Porsche 911 může být brzy jediným zástupcem značky se spalovacím motorem
Porsche své modely se vznětovými motory nenabízí od února letošního roku a během uplynulého víkendu oficiálně potvrdilo, že je do své nabídky již nevrátí. Důvodem pro konec těchto pohonných jednotek má být výrazný pokles ze strany zákazníků.
Právě díky zájmu svých zákazníků se má nyní Porsche soustředit na další rozvíjení svých hybridních a čistě elektrických pohonných systémů. Konkrétně v Evropě tvoří dnes už 63 % prodejů Panamery právě hybridní verze. I proto automobilka chce do e-mobility investovat do roku 2022 více než šest miliard eur (cca 154 miliard korun).
Porsche se i v souvislosti se zájmem o své hybridní modely připravuje na uvedení elektromobilu Taycan. Ten na trh dorazí v roce 2019 a automobilka plánuje, že do roku 2025 bude každé druhé její auto elektrifikované – tedy s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.
Podle německého Manager Magazin se pak můžeme v příštím desetiletí dočkat postupného ukončení výroby vozů značky Porsche, k jejichž pohonu bude sloužit pouze spalovací motor a následnému přechodu od hybridů k elektromobilům.
Jedinou výjimkou má zůstat modelová řada 911, jejíž nejnovější generace se má představit během letošního roku. Ta má zůstat věrná plochým šestiválcům a nabídnout jen hybridní verzi.
Přechod současných modelových řad 718 Boxster, 718 Cayman, Panamera, Macan a Cayenne od spalovacích motorů k elektromobilům pak má údajně v roce 2022 zahájit nová generace modelu Macan. Ta má jít ve stopách modelu Taycan a vsadit pouze na elektřinu.