Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Zonda Fantasma Evo: Tohle auto asi nikdy neumře!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Pagani Zonda Fantasma Evo může na první pohled působit dojmem, že je dalším dílem seriálu, jehož konec je v nedohlednu, ale ve skutečnosti se jedná pouze o modernizaci staršího supersportu.

Horacio Pagani představil svůj supersport Zonda světu v roce 1999 a o dvanáct let později jeho výrobu oficiálně ukončil. Stále se ovšem najdou zájemci o tento stroj, kteří si mohou dovolit financovat stavbu dalšího exempláře nebo minimálně kompletní proměnu některého ze starších vozů v jedinečný unikát.

Přesně to je případ vozu, jenž je nyní prezentován prostřednictvím série snímků jako Pagani Zonda Fantasma Evo. Tento vůz totiž podle dostupných informací není novým přírůstkem do rodiny výjimečných supersportů jménem Zonda, ale důkladným omlazením jednoho jejího staršího člena a dokonce se nejedná o jeho první modernizaci.

Kořeny tohoto automobilu lze údajně sledovat až do roku 2005, kdy se na autosalonu v Ženevě odehrála premiéra Pagani Zonda F. Tento model měl vzniknout v sérii 25 vozů s dvanáctiválcem o objemu 7,3 litru a výkonu 443 kW (602 k).

Podle dostupných informací se právě první Zonda F s pravostranným řízením měla stát po havárii, při níž byla notně poničena, základem pro exemplář pojmenovaný Zonda Fantasma, který byl představen v roce 2013.

Tento vůz pak odpovídal specifikaci modelu Zonda 760, což znamená, že jeho dvanáctiválec o objemu 7,3 litru disponoval výkonem 559 kW (760 k) a spolupracoval se sekvenční sedmistupňovou převodovkou. Pagani Zonda Fantasma, se pak samozřejmě pyšnilo i specifickým barevným provedením exteriéru i interiéru.

Nyní se tento vůz představuje ve své nejnovější podobě, která zachovává původní barevné provedení, ale přináší mimo jiné novou přední kapotu s dvojicí velkých vstupů vzduchu, kterou se jako první pyšnilo v loňském roce představené provedení Zonda by Mileson.

K viditelným změnám pak patří i černý lak původně stříbrných kol nebo výměna sedadel na za nová, jejichž design i finální provedení inspirovala sedadla z modelu Huayra Roadster.

Mezi úpravy, které již nejsou příliš viditelné, ale jsou poměrně zásadní, patří výměna sedmistupňové sekvenční převodovky za šestistupňovou manuální převodovku a údajně i poměrně výrazné snížení hmotnosti vozu.

Přesné specifikace a jízdní výkony Pagani Zonda Fantasma Evo v jeho aktuální podobě bohužel nejsou nyní k dispozici.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - speedfred
24. 7. 2017 15:37
Re: A vida
ja čo denne využívam výhody automatu, musím uznať že manualna prevodovka má stále niečo do seba a po kazdej jazde s manuálom som jej väčší fanúšik.
Tento víkend som niečo pojazdil cez horské sedlá s manualmi (110-160PS) a človek nemusí byť najrýchlejší aby mal dobrý pocit z radenia a riadenia.