Opel Insignia BiTurbo 2,0 CDTI (143 kW): V Česku od 767.400,- Kč
Opel rozšířil nabídku motorů pro model Insignia o dlouho očekávaný vznětový dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním. Motor je k dispozici se šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou (50.000,- Kč), k mání je i systém pohonu všech kol. Za něj si u sedanu ve výbavě Cosmo připlatíte 9.500,- Kč, ve výbavě Sport pak jen 4.500,- Kč.
Jednotka 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Dosud nejsilnějším nabízeným turbodieselem pro Insignii byl čtyřválec 2,0 CDTI se 118 kW a 350 Nm. Tento vrcholný naftový agregát se v průběhu roku dostane i do Astry a Zafiry.
Konkurenční Citroën C5 a Peugeot 508 používají vznětový 2,2 HDi se 150 kW a 450 Nm. Ford Mondeo s dieselovým 2,2litrem disponuje výkonem 147 kW a točivým momentem 420 Nm.
V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou je 2,0 BiTurbo CDTI standardně doplněn o start-stop systém. I díky němu Insignia vybavená tímto motorem pohánějícím přední kola v kombinovaném cyklu spotřebuje 4,9 litrů nafty na 100 km. Taková Insignie zrychlí z 0-100 km/h za 8,7 sekund a jede až rychlostí 230 km/h. Nejsilnější turbodiesel je v nabídce pouze ve dvou nejvyšších výbavových stupních.
O tom, že Opel začne prodávat Insignii s dvojitě přeplňovaným vznětovým dvoulitrem, se hovořilo již před dvěma roky. Německá automobilka ale nakonec prodej nezahájila, prý nebyla stoprocentně spokojena s výkony, jakých agregát dosahoval. Svoji roli zřejmě sehrála i světová ekonomická recese a obavy o to, jak by se Insignie s tímto turbodieselem prodávala. Motor tehdy disponoval výkonem 140 kW a maximálním točivým momentem 400 Nm při 2000 min-1.
Další inovací pro všechny verze modelu Insignia s pohonem všech kol je od jara na přání dodávaný podvozek SuperSport. Tato technologie, která byla původně vyhrazena pro sportovní model OPC (Opel Performance Center). Komplet SuperSport obsahuje podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči pérování, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut (High Performance Struts) z modelu Insignia OPC.
Na palubě Insignie teď může být i bezpečněji a to díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče. Zákazníci si nyní mohou objednat adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Ten automaticky udržuje zvolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jedoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: Following Distance Indication (FDI) informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu; Forward Collision Alert (FCA) upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vozidlem jedoucím vpředu a funkce Collision Imminent Braking (CIB) automaticky zpomalí vozidlo, pokud hrozí riziko kolize.
Mimochodem, Insignii s naftovým BiTurbem jsme otestovali už před třemi (!) roky Opel Insignia Sports Tourer: První jízdní dojmy.
Opel Insignia - Technická data a ceny vozů s motorem 2,0 BiTurbo CDTI | ||||
Motor | 2,0 CDTI | 2,0 BiTurbo CDTI | 2,0 CDTI | 2,0 BiTurbo CDTI |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 118/4000 | 143/4000 | 118/4000 | 143/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/1750-2500 | 400/1750-2500 | 350/1750-2500 | 400/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 218 (215) | 230 (229) | 215 (213) | 228 (225) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 (9,6) | 8,7 (8,8) | 10,2 (10,5) | 8,9 (9,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,7) | 4,9 (5,9) | 5,6 (6,4) | 5,4 (6,4) |
Cena Sport [Kč] | 704.900,- | 777.400,- | 709.900,- | 781.900,- |
Cena Cosmo [Kč] | 694.900,- | 767.400,- | 724.400,- | 796.900,- |
údaje v závorce platí pro automatickou převodovku