Pick-up a liftback zároveň? Changan Qiyuan E07 spojuje zdánlivě nespojitelné
Elektrický pick-up Changan Qiyuan E07 s utěsněnou korbou, slušným výkonem a luxusním interiérem se chystá i do Evropy pod jménem Deepal E07.
Přiznejme si to – pokud si pick-up koupí normální člověk, může to být věc z řady důvodů trochu nepraktická. Jenže někdy se korba opravdu hodí a když si koupíte normální auto s uzavřeným zavazadlovým prostorem, je třeba přívěsu či půjčení jiného auta. Čínská značka Changan však přichází s nápadem, který tyto dvě těžko kombinovatelné potřeby spojuje. A věří mu natolik, že na letošním šanghajském autosalonu odhalila produkční verzi.
Řeč je o modelu Qiyuan E07, který siluetou může připomenout Pontiac Aztek. Nejzajímavější je jeho záď, která je v podstatě utěsněnou korbou. Sklo se odsouvá dopředu, nad střechu, a zadní čelo se sklápí dolů jako u klasické korby. K tomu tu je přepážka s oknem, která kompletně odděluje prostor pro náklad od kabiny.
Všechny tyto tři prvky jsou elektricky ovládané a jsou na sobě nezávislé. Když tedy vezete domů nákup, normálně ho naložíte a celou záď zavřete. Když ale potřebujete přepravit něco většího, necháte sklo otevřené a máte klasickou korbu. Její plastové obložení jde samozřejmě umýt hadrem, ne-li rovnou vystříkat wapkou.
Zmíněná přepážka, oddělující prostor pro náklad od kabiny, je navíc sklopná. Zasune se sklo, elektricky se sklopí opěradla a následně i přepážka. Tak lze přepravit i velmi dlouhé předměty, klidně i trčící ze zádě auta.

Pětimístný interiér je laděný na poměrně luxusní notu svými materiály i optickým protažením palubní desky až do výplní předních dveří. Zaujme také masivní středová konzole s děleným víkem schránky či velký displej uprostřed palubní desky coby jediné zobrazovací zařízení uvnitř auta. Zvenčí podtrhávají dojem luxusu výklopné kliky a typicky čínským prvkem je možnost na přídi auta zobrazit zprávy pro okolí.
Qiyuan E07 je poměrně velkým autem – měří 5.045 mm na délku, 1.996 mm na šířku a 1.695 mm na výšku. Rozvor náprav je 3.120 mm, což znamená mimo jiné velký prostor na zadních sedačkách. Samozřejmostí je elektrický pohon; verze s pohonem jedné nápravy dává 343 koní (252 kW), čtyřkolka přidává druhý 256k (188kW) elektromotor.
Jestli se tohoto modelu dočkáme v Česku, není jisté, ale není to ani úplně vyloučené. Automobilka Changan zhruba před měsícem oznámila plány na expanzi do Evropy, které od dubna tohoto roku začaly v Norsku, Dánsku, Německu a Nizozemsku s tím, že další trhy mají následovat v létě. Model v Číně pojmenovaný Qiyuan E07 se např. v Austrálii prodává pod názvem Deepal E07 a do Evropy by se podle agentury Reuters mohl dostat v roce 2026.