Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 208 1.2/60 kW Urban Soul - Zatím všechno běží hladce

David Šprincl
Diskuze (38)

Dlouhodobě testovaný Peugeot 208 nastřádal ve Světě motorů 23 000 kilometrů. Jaké byly?

O ročním soužití s Peugeotem 208 jsme naposledy psali v loňském čísle 32. Od té doby urazil dalších 15 000 kilometrů, prošel první servisní prohlídkou a utřídil dojmy početné redakce na jedno z nejoblíbenějších aut Evropanů.

Přestože by mnohý při pohledu na náš výběr nejspíš remcal nad tříválcem, motor nakonec považujeme za zřejmě nejsilnější stránku celého auta. Má slibné parametry a ani na dálnici se s ním necítíme méněcenně. Vyhovuje mu klidně svižnější, ale ustálené tempo, pružné zrychlení je totiž navzdory točivé povaze ospalé. Dvojnásob to pak platí v nižších otáčkách.

V technických údajích najdete spotřebu 4,5 litru. Na tu v reálném životě rovnou zapomeňte, jinak jsme ale vcelku spokojeni. Na startu testu jsme se chvilku pohybovali pod šestilitrovou hranicí, teď jsme trvale nad ní, ale když už zajedeme k benzince a nacpeme do auta solidní porci 46 litrů, ukáže nám počítač dojezd 780 kilometrů – a reálně je pak i zvládne.

Ceny Access Active Allure
1.0/50 kW 225 000 247 500 x
1.2/60 kW 240 000 257 500* 285 000*
1.6 VTi/88 kW x x 320 000
1.4 HDI/50 kW 270 000 295 000* x
1.6 e-HDI/68 kW x 325 000 345 000*
1.6 e-HDI/84 kW x x 365 000
* Může být také s převodovkou 2-Tronic za příplatek 20 000-27 500 Kč podle verzí

Nejčastěji honíme peugeot po městě. Tam se hodí nejvíc. Však je o něj pro jízdy po Praze kvůli snadnému parkování a vestavěné navigaci, která se při hledání ulic náramně hodí, ze čtyř současných dlouhodobých aut v naší redakci největší zájem.

Podvozek láká na plavnost, příjemně houpe, menší hrby vyhlazuje víc než slušně. Z pohody nás ale vždycky spolehlivě rychle vyvede první větší výmol, na kterém auto bouchne a nezdráhá se ani uskočit.

Duše města: Zapomeňte!

Peugeot 208, který slouží ve Světě motorů roční šichtu, pochází ze speciální řady Urban Soul (Městská duše). S ní se prodával loni za 285 500 Kč. „Šlo ale o časově omezenou sérii. Dnes už ji v ceníku nenabízíme,“ říká Radka Matthey z Peugeotu. Abychom se k podobně nakonfi gurovanému vozu dostali

dnes, museli bychom vzít střední výbavu Active (257 500 Kč) a přikoupit zadní parkovací asistent (7000 Kč) či kožený volant (1500 Kč). Sečteno: 266 000 Kč. Urban Soul ale přidává ještě designové prvky: proužkované čalounění sedadel, kliky a další díly v barvě mědi nebo kryty zrcátek v lesklém chromu.

Servis: 4682 Kč

Po 15 000 kilometrech se nám na přístrojovce rozsvítila oranžová pozvánka do servisu. Šlo jen o pravidelnou prohlídku za paušálních 4050 Kč (včetně oleje) a k tomu pylový filtr (552 Kč + práce 80 Kč). Protože spadla prohlídka na prostředek podzimu, auto jsme rovnou nechali přezout

na zimní pneumatiky. Přišlo to na 830 Kč, neb máme verzi s plechovými ráfky. S litými koly bychom platili 1250 Kč.

Plusy

  • Místo na zadních sedadlech
  • Tvar zavazadelníku a přístup
  • Živý a úsporný motor

Minusy

  • Věnec volantu zakrývající přístroje
  • Dlouhé řazení
  • Absence držáků nad dveřmi
Základní údaje
Motor Řadový zážehový tříválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1199 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 60 kW při 5750 ot./min
Točivý moment 118 N.m při 2750 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka Pětistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,2 s
Emise CO2 104 g/km
Spotřeba město/mimo město 5,5/3,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
Rozvor náprav 2538 mm
Délka x šířka x výška 3962 x 1739 x 1471 mm
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1088/442 kg
Objem palivové nádrže 50 l
Pneu 185/65 R 15
Objem kufru 285/1076 l
Záruky a ceny Celková záruka 3 roky, 3 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného provedení 323 500 Kč (dotyková obrazovka, USB, bluetooth, navigace, CD a ovládání na volantu 12 000 Kč, metalický lak 11 000 Kč, vyhřívaná sedadla 8000 Kč, elektrické ovládání zadních oken a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka 7000 Kč)
Základní cena 285 500 Kč

peugeot testy svetmotoru peugeot testy svetmotoru

David Šprincl
Diskuze (38)
Avatar - zobak
3. 2. 2014 00:54
Test o ničem!
Najezdit s novým autem pouhých 23000 km je opravdu test o ničem! Škoda paliva a času! Dlouhodobej test bych viděl minimálně na 300000km! Sám jsem s francouzem dosud najel 350000km a tak bych mohl radit! >:D V kolika km upadne výfuk,kdy se vysere eletrika, kde jaká závada, atd...A né toto! 8-s
Avatar - poterienko
2. 2. 2014 22:36
Re: Francouzi se potřebují odlišit
:yes:
2. 2. 2014 18:50
Re: mne sa 208 paci
No, Toppere, já často jezdím v Riu u kolegy, ale věř mi, že mě by nikdo nepřemluvil ke koupi korejskýho auta. Nic proti nim, ale zlatej francouz... Kvalitou i spolehlivostí. Mám ještě zkušenosti s i30, a větší kostitřas (5D) jsem nejel. Dnes není rok 2002, kdy francouzi opravdu bojovali s kvalitou, ale je rok 2014, kdy už ta kvalita je, nebál bych se napsat, srovnatelná, a možná, i nad německým mainstreamem...
2. 2. 2014 18:45
Re: Spotřeba a zavěšení víčka nádrže během tankování
AD víčko: A někde stačí na to nesmyslný víčko na klíček (vždyť jiná fr.automobilka má už 12 let bezvíčkový přístup - a není nic lepšího) přilepit škrabku, a hned jsou z toho simply clever orgie, při kterých i na to šroubování a věšení víčka zapomeneš...:-D
1. 2. 2014 08:01
Re: Prostornost jako přednost?
Tak si maji namisto Fabie koupit nizsi stredni tridu, kdyz uz to stoji stejne. ;-)