Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazený VW Arteon prozrazuje české ceny. O kolik si připlatíte za atraktivní kombík?

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

VW Arteon přijíždí v omlazeném balení na český trh. Nová karosářská verze Shooting Brake je sice nepatrně dražší, ale dorovnává výbavou.

V červnu letošního roku se představil facelift modelu Volkswagen Arteon, jenž je součástí nabídky od roku 2017 a v hierarchii značky je posazen nad Passatem. Jak už jistě víte z oficiálního představení, hlavní novinkou omlazovací procedury je kromě kosmetických retuší příjezd ostrého „erka“ a nová karosářská varianta Shooting Brake.

České zastoupení automobilky nyní poodhaluje české ceny. Arteon přijede v několika výbavových liniích a zatím uvádí ceny jednotlivých výbav se základní motorizací, tedy 1.5 TSI (110 kW) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Ať už zvolíte jakékoliv provedení, atraktivní kombík Shooting Brake bude vždy o 25.000 dražší. To věru není moc, navíc s tímto provedením dostanete výbavu navíc, jmenovitě funkce Easy Open a Keyless Access v hodnotě... chvilka napětí… 25.000 Kč.

Ale pojďme na jednotlivé výbavy. Vstupní provedení Arteon stojí minimálně 851.900 Kč a zahrnuje přední a zadní LED světlomety, hlídání jízdního pruhu, třízónovou automatickou klimatizaci, senzor deště, ergoComfort sedadlo řidiče, kůží obšitý multifunkční volant, digitální příjem rádia, digitální přístrojový štít, multimediální systém s rozhraním bluetooth či 17“ kola z lehké slitiny.

Video se připravuje ...

Komu by to nestačilo, ten může sáhnout po variantě Elegance za 962.900 Kč. Ta dává navíc osmnáctky, dále navigační systém Discover Media, hlasové ovládání, indukční nabíjení telefonu, vyhřívání předních sedadel, ozdobné obložení interiéru a tak dále. Verze R-Line stojí 974.900 Kč a vyznačuje se sportovnějším charakterem, který podtrhuje speciální design kol či černé čalounění stropu.

Kromě zmiňované základní patnáctistovky bude omlazený Arteon k dispozici také s motorem 2.0 TSI (140, 206 nebo 235 kW) a turbodieselem 2.0 TDI (110 a 147 kW). Obě karosářské verze dorazí i s plug-in hybridním pohonem, jehož srdcem je čtrnáctistovka TSI kooperující s elektromotorem o systémovém výkonu 160 kW.  Oba 110kW motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. V těch silnějších už počítejte se sedmistupňovou dvouspojkou DSG. Benzinové čtyřválce s výkony 206 a 235 kW se pojí výhradně se čtyřkolkou 4Motion, na přání ji může dostat i 2.0 TDI (147 kW).

Plug-in hybridu a ostré varianty R se dočkáme o něco později, avšak ještě před koncem letošního roku. Konfigurátor spustí české zastoupení Volkswagenu již tento pátek, kdy se dozvíme kompletní ceník jednotlivých motorizací. Importér nicméně avizuje, že zpočátku bude model Arteon dostupný pouze s motorem 2.0 TDI (110 kW) a samočinnou převodovkou. Ostatní agregáty se v nabídce objeví po dokončení homologačního procesu. Objednat je však půjde už teď.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Emel
4. 8. 2020 15:22
Re: 2.0 TSI
Uvidíme... bylo by to fajn.
Přímý předchůdce 1.8TSI v téhle variantě byl napříč modely (Leon, Octavia, Superb, Passat).
Avatar - iudex
4. 8. 2020 11:28
Re: 2.0 TSI
Ja som ho pochopil. Len som to rozvinul, že ani iné naladenie 2,0TSI nie je a nebude dostupné s manuálom, s výnimkou HH verzií (GTI/RS/Cupra), aj to len tých slabších (180 kW).
4. 8. 2020 09:59
Re: Nejvíc by Arteonu seděla 240 koňová nafta
Toho BiTDI je škoda, jezdilo to moc pěkně a to naftu moc nemusím...
4. 8. 2020 09:58
Re: eRko
Na to jsem hodně zvědavý :)
3. 8. 2020 19:32
Re: 2.0 TSI
Já myslím, že kari myslel 2.0TSI 140kW, ale ani ten s manuálem prostě nebude.
2.0TSI 180kW ten v Golfu/ Leonu/Octě s manuálem bude.