TEST Peugeot 208 1.2/60 kW Urban Soul - Zatím všechno běží hladce
Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 nastřádal ve Světě motorů 23 000 kilometrů. Jaké byly?
O ročním soužití s Peugeotem 208 jsme naposledy psali v loňském čísle 32. Od té doby urazil dalších 15 000 kilometrů, prošel první servisní prohlídkou a utřídil dojmy početné redakce na jedno z nejoblíbenějších aut Evropanů.
Přestože by mnohý při pohledu na náš výběr nejspíš remcal nad tříválcem, motor nakonec považujeme za zřejmě nejsilnější stránku celého auta. Má slibné parametry a ani na dálnici se s ním necítíme méněcenně. Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je totiž navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.
V technických údajích najdete spotřebu 4,5 litru. Na tu v reálném životě rovnou zapomeňte, jinak jsme ale vcelku spokojeni. Na startu testu jsme se chvilku pohybovali pod šestilitrovou hranicí, teď jsme trvale nad ní, ale když už zajedeme k benzince a nacpeme do auta solidní porci 46 litrů, ukáže nám počítač dojezd 780 kilometrů – a reálně je pak i zvládne.
Ceny | Access | Active | Allure |
1.0/50 kW | 225 000 | 247 500 | x |
1.2/60 kW | 240 000 | 257 500* | 285 000* |
1.6 VTi/88 kW | x | x | 320 000 |
1.4 HDI/50 kW | 270 000 | 295 000* | x |
1.6 e-HDI/68 kW | x | 325 000 | 345 000* |
1.6 e-HDI/84 kW | x | x | 365 000 |
* Může být také s převodovkou 2-Tronic za příplatek 20 000-27 500 Kč podle verzí |
Nejčastěji honíme peugeot po městě. Tam se hodí nejvíc. Však je o něj pro jízdy po Praze kvůli snadnému parkování a vestavěné navigaci, která se při hledání ulic náramně hodí, ze čtyř současných dlouhodobých aut v naší redakci největší zájem.
Podvozek láká na plavnost, příjemně houpe, menší hrby vyhlazuje víc než slušně. Z pohody nás ale vždycky spolehlivě rychle vyvede první větší výmol, na kterém auto bouchne a nezdráhá se ani uskočit.
Duše města: Zapomeňte!
Peugeot 208, který slouží ve Světě motorů roční šichtu, pochází ze speciální řady Urban Soul (Městská duše). S ní se prodával loni za 285 500 Kč. „Šlo ale o časově omezenou sérii. Dnes už ji v ceníku nenabízíme,“ říká Radka Matthey z Peugeotu. Abychom se k podobně nakonfi gurovanému vozu dostali
dnes, museli bychom vzít střední výbavu Active (257 500 Kč) a přikoupit zadní parkovací asistent (7000 Kč) či kožený volant (1500 Kč). Sečteno: 266 000 Kč. Urban Soul ale přidává ještě designové prvky: proužkované čalounění sedadel, kliky a další díly v barvě mědi nebo kryty zrcátek v lesklém chromu.
Servis: 4682 Kč
Po 15 000 kilometrech se nám na přístrojovce rozsvítila oranžová pozvánka do servisu. Šlo jen o pravidelnou prohlídku za paušálních 4050 Kč (včetně oleje) a k tomu pylový filtr (552 Kč + práce 80 Kč). Protože spadla prohlídka na prostředek podzimu, auto jsme rovnou nechali přezout
na zimní pneumatiky. Přišlo to na 830 Kč, neb máme verzi s plechovými ráfky. S litými koly bychom platili 1250 Kč.
Plusy
- Místo na zadních sedadlech
- Tvar zavazadelníku a přístup
- Živý a úsporný motor
Minusy
- Věnec volantu zakrývající přístroje
- Dlouhé řazení
- Absence držáků nad dveřmi
Základní údaje | |
Motor | Řadový zážehový tříválec uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1199 cm3 |
Rozvod | DOHC, 4 ventily na válec |
Výkon | 60 kW při 5750 ot./min |
Točivý moment | 118 N.m při 2750 ot./min |
Pohon | předních kol |
Převodovka | Pětistupňová manuální |
Nejvyšší rychlost | 175 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 12,2 s |
Emise CO2 | 104 g/km |
Spotřeba město/mimo město | 5,5/3,9 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 4,5 l/100 km |
Rozvor náprav | 2538 mm |
Délka x šířka x výška | 3962 x 1739 x 1471 mm |
Pohotovostní/užitečná hmotnost | 1088/442 kg |
Objem palivové nádrže | 50 l |
Pneu | 185/65 R 15 |
Objem kufru | 285/1076 l |
Záruky a ceny | Celková záruka 3 roky, 3 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie |
Cena testovaného provedení | 323 500 Kč (dotyková obrazovka, USB, bluetooth, navigace, CD a ovládání na volantu 12 000 Kč, metalický lak 11 000 Kč, vyhřívaná sedadla 8000 Kč, elektrické ovládání zadních oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka 7000 Kč) |
Základní cena | 285 500 Kč |