Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?
Peugeot 2008 patří mezi automobily, které zpopularizovaly segment malých SUV. V roce 2013 byl ostatně jeden z prvních aut, které do této třídy vstoupily. Přestože je dnes v Evropě druhým nejprodávanějším malým SUV (po Renaultu Captur) a jeho prodeje loni zvolna rostly, konkurence je o dost nabitější než v době premiéry. A tak bude čas na ni reagovat.
Francouzská značka je díky brzkému vstupu do segmentu o krok napřed než konkurence, a tak zatímco některé značky nabízejí malé SUV teprve krátce (Seat a jeho Arona, Kia a jeho Stonic) a jiné ho teprve chystají (Škoda a Volkswagen), Peugeot již brzy přijde s druhou generací takového auta. Zcela nová 2008 má debutovat za rok, nejspíše na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Peugeotu se osvědčilo, že 2008 je nabízena jen s pohonem přední nápravy, a tak se čtyřkolky nedočkáme ani v nadcházející generaci. Ta bude postavena na základech nové architektury CMP, vyvinuté s čínským partnerem DongFeng, kterou bude sdílet s nadcházející 208. Oproti platformě PF1 z dnešní 2008 poskytne hlavně nižší hmotnost, a to asi o 40 kilogramů.
Také na rozměrech se nic zásadního nezmění, byť nová 2008 asi bude o fous delší než aktuální provedení. Naopak uvnitř se změní dost, počítá se s kvalitnějšími materiály a poslední evolucí i-Cockpitu. 2008 patřila mezi první Peugeoty s tímto řešením, a tak bude potřeba vychytat některé chyby.
To nabídka motorů bude nadále postavena na tříválci 1.2 PureTech, aktuální provedení přizpůsobené nejnovějším emisním normám nabízí výběr mezi třemi výkonovými verzemi, s 60, 81 a 96 kW. Zůstane též turbodiesel, 1.5 BlueHDi, který je dnes pro 2008 nabízen se 75 a 88 kW. Příplatkový šestistupňový automat však patrně nahradí modernější osmikvalt.
K dispozici bude podle všeho také elektrická varianta, Peugeot totiž razí strategii tří typů pohonu. Elektromobily zacílí na zákazníky jezdící primárně ve městě, zatímco dieselovými auty na ty jezdící dlouhé trasy, pro zbytek budou určeny benzinová auta. Pravděpodobný je též příchod mildhybridu s 48V palubní sítí, avšak zřejmě až v rámci pozdější modernizace. Takový systém využije novou dvouspojkovou převodovku a Skupina PSA s jeho nasazeným počítá od roku 2022.