Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Audi SQ2 je čerstvou a nejvýkonnější verzí malého crossoveru

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 10. 2018
20
16
Zobrazit náhledy (20)
Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2 Audi SQ2
Nabídka modelu Q2 byla rozšířena o nový a nejvýkonnější vrchol ve sportovním hávu. Ani model SQ2 na pařížském výstavišti nechyběl.

S účastí automobilky Audi na pařížském autosalonu to vypadalo všelijak. Chvilku se dokonce zdálo, že se značka letošního ročníku vůbec nezúčastní, nakonec se tu ale objevila alespoň prostřednictvím francouzského zastoupení. Ani to jí ovšem nebránilo v tom, aby nám tu ukázala jednu zajímavou novinku – crossover SQ2. Model Q2 jako takový už není nejmladší, takže si tato řada oživení určitě zasloužila. A rovnou to nejsilnější!

Zvenčí sportovní derivát Q2 prokoukl, může za to nejen přepracovaná single frame maska s osmi svislými lamelami, jiný je i přední nárazník s chladicími otvory. Vzadu se zase hot-crossover vyznačuje střešním spoilerem či dvěma páry zdvojených koncovek. Standard tvoří osmnáctipalcová kola, testovaný exemplář je však posazen na příplatkových devatenáctkách. A aby Audi sportovní vzezření ještě více umocnilo, poslalo vůz 20 mm blíže zemi.

Uvnitř žádnou revoluci nečekejte, stále se tu nachází kokpit čtyř kruhů starší generace, tedy například se stojícím displejem uprostřed. Na jeho zabudování do palubovky po vzoru A1 či dokonce dva velké displeje ve stylu velkých limuzín si budeme muset počkat až do příští generace. Spíše ale počítejme s první variantou, jelikož si nedovedu představit, že by se dva obrovské displeje podařilo do relativně kompaktního interiéru umístit.

Sportovní derivát dostal dekor z matného broušeného hliníku, pedály jsou z nerezové oceli a ve srovnání se standardními Q2 je tu mnohem více černé. Vozům v nejvyšší výbavě nechybí kůže Nappa či alcantara, materiály na dotek vskutku velmi příjemné. Mezi příplatkovými položkami najdeme i digitální přístrojový štít s virtuálními budíky a možnostmi individualizace.

Sportovní svezení obstará dvoulitrový čtyřválec TFSI o výkonu 221 kW (300 k) a 400 N.m točivého momentu, který posílá sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojky. Z klidu na stovku zrychlí auto za 4,8 sekundy a dokáže jet až 250 km/h. Vedle svižných jízd se ale myslelo i na každodenní provoz, tudíž auto může mít i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu či parkovací asistent.

U prvních dealerů se má Audi SQ2 objevit na přelomu letošního a příštího roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Mě se líbí...
white label
| 5. 10. 2018
Jo, tak pokud je to pravda, pak bude opravdu nově/poprvé i SQ3 a dokonce hned s podladěným R5. Nakonec všechno je možné a vše je jednou poprvé.
Ovšem pokud se tento (napříč uložený) R5 dostane (poprvé) do Audi i bez loga RS, měl by se časem dostat také do S3 a pravděpodobně i do G8R, takže zvěsti o R5 v příští g. GR, by případná SQ3 s R5 mohla (svým způsobem) podpořit.
Mě se líbí...
simson33
| 5. 10. 2018
Ale dle německého webu už je SQ3 s R5 hotová věc:
[odkaz]

SQ3 R5 250kW
RSQ3 R5 "nad" 294kW

Zatím to vypadá tak, že SQ3 bude nejlevnější cesta, jak se dostat k tomu výbornému pětiválci Audi.
Avatar - white label
Mě se líbí...
white label
| 5. 10. 2018
To tvé SQ3 s R5 jsem bral jako překlep, přece pokud zase dostane vrcholná Q3 R5, tak to bude logicky opět RS Q3, nikoli SQ3. A pokud by nově udělali i SQ3, tak ta by případně dostala "jen" přifouklý R4.
Technický základ je jedna věc, výsledný produkt věc druhá, postav vedle sebe Q3 a (až sedmimístný) Kodiaq a máš hned jasno o čem jsem psal. ;-)
Mě se líbí...
simson33
| 5. 10. 2018
Tvoje reakce z 13:36
"Cenový i výkonový rozdíl mezi S(Q2) a RS(Q3) modely je u Audi očekávatelný a logický, takže v tomto ohledu není ani o čem diskutovat."
Já jsem ale psal o cenovém rozdílu mezi SQ2 a SQ3, nikoli RSQ3.

Čistě z pohledu podvozku Karoq = Q2 a Kodiaq = Q3. Zatímco podvozkové platformy pro menší SUV (Karoq, T-Roc, Q2) jsou v podstatě shodné s běžnými osobními (Octavia, Golf), tak pro ty větší (Kodiaq, Tiguan, Q3) jsou vyztužené a pevnější, poznat je to mj. i z celkové hmotnosti aut.

:-)
Avatar - white label
Mě se líbí...
white label
| 5. 10. 2018
Z té citace ti vypadlo velmi podstatné slůvko ("mi"!), napsal jsem doslova:
"Celá řada Q2 mi vedle Q3 nedává příliš smysl."
Že kupcům Q2 smysl naopak dává respektuji, i když otázkou zůstává, kolik z těch kupců Q2 ji mělo možnost přímo porovnat s Q3, než si Q2 koupili.
Jinak ale rozhodování mezi Q2 a Q3 je poněkud jiný příběh, než třeba rozhodování mezi Karoqem a Kodiaqem.
Co máš pořád s tou SQ2 vs RSQ3, já o tom přece nikde nic nepsal.
praděda7 se ptal na to, jestli bude i RSQ2 a já k tomu (k případné RSQ2!, nikoli k SQ2!) napsal, co jsem napsal..., už tomu rozumíš?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku