Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Grandland X: Takhle vypadá Peugeot 3008 z Rüsselsheimu

David Bureš
Diskuze (31)
Také Opel míří do segmentu kompaktních SUV. Jeho Grandland X vznikl díky spolupráci se Skupinou PSA.

Opel pokračuje v expanzi v segmentu SUV. Po modernizované Mokce X a zcela novém crossoveru Crossland X přichází další novinka, již dříve avizovaný model Grandland X. Ten se v nabídce postaví nad oba zmíněné modely, přičemž stejně jako Crossland X vznikl díky spolupráci se Skupinou PSA, jejíž je Opel nově součástí. Grandland X je postaven na stejných základech jako aktuální Peugeot 3008.

„Kromě typických vlastností pro SUV přináší Grandland X řadu špičkové techniky, díky níž je bezpečný a zároveň zábavný. S Grandlandem X Opel přivádí na trh cool SUV,“ říká o novince generální ředitel Opelu Karl-Thomas Neumann.

Přestože Grandland X je s délkou 4.477 mm, šířkou 1.844 mm a výškou 1.636 mm podobně velký jako bratrský Peugeot 3008, který má shodný rozvor 2.675 mm, na základě jeho svébytného designu byste příbuznost mezi oběma automobily rozhodně nehledali. Vpředu najdete výraznou masku chladiče ve stylu dnešních opelů, zcela jiná je i záď s výraznými koncovými světly. Auto myslí i na styl, když nabízí možnost dvoubarevné karoserie.

Opel Grandland X – srovnání rozměrů s Peugeotem 3008
ModelOpel Grandland XPeugeot 3008
Délka (mm)44774447
Šířka (mm)18441841
Výška (mm)16361623
Rozvor (mm)26752675
Objem zavazadelníku (l)514-1652520-1482

Odlišný je také interiér, žádný i-Cockpit tady nehledejte. Grandland X totiž sází na podobnou koncepci palubní desky, jakou používá astra, insignia a ostatní dnešní opely. Nechybí tak multimediální systém IntelliLink nebo služby Opel OnStar, díky nimž je možné přes obrazovku infotainmentu objednat ubytování nebo najít parkoviště s volným místem.

Podobnost s peugeotem však najdeme, když si přečteme zmínku o nabídnutí systému Grip Control. Tento systém u francouzských modelů upravuje nastavení ESP (případně i naladění automatické převodovky) pro jízdu mimo zpevněné cesty, přičemž ho dostal právě i Crossland X. Jaké motory pracují pod kapotou, zatím nevíme. Pokud ale bude následovat trend menšího Crosslandu X (postavený na základech příští generace Peugeotu 2008), můžeme očekávat agregáty od PSA.

Důležitou vlastností novinky z Rüsselsheimu bude její bohatá výbava. Auto bude možné vybavit adaptivním tempomatem s detekcí chodců, kamerovým systémem sledujícím okolí vozidla, vyhřívaným volantem, víkem kufru otevíraným „kopnutím“ pod nárazník, diodovými světlomety nebo dobře známými ergonomickými sedačkami s certifikátem AGR.

Vzhled Opelu Grandland X byl sice odhalen už nyní, oficiálně ale vůz bude světu představen až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

David Bureš
Diskuze (31)
Avatar - Beefcake
20. 4. 2017 19:25
Re: Grip Control...místo 4*4
Nie som zastanca za kazdu cenu, ale pomenoval si to skoro presne :-)
Svetlost v meste okrem parkovania v zime nepotrebujes (vtedy sa hodi aj 4x4 - nepotrebujes lopatu). Ale priestor je naozaj lepsi a hlavne vyhlad zvnutra, specialne pri Foresteri poslednej generacie, to je ako sediet v skleniku. Fakt odporucam vyskusat aj majitelom inych aut podobnej kategorie.
Nastupovanie je fajn, ale nie je to priorita.
V meste je jedna zasadna vyhoda, ze si lepsie vidiet a aj sam lepsie vidis, pokial prechadzas krizovatkou, kde su v blizkosti zaparkovane auta (ako je dnes zvykom) a preto tam nie je dobry vyhlad.
Avatar - Blue Sun
20. 4. 2017 07:11
Re: Grip Control...místo 4*4
Ve všech diskusích zastáncí SUV přesvědčují okolí, jak nejdůležitější na těch přerostlých skříních je výhoda světlosti ve městě, pohodlné nastupování a obrovský (prý) vnitřní prostor... Málokde čtu o 4x4 jako nutnosti, stejně jako u běžných aut...
Avatar - Beefcake
19. 4. 2017 23:48
Re: Grip Control...místo 4*4
Nie vsetky "SUV" se prerastene tucne, tazke kravy.
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2017 23:37
Re: Grip Control...místo 4*4
Tak v autosalonu taky testovali Yetiho 4x2 na off road dráze, bez Grip controlu, a projel leccos...

Já si prostě nedovedu představit, že se už teda rozhodnu koupit si přerostlou, těžkou krávu, a jakýkoli náznak smysluplnosti svého rozhodnutí zabiju náhonem na předek.
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2017 23:26
Re: Grip Control...místo 4*4
Protože 3008 nemá 4x4, stejně jako žádné jiné "SUV" Peugeotu z vlastního vývoje. A tohle je 3008. Potřeba chlubit se Grip controlem to jen potvrzuje. Mimochodem, pokud se nemýlím, i za ten se požaduje tučný příplatek.