nestačilo, ten může sáhnout po variantě Elegance za 962.900 Kč. Ta dává navíc osmnáctky, dále navigační systém Discover Media, hlasové ovládání, indukční nabíjení telefonu, vyhřívání předních sedadel, ozdobné obložení interiéru a tak dále. Verze R-Line stojí 974.900 Kč a vyznačuje se sportovnějším charakterem, který podtrhuje speciální design kol či černé čalounění stropu.
Kromě zmiňované základní patnáctistovky bude omlazený Arteon k dispozici také s motorem 2.0 TSI (140, 206 nebo 235 kW) a turbodieselem 2.0 TDI (110 a 147 kW). Obě karosářské verze dorazí i s plug-in hybridním pohonem, jehož srdcem je čtrnáctistovka TSI kooperující s elektromotorem o systémovém výkonu 160 kW. Oba 110kW motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. V těch silnějších už počítejte se sedmistupňovou dvouspojkou DSG. Benzinové čtyřválce s výkony 206 a 235 kW se pojí výhradně se čtyřkolkou 4Motion, na přání ji může dostat i 2.0 TDI (147 kW).
Plug-in hybridu a ostré varianty R se dočkáme o něco později, avšak ještě před koncem letošního roku. Konfigurátor spustí české zastoupení Volkswagenu již tento pátek, kdy se dozvíme kompletní ceník jednotlivých motorizací. Importér nicméně avizuje, že zpočátku bude model Arteon dostupný pouze s motorem 2.0 TDI (110 kW) a samočinnou převodovkou. Ostatní agregáty se v nabídce objeví po dokončení homologačního procesu. Objednat je však půjde už teď.