Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia má na kontě už 500.000 vyrobených kusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Automobilka Opel slaví úspěch modelu Insignia. Půlmilióntý vyrobený vůz byl vybaven novým motorem BiTurbo 2,0 CDTI.

Opel vyrobil již 500.000 vozů modelové řady Insignia. Při slavnostním ceremoniálu sjel v Rüsselsheimu z výrobní linky za účasti ředitele závodu Axela Scheibena jubilejní automobil, kterým se stala bílá Insignia Sports Tourer s motorem BiTurbo 2,0 CDTI.

Jednotka 2,0 BiTurbo CDTI disponuje výkonem 143 kW (195 k) v 4000 min-1. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný mezi 1750-2500 min-1. Opel Insignia Sports Tourer s tímto motorem, systémem start-stop, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,9 s, dosahuje maximální rychlosti 228 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,4 litrů nafty na 100 km.

„Já a všichni zaměstnanci této továrny jsme velmi hrdí na současný úspěch. Od spuštění výroby Insignie v říjnu 2008, naši zaměstnanci ušli dlouhou cestu,“ řekl Axel Scheiben. „Hned od začátku jsme věděli, že Insignia je opravdový vítěz. Jsem potěšen, že 500.000. Insignia je vybavena nejnovějším dvoulitrovým BiTurbo dieselovým motorem. Nová jednotka byla představena teprve nedávno a již získává velmi pozitivní ohlasy od médií i zákazníků.“

Od svého debutu v roce 2008 získala Insignia více než 50 národních a mezinárodních ocenění včetně prestižního titulu Car of The Year Award 2009. Z hlediska spolehlivosti byla v září 2011 vyhlášena nejlepším ojetým vozem střední třídy podle německé sítě stanic technické kontroly GTÜ. Kromě toho byla Insignia na druhém místě za Astrou v průzkumu technického stavu ojetých vozů DEKRA Mängelreport 2012.

Kromě řady ocenění o kvalitách Opelu Insignia vypovídají i prodejní výsledky. Ve své třídě vede v současnosti prodeje například v Rusku. V roce 2011 bylo jen v Evropě prodáno okolo 150.000 vozů. Hlavní evropské trhy představují Velká Británie se 46.000 prodanými vozy a Německo s 26.000 automobily.

Ze všech Insignií vyrobených v Rüsselsheimu připadá okolo 40 procent na Sports Tourer, 40 procent na hatchback a 20 procent na sedan.

Závod v Rüsselsheimu začal fungovat v lednu 2002 a je domovem jediné továrny v Evropě vlastněné General Motors, která je schopná montovat vozidla dvou tříd na jedné výrobní lince. V tomto případě se jedná o kompaktní a středně velké vozy.

Rüsselheim vyrábí 60 automobilů za hodinu nebo také 860 za den. Mezi nimi jsou sedan, hatchback a Sports Tourer Insignia stejně jako pětidvéřová Astra. Výrobní linka proto vyžaduje značnou flexibilitu. 770 plně automatických robotů na lince je naprogramováno rozeznat jednotlivé modely a jsou schopny zpracovat kolem 12.900 různých součástech pro výrobu Insignie. Asi 3 tisíce dělníků pracuje na dvousměnný provoz.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
10. 6. 2012 15:09
Re: Jsem s Insignií také hodně spokojen
[odkaz]
2. 5. 2012 13:36
Re: Facelift
Jedná se o facelift, Astra musí držet krok s konkurencí. A proto dostane nové asistenční systémy včetně adaptivního tempomatu ACC, ale ten by se do úzké mřížky v masce nevešel, takže musel být umístěn do levé dolní mřížky nárazníku.
[odkaz]

[odkaz]

Astra J sedan bude taky s novou přední částí:
[odkaz]

Jinak verze GSi už byla kompletně připravena, ale uvedení bylo zpožděno kvůli problémům s motorem 2.0 BiTurbo CDTI. Nicméně jde na současnou Astru J objednat sportovní paket ve vzhledu tohoto původního provedení GSi.

[odkaz]
29. 4. 2012 10:52
Re: Za 4 roky...
A už jsi si ji koupil?
28. 4. 2012 11:38
Re: Za 4 roky...
Rači Insigniu OPC než Prassata CC který je kopie Phaetonu... ale ještě že je to novinka jako prase...... a už vůbec nemluvím o tom interieru VW který je 10 let pořád hnusně stejný a nudný ;)
Avatar - demolition
27. 4. 2012 22:39
Re: Hmotnost
4x4 nie je 100kg, presne ti to vypočíta predajca...je to nejakých 65kg? fakt neviem presne ale tých 30k? momentálne je nastavená cena, že by som bral aj 220k. Je rozdiel ako budeš jazdiť a aké trasy...