Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pětiválec pro Formentor je specialita, základní motory jsou reakcí na konkurenci, říká produktový šéf Cupry

David Bureš
Diskuze (1)

Nabídka motorů crossoveru Cupra Formentor se široce rozkročuje. Proč tomu tak je?

Cupra Formentor loni vstoupil na trh jako ryzí model této nově vzniklé značky, předchozí Ateca a Leon jsou jen derivátem stejnojmenných modelů Seatu. Tento crossover nejprve na trh vstoupil v silné verzi s 2.0 TSI o výkonu 228 kW, jeho nabídka se však postupně rozšířila také o mnohem slabší deriváty.

Základem je tak najednou benzinový čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW, což vzhledem k celkovému sportovnímu zaměření značky Cupra může působit jako nízký výkon. Carlos Galindo, vedoucí produktového marketingu značky Cupra, však nabídnutí takové motorizace logicky zdůvodňuje.

„Chceme být zastoupeni na trhu, a tak musíme prodávat auta. Z naší analýzy trhu jsme zjistili, že v Evropě více než polovinu prodejů v této kategorii tvoří motory pod 110 kW. Mnohé značky jako luxusní BMW nebo emotivní Mini mají vysoký podíl agregátů s takovým výkonem,“ tvrdí Galindo a dodává, že takový základní motor je důležitý i pro trhy, kde se počítají daně podle výkonu pohonného ústrojí.

I takový derivát má každopádně podle Galinda mít charakteristické vlastnosti pro Cupru. „Ve spolupráci s našimi designéry a techniky jsme však zajistili, aby i taková verze nabídla takové emoce jako silnější motorizace a měla 100 % DNA Cupry,“ slibuje Galindo a prohlašuje, že první reakce na Formentor s 1.5 TSI jsou velice pozitivní.

Slabší deriváty Atecy nebo Leonu každopádně Cupra v tuto chvíli neplánuje, v jejich případě slabší verze budou nadále dostupné se znaky Seatu.

Formentor se každopádně představil také ve verzi, která potěší i ty, jimž byl i dosavadní vrchol se čtyřválcem o výkonu 228 kW málo. Ke konci roku totiž na trh vstoupí nový vrchol v podobě Formentoru VZ5, s pětiválcem 2.5 TSI pod kapotou, který je naladěn na 287 kW (390 koní). „Naladění je upraveno podle potřeb charakteru Cupry,“ říká o pětiválci původem od Audi Galindo.

Pokud byste však čekali, že se pětiválcový agregát objeví také v nabídce ostatních modelů Cupra, vedení značky má pro vás špatnou zprávu. „Tento motor chceme mít aktuálně exkluzivně ve Formentoru, což je 100% model Cupra,“ říká Galindo.

Formentor VZ5 každopádně bude jen exkluzivita, Cupra chystá postavit jen 7.000 kusů tohoto pětiválcového crossoveru. Naopak tahouny prodejů se mohou stát plug-in hybridní verze, které do budoucna mají tvořit polovinu celkových prodejů Formentoru. Cupra jimi chce oslovit hlavně na trzích, kde jsou takové deriváty kvůli vládním zvýhodněním populární, jako ve Skandinávii nebo Nizozemí.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

25. 2. 2021 20:21
Pětivál
Nějak mi uniklo, zda je tento pětivál originální konstrukcí Seatu nebo jde o nějakou odvozeninu. Obavy ve mně vyvolává příliš malá série , u níž se nedají odchytat mouchy, natož dokončit vývoj za pochodu podle provozních zkušeností. Tomuto motoru bych se vyhnul.