Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Classic si vzalo do parády neoblíbenou 911 generace 996. Mrkněte na výsledek

Filip Melich
Diskuze (0)

V Porsche Classic vzali model 911 z roku 1998 a upravili ho ve stylu limitované edice 911 z roku 2009, která odkazovala na 911 z roku 1972. Jednoduché. Tento restomod zároveň znamená návrat programu Sonderwunsch.

Divize Porsche Classic nedávno obnovila program Sonderwunsch, tedy program speciálních přání. Zkrátka jde o stavbu či úpravu vozů dle speciálních přání (movitých) zákazníků, kterým se nekladou meze. Ve spolupráci s Porsche Club of America pak Porsche v rámci tohoto programu připravilo jedinečný vůz, kterému říká 911 Classic Club Coupe. Ten svým vzhledem a názvem odkazuje na model 911 Sport Classic generace 997 z roku 2009, který sám o sobě odkazuje na 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972.

Alexander Fabig, šéf oddělení Individualization and Classic v Porsche k projektu říká: „Generace 996 je mezi ostatními 911 neprávem opomíjená. Proto nám bylo potěšením zvolit si ji jako základ projektu, jehož prostřednictvím můžeme předvést všechny schopnosti divize Porsche Classic a nedávno rozšířeného programu Sonderwunsch.“ Prezident Porsche Club of America, Tom Gorsuch, k tomu dodává: „Chtěli jsme se vydat trochu jinou cestou, proto jsme pro tento unikátní projekt zvolili méně očekávané auto. Tím zároveň oslovíme trochu jinou skupinu nadšenců.“

Za základ tedy posloužilo Porsche 911 Carrera generace 996. Auto bylo kompletně odstrojeno a většiny původních dílů se v Porsche Classic zbavili. Poté prošla karoserie chemickou koupelí, která ji zbavila veškeré barvy. Pro opětovné nalakování byla použita šedá Sportgrey se světle šedými pruhy (Sportgrey Light) a doplňkovými proužky v modré Clubblau. Mimochodem, zatímco na 997 Sport Classic byly podobné, byť tmavší pruhy pouhými polepy, v tomto případě jsou lakovány. Nechybí ani nápisy Classic Club Coupe na zádi a na bocích, nebo ikonická kola Fuchs o rozměru 18 palců.

Video se připravuje ...

Zavěšení kol, brzdy a motor byly použity z modelu 911 GT3 generace 996.2, což v případě pohonné jednotky znamená plochý šestiválec o objemu 3,6 litru s atmosférickým plněním a výkonem 280 kW (381 koní). Šasi je samozřejmě připravené pro okruhové nasazení, ale protože automobil vznikl v jediném exempláři, nechtěli v Porsche Classic riskovat. Součástí programu jsou totiž také intenzivní jízdní zkoušky, pro jejichž účel bylo postaveno identické testovací vozidlo. To si prošlo větrným tunelem a náročnými jízdami na tratích Weissach v Německu, Nardo v Itálii a Idiada ve Španělsku. Po dokončení všech testů bylo toto vozidlo kompletně rozebráno, aby byla zachována exkluzivita finálního restomodu.

V interiéru je použito velké množství kůže, ze které je vyroben i tkaný vzor Pepita na středu sedaček a ve výplních dveří. Na stehování a nápis 911 Classic Club Coupé na hlavových opěrkách předních sedadel je opět použit modrý odstín Clubblau. Původní multimediální systém nahradil nový systém od Porsche Classic, který má klasický vzhled, ale moderní funkce, včetně integrace Apple Carplay a Android Auto. Na palubní desku před spolujezdcem byla nainstalována plaketka s nápisem 911 Classic Club Coupe No. 001/001.

Do detailu bylo dotaženo také příslušenství. K vozu totiž byla rovněž vyrobena krycí plachta na míru a klíč v barvě vozu s koženým pouzdrem. Nechybí ani taška s nářadím, lékárnička a cestovní taška, přičemž všechny tři kousky zdobí stejný vzor Papita jako interiér vozu.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme