Porsche 911 GT3 RS dostane zcela nový motor
Po představení Porsche 911 Targa 4 GTS na autosalonu v Detroitu je nabídka verzí modelová řady 911 široká jako nikdy v minulosti, ale přesto jeden dílek skládačky ještě chybí. Tou poslední verzí, na níž se v rámci aktuální generace 991 čeká je nejostřejší 911 GT3 RS.
Právě o její pohonné jednotce se v rozhovoru pro AutoExpress zmínil šéf vývoje a výzkumu značky Wolfgang Hatz. Neuvedl samozřejmě žádné konkrétní hodnoty, ale potvrdil, že 911 GT3 RS má dostat zcela nově vyvinutý plochý šestiválec bez přeplňování, z nějž bude Porsche vycházet při vývoji motorů pro novou generaci modelové řady 911.
Většina spekulací ohledně nového šestiválce pro 911 GT3 RS se shoduje na příchodu motoru o objemu 4,0 litru naladěného pro tento model na výkon okolo 368 kW (500 k).
Hatz rovněž uvedl, že nové GT3 RS se má od standardní GT3 odlišovat mnohem více než tomu bylo v minulosti. Rozdíly mají být nejen v technice, ale máme se jich dočkat i ve vzhledu a novinka má být mnohem extrémnější než tomu bylo u předchozí generace.
Vedle motoru a vzhledu zmínil Hatz i převodovku a v podstatě potvrdil dřívější informace o použití sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, ale zároveň nevyloučil v dlouhodobém horizontu příchod manuální převodovky v podobě výbavy na přání.
Z dalších novinek připravovaných pro blízkou budoucnost hovořil Wolfgang Hatz i o ostřejším provedení Caymanu. Toho se máme s označením GT4 dočkat již na letošním autosalonu v Ženevě.
Cílem Porsche v případě Caymanu GT4 je nabídnout zákazníkům nejsportovnější provedení tohoto kupé a zároveň stroj, který bude základem pro závodní vozy, mířící do GT4 European Series, kde se utkají například s Aston Martinem GT4 Vantage, Lotusem Evora GT4 nebo BMW M3 GT4.