Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Arteon a Tiguan dostanou plug-in hybridy. Přijedou už letos

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 1. 4. 2020 • 22:08
28
7
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Arteon se v druhé řadě tváří jako o dvě třídy větší auto, rezerva před koleny láme rekordy. Na výšku však omezuje stejně jako v peugeotu střecha a většina lidí musí sklonit hlavu. Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon

Modely Arteon a Tiguan čeká letos facelift. Kromě sportovní verze R se pro oba stane novinkou v nabídce také plug-in hybridní pohon.

Před časem potěšilo fanoušky svižnějšího svezení oznámení, že “erková” rodina značky Volkswagen se rozroste o další členy - Arteon a Tiguan. Tyto modely se letos dočkají faceliftu a není to jediná inovace. A nehovoříme o tom, že se Arteon dočká tolik očekávané karoserie kombi, respektive shooting brake. Řeč je o plug-in hybridním pohonu, který nově zamíří do útrob obou těchto vozů.

Zejména v případě Tiguanu bylo čekání opravdu dlouhé. Koncept plug-in hybridního SUV se přitom představil již v roce 2015. Zatím se jej ale dočkali jen v Číně v prodlouženém Tiguanu L, kde se začalo vyrábět v loňském roce a s 12,1kWh akumulátorem slibuje dojezd 52 kilometrů na jedno nabití.

V Evropě očekáváme lehce poupravenou specifikaci, která by se ale výrazně neměla lišit od toho, co dnes nabízí plug-in hybridní Passat GTE. Jen připomeňme, že pod jeho kapotou najdeme přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovku TSI o výkonu 115 kW (156 k), jíž sekunduje elektromotor o síle 85 kW (115 k). Protože už víme, že čísla nejde jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 160 kW (218 k) a 400 newtonmetrů točivého momentu.

Passat GTE dostal v rámci loňského faceliftu větší akumulátor s kapacitou 13 kWh, který teď dle metodiky WLTP umožní dojezd až 55 kilometrů na jedno nabití. Čistě na elektřinu přitom dokáže svištět až 140 km/h, bez kapky benzinu lze tedy cestovat i dálničním tempem.

Lze předpokládat, že Arteon bude obdobně schopný, v případě Tiguanu pak očekáváme dojezd o něco menší. Obě novinky máme na automobilovém trhu očekávat před koncem letošního roku.

Související články

Témata
11. 4. 2020 11:38
Re: Dalsi VW podvody
Asi tak, z hybridov mne osobne toto pripadá ako najzaujímavejšia cesta. Väčšina denného jazdenia na elektro, na dlhšiu jazdu použiteľny hybrid...Ale píšem za seba
Avatar - speedfred
3. 4. 2020 15:06
Re: Dalsi VW podvody
Tá premena bola myslená obrazne.K tomu vytiu - však tušíš ako som to myslel keď je motor v otáčkach. Až ideš ležérne ok ale keď potrebuješ zrýchlit tak je to o ničom.Tebe to vyhovuje za mňa nie. Osobná skúsenosť.
PS: akú cenovku má ten Pežó? Videl som test a nebude to asi zlé.
edit: už som vygúglil.
Avatar - .StenLi.
3. 4. 2020 14:43
Re: Dalsi VW podvody
Ktore ustrojenstvo meni vykon na teplo? Asi nemyslis eCVT prevodovku Toyoty ktora nema spojku a s nou spojene straty vykonu :) Jazdim s CVT 5 rokov a ziadne zavyjanie som nepostrehol, akurat zvuk motora ktory je stale v idealnych otackach a nezavyja v prilis vysokych alebo neduni v prilis nizkych a necakam na dvojspojku alebo manual kym sa vobec nieco udeje po zosliplnuti "plynu". Mne zase vyhovuje okamzita reakcia ktora vo mne vyvolava pocit vacsieho vykonu, ale ano, kazdemu vyhovuje/vadi nieco ine.
Avatar - speedfred
3. 4. 2020 14:30
Re: Dalsi VW podvody
Tiež mi dáva väčší zmysel PHEV ale každého vec a názor. Hlavne nech to má normálnu prevodovku a nie ústrojenstvo ktoré mení výkon na teplo a zavýjanie akoby mi šmýkala spojka.
Avatar - .StenLi.
3. 4. 2020 10:10
Re: Dalsi VW podvody
Nezabudajme na to ze HEV ma ovela mensiu baterku, casto 10x mensiu a praveze vyuziva potencial baterie viac ako PHEV, ktory nnaopak vozi so sebou bateriu ako zbytocnu zataz hned po prejdeni 35-50km a vyuziva iba zlomok jej kapacity. Sam tu antiEV diskuterom vysvetlujem ze celosvetovy denny priemerny najazd je 50-60km takze mas pravdu ze to mnohym ludom staci ale, to by som uz radsej isiel do EV a zbavil sa celeho ICE servisu ako kombinovat vsetky nevyhody EV a ICE v PHEV. Taky VW e-UP s dotaciou stal 9970e, to by bola moja jasna volba a druhe auto v rodine ktore by krylo jazdy nad 250km by bol hybrid ktory je vyrazne lacnejsi ako PHEV, na rozdiel od HEV ma PHEV problem s degradaciou kapacity baterie, jej chemii viac vadi chladne pocasie. Tak isto v zime ked sadnem do PHEV tak sa nastartuje ICE aby sa zohrial a bol pripraveny na prevadzku ak bude treba a kvoli tomu ze kurenie s ICE je efektivnejsie ako baterkou. Dochadzanie do prace na kratku vzdialenost alebo hocijake kratke jazdy v zime kde v EV ide teply vzduch z vyduchov okamzite ako z fenu je pre mna ovela komfortnejsie.. ale to je len moj pohlad, nikoho nepresviedcam ;) Ak tebe vyhovuje PHEV a mne HEV, bolo by mile robit oba typy a nechat trhn rozhodnut, tuto moznost nanestastie nemame a ak som rozhodnuty ze do neelektrifikovaneho auta uz nechcem ist, kvoli zbytocnemu navyseniu PHEV ceny si musim skrtnut mnohe automobilky ktore nerobia HEV aj ked sa mi ich auta pacia, ako napriklad 3008 s jej sialenou cenou PHEV.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku